Pagina 1 van 2

Een weekje Zuid-Zweden

Geplaatst: 08 dec 2007, 14:04
door Fles
Rotterdam Centraal, 30 november 2007. Thalys 4532 staat klaar om met een vertraging van 10 minuten te vertrekken richting Paris-Nord.
Afbeelding Hamburg Hbf, 1 december 2007. DSB-treinstel 5278 staat klaar om als EuroCity 386 te vertrekken richting Flensburg, Kolding en Århus.
Afbeelding Hässleholm, 2 december 2007. Treinstel 3111 staat klaar als stoptrein naar Kristianstad.
Afbeelding Kristianstad C, 2 december 2007. Treinstellen 4339 en 3170 wachten op nieuwe inzet.
Afbeelding Karlskrona C, 2 december 2007. X52-treinstel 9033 staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Emmaboda.
Afbeelding Kalmar C, 2 december 2007. SJ-loc 1404 aan kop van een reizigerstrein.
Afbeelding Kalmar C, 2 december 2007. Treinstel 1383 staat klaar als "Kustpilen" richting Linköping. Deze driebaks dieselstellen kunnen 180 km/h, en doen dat ook meestal.
Afbeelding Linköping C, 2 december 2007. Twee treinstellen van de X2000-hogesnelheidstreinen kruisen elkaar. De linker trein vertrekt richting Malmö, de rechter richting Stockholm. Treinen rijden in Zweden doorgaans links.
Afbeelding Linköping C, 2 december 2007. Tweebaks elektrisch treinstel 3236 als stoptrein naar Norrköping C.
Afbeelding Norrköping C, 3 december 2007. Twee bovenleidings-montagewagens.
Afbeelding Afbeelding Norrköping C, 3 december 2007. Een X2000-stuurstandrijtuig met motorwagen.
Afbeelding Norrköping C, 3 december 2007. GreenCargo-dieselloc 350 passeert het station met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting.
Afbeelding Göteborg C, 3 december 2007. SJ-loc 1418 is zojuist binnengelopen met een InterCity uit Falköping en Katrineholm.
Afbeelding Göteborg C, 3 december 2007. Het fraaie ouderwetse bistro-rijtuig in voornoemde InterCity.
Afbeelding Afbeelding Nässjö C, 3 december 2007. Treinstel 3224 is zojuist binnengelopen vanuit Skövde en Jönköping.
Afbeelding Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1292 staat te wachten op zijn inzet als stoptrein naar Alvesta.
Afbeelding Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1299 staat op het punt te vertrekken als stoptrein naar Jönköping.
Afbeelding Stockholm C, 4 december 2007. Dubbeldekker 3727 als sneltrein naar Gävle.
Afbeelding Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. X52-treinstel 9065 dendert langs.
Afbeelding Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. Electrisch smalspoor-rangeerlocje "Herman Behrman".
Afbeelding Norrköping, 5 december 2007. Treinstel 3235 is net binnengekomen uit Mjölby en Linköping, en zal zo dadelijk keren.
Afbeelding Alvesta, 5 december 2007. GreenCargo-diesellocje V5 169 staat aan de kant met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting.
Afbeelding Alvesta, 5 december 2007. Y32-dieseltreinstel 1410 staat op het punt te vertrekken richting Växjö.
Afbeelding Alvesta, 5 december 2007. SJ-stoomloc 1139 on static display.
Afbeelding Alvesta, 5 december 2007. Diesellocs 1042 en 1031 staan voor rood sein te wachten met een houttrein in noordelijke richting.
Afbeelding Geen topfoto's, ik weet het ;) Is ook meer bedoeld als gewoon even laten zien wat er daar zoal in het rond zoeft :) Enjoy :)

Geplaatst: 08 dec 2007, 14:43
door Shrek
waaa tof zeg :P
die 3de laatste heeft wel veel weg van de nmbs-livrei :P

Geplaatst: 08 dec 2007, 15:08
door Fles
Shrek schreef:waaa tof zeg :P
die 3de laatste heeft wel veel weg van de nmbs-livrei :P
Heh nou je 't zegt ja :D Ik heb ook wel 4100's op de plaat gezet met geel voorop en grijs van de zijkant, met rode accenten :lol:

Geplaatst: 08 dec 2007, 16:10
door 5941
hallo mooie foto's zeker die laatste

Heb jij toevallig geen CLass 66 gezien

Geplaatst: 08 dec 2007, 16:17
door Fles
Nee, geen 66ers gezien eigenlijk. Ook niet echt op gelet, ik struikel hier thuis dagelijks over die dingen :lol:

Geplaatst: 08 dec 2007, 17:44
door Patrick
Treinen rijden in Zweden doorgaans links.
Euh, dus als de TB zin heeft, mag hij zelf de rijrichting bepalen :shock: :wink:

Geplaatst: 08 dec 2007, 18:29
door Fles
De rijrichting zal meestal "vooruit" zijn, toch :lol: ;)

Overigens ben ik erg te spreken over de "stoptreinen" aldaar. stukken van 40 km zonder tussenstation zijn doodnormaal daar. En de stoptreinen rijden meestal ook inderdaad met baanvaksnelheid 180 km/h. HonderdTACHTIG ja. Voor ons 'Ollanders is dat best bijzonder ;)

Geplaatst: 08 dec 2007, 18:35
door Accelerat
Ah leuk! Die Alstom dubbeldekkers zien er wel mooi uit moet ik zeggen. :wink:

Geplaatst: 08 dec 2007, 19:19
door Fles
sncf-sncb schreef:Ah leuk! Die Alstom dubbeldekkers zien er wel mooi uit moet ik zeggen. :wink:
:shock:

Dude :shock:

Dat is gewoon de lelijkste trein te land, ter zee en in de lucht :lol:

Geplaatst: 08 dec 2007, 19:33
door Accelerat
Fles schreef:Dat is gewoon de lelijkste trein te land, ter zee en in de lucht :lol:
Daar hebben we in Nederland de IRM voor. :twisted:

Geplaatst: 08 dec 2007, 19:39
door Fles
sncf-sncb schreef:
Fles schreef:Dat is gewoon de lelijkste trein te land, ter zee en in de lucht :lol:
Daar hebben we in Nederland de IRM voor. :twisted:
jij begrijpt het 8)

Geplaatst: 09 dec 2007, 11:30
door Patrick
Hoe zit dat met de aankondigingen in die treinen en stations?
Allemaal in 't Zweuds of slaan ze er ook een woordje Engels tussen?

Geplaatst: 09 dec 2007, 12:13
door Steven
Fles schreef:De rijrichting zal meestal "vooruit" zijn, toch :lol: ;)

Overigens ben ik erg te spreken over de "stoptreinen" aldaar. stukken van 40 km zonder tussenstation zijn doodnormaal daar. En de stoptreinen rijden meestal ook inderdaad met baanvaksnelheid 180 km/h. HonderdTACHTIG ja. Voor ons 'Ollanders is dat best bijzonder ;)
baanvaksnelheid kennen wij in belgië niet als term.

referentiesnelheid van de lijn kennen we dan weer wel.

Geplaatst: 09 dec 2007, 12:30
door Fles
Patrick schreef:Hoe zit dat met de aankondigingen in die treinen en stations?
Allemaal in 't Zweuds of slaan ze er ook een woordje Engels tussen?
Nee, alles in het Zweeds :)

Geplaatst: 09 dec 2007, 12:31
door Fles
Steven schreef: baanvaksnelheid kennen wij in belgië niet als term.

referentiesnelheid van de lijn kennen we dan weer wel.
Oh okee. Ze rijden in ieder geval best hard ;)