Pagina 1 van 1
Zukunft des Eupener Bahnhofs gesichert
Geplaatst: 14 nov 2007, 20:54
door wrpint
Der Eupener Bahnhof bleibt ein fester Bestandteil der Geschäftspolitik der SNCB. Diese Zusage machte heute die Führung der nationalen Eisenbahngesellschaft bei einem Arbeitsbesuch in Eupen. Die Regierung der DG versprach im Gegenzug, durch touristische Initiativen die Attraktivität des Eupener Bahnhofs weiter zu steigern.
* * *
volledig verslag en interview met Marc Descheemaecker op
http://www.brf.be/brf/aod (BRF Aktuell 14/11/2007 - op play klikken en verslag begint op 08:01)
Interessant om te horen dat Descheemaecker niet uitsluit om toeristische speciale treinen in te leggen naar Eupen.
Geplaatst: 15 nov 2007, 00:47
door Steven
http://www.brf.be/brftv/vod
ook met beeld te zien
reportage van 14/11 na +-2min
Geplaatst: 15 nov 2007, 00:50
door Bartjedj
Was de toekomst van REP dan onzeker?
In ieder geval een goede zaak. Anders zou het moeilijk worden om met het OV in Duitstalig België te geraken.
BDJ
Geplaatst: 15 nov 2007, 13:15
door wrpint
Bartjedj schreef:Was de toekomst van REP dan onzeker?
In ieder geval een goede zaak. Anders zou het moeilijk worden om met het OV in Duitstalig België te geraken.
BDJ
REP, is dat de afkorting van het station Eupen zoals de NMBS deze gebruikt? Waarom niet gewoon EUP?
Is er ergens trouwens een site waar al die afkortingen, zoals ze 1-2km voor een halte op een blauw bordje worden aangekondigd, op te vinden zijn ?
Geplaatst: 15 nov 2007, 13:22
door Wover
Je hebt twee verschillende codes, namelijk de
telegrafische codes en de codes die gebruikt worden om een station aan te duiden aan de treinbestuurder. Die laatsten zijn meestal gewoon de drie eerste letters van het station en worden voor de rest nergens voor gebruikt denk ik.
Geplaatst: 15 nov 2007, 13:33
door Steven
idd die afortingen op de bordjes worden nergens anders gebruikt, de telegrafische afkoringen zoals REP voor eupen zal je in verschillende documenten steeds terugvinden als men een station afgekort zal weergeven, onder meer bij sortering interne post worden deze gebruikt, alsook bij het kort weergeven van een dienst voor een TB zal men deze afkortingen gebruiken.
Geplaatst: 15 nov 2007, 15:53
door Wover
En natuurlijk niet te vergeten: om je locatie aan te geven op HGBTF

Geplaatst: 24 nov 2007, 14:25
door wrpint
Hier nog een foto van het station van Eupen.

Geplaatst: 26 nov 2007, 21:37
door Bartjedj
En achter de hoek ligt een winkelcentrum met een Colruyt.
Eén dat elke IC-A bestuurder blijkbaar weet liggen
BDJ
Geplaatst: 26 nov 2007, 21:39
door Trainspotterke
Bartjedj schreef:En achter de hoek ligt een winkelcentrum met een Colruyt.
Eén dat elke IC-A bestuurder blijkbaar weet liggen
BDJ
En de conducteurs!
Ene vond het deze zomer zelfs prioritair om eerst een broodje te gaan halen en dan pas onze fietsen in te laden.

Geplaatst: 26 nov 2007, 21:49
door treinbruno
ik ben er eergisteren nog geweest met sncf-sncb.
het is daar wel een groot winkelcentrum (eupen plaza) en er staat daar ook denk ik een van de goedkoopste automaten van belgie ( € 0.25 voor een cola).
net genoeg tijd altijd als ik een slagje eupen maak om even de colruyt te bezoeken (25. min)
Geplaatst: 27 nov 2007, 19:22
door Accelerat
treinbruno schreef:ik ben er eergisteren nog geweest met sncf-sncb.
het is daar wel een groot winkelcentrum (eupen plaza) en er staat daar ook denk ik een van de goedkoopste automaten van belgie ( € 0.25 voor een cola).
net genoeg tijd altijd als ik een slagje eupen maak om even de colruyt te bezoeken (25. min)
Ja precies genoeg tijd, 't is dat het wel even bij de kassa's duurt.

Geplaatst: 27 nov 2007, 19:39
door Bartjedj
Even? Ooit 3 IC-A's laten schieten om naar de Colruyt te kunnen gaan. Sja, als je tijd hebt en er sneeuw ligt in Eupen...
Een sneeuwballengevecht gehouden aan het wachthuisje op het perron met Tim, Xavier en Dimitri. Dat wachthuisje was toch steviger dan het leek
BDJ
Geplaatst: 01 dec 2007, 22:28
door groentje
Ben er onlangs geweest op lijnstudie, leek me een tof stadje. Ik ga het eens van dichterbij bekijken, maar eerst naar Århus volgende week (de 10e vertrek ik, hopelijk staken ze niet meer in Duitsland).