Pagina 1 van 4
De 15 met TEE treinen
Geplaatst: 30 mar 2006, 19:12
door MGRoverdriver
Wie weet waar ik foto's kan bekijken van de reeks 15 met TEE-treinen aan de haak. Zijn er foto's van tussen Mechelen en Antwerpen?
Geplaatst: 30 mar 2006, 19:20
door MGRoverdriver
Deze foto's wil ik jullie niet onthouden
Geplaatst: 30 mar 2006, 21:14
door Bert
Hier zijn er twee:
Geplaatst: 30 mar 2006, 21:16
door Greg
Ik kijk niet meer graag naar die oudere foto's.
Doet teveel pijn als ik telkens opnieuw zie wat ik gemist heb.

Geplaatst: 30 mar 2006, 21:18
door Bert
Greg schreef:Ik kijk niet meer graag naar die oudere foto's.
Doet teveel pijn als ik telkens opnieuw zie wat ik gemist heb.

Tja bij mij is het ook zo. Toen zat er nog veel meer kleur en verscheidenheid in de spoorwegen.

Geplaatst: 30 mar 2006, 21:31
door Jonathan
En toen waren de mensen nog niet zo verwent als nu op de NMBS. Nu als hun trein
5 MINUTEN VERTRAGING heeft is dat het einde van de wereld. Of als er geen materieel met airo op hun trein zit in de zomer, ze wachten zelfs extra op een trein met airco

Hoe verwent kun je zijn.
Geplaatst: 30 mar 2006, 21:32
door Slos
Die 1504, TEE + NS loc = Amsterdam CS?
Hier nog een fotootje van
http://www.railpix.de

Verder nog van op mijn compu:
(1ste foto fotograaf onbekend)
Geplaatst: 30 mar 2006, 21:41
door Lukas
Hoi,
Als ik die foto's bekijk vind ik het superspijtig dat we geen 20 jaar geleden zijn geboren.En voor ik het vergeet, de foto's zijn PRACHTIG
Lukas
Geplaatst: 30 mar 2006, 21:43
door SIMPY.be
En ik niet zeker?!
Zou echt wel eens met een 18 meewillen (maar dan écht). Helaas de tijden zijn voorbij, nu hopen dat ik ooit met een Taurus meekan, we moeten helaas vooruit.
Geplaatst: 30 mar 2006, 22:31
door Jonathan
SIMPY.be schreef:En ik niet zeker?!
Zou echt wel eens met een 18 meewillen (maar dan écht). Helaas de tijden zijn voorbij, nu hopen dat ik ooit met een Taurus meekan, we moeten helaas vooruit.
Jammer genoeg, en het materieel nu verliest karakter. Allemaal dezelfde vorm, dezelfde kleur, airco. Voor "de verwende reiziger".
Geplaatst: 30 mar 2006, 22:35
door Joris
Hallo,
Toen waren treinen van 3 rijtuigen lang nog winstgevend... en kwam dat nog voor...
Nu is dat enkel de Jean Monnet, en verder hebben ze alles afgeschaft, ookal bevatten deze meer rijtuigen (= mee reizigers? Ik veronderstel van wel)...
Groeten.
Geplaatst: 30 mar 2006, 22:44
door Slos
Jonathan schreef:SIMPY.be schreef:En ik niet zeker?!
Zou echt wel eens met een 18 meewillen (maar dan écht). Helaas de tijden zijn voorbij, nu hopen dat ik ooit met een Taurus meekan, we moeten helaas vooruit.
Jammer genoeg, en het materieel nu verliest karakter. Allemaal dezelfde vorm, dezelfde kleur, airco. Voor "de verwende reiziger".
Wat is toch het probleem met airco en ander comfort op de trein??? Het zijn heus niet allemaal treinliefhebbers zoals wij die met de trein reizen hoor. Als de trein wil concurreren met de auto, dan hoort daar ook het comfort van de auto bij. Een mens kan er maar wel bij varen zeker!
Geplaatst: 30 mar 2006, 23:09
door 1607
euhhhh als het buiten 30 graden is en in de trein den airco vollen bak staat te draaien, ik voel me toch echt niet goed als ik dan uit de trein moet. echt gezond kan dat zeker niet zijn.

Geplaatst: 30 mar 2006, 23:16
door Trainspotterke
1607 schreef:euhhhh als het buiten 30 graden is en in de trein den airco vollen bak staat te draaien, ik voel me toch echt niet goed als ik dan uit de trein moet. echt gezond kan dat zeker niet zijn.

Andersom kan het wel zeer deugd doen, ze!
Eens meegeweest met een machinist paar zomers geleden van Brugge naar Eupen en terug. De heenrit was met een 27 (geen airco, was gelijk een broeikas) ipv een 13 en het was één van die zomerdagen dat het kwik op de Hoge Venen naar de 35 graden Celcius ging! In Eupen terug mee naar Welkenraedt met andere machinist in 27 en daar dan wachten op de volgende trein richting Eupen, om vanaf Welkenraedt dan eerst naar Eupen te rijden en vervolgens terug te keren richting West-Vlaanderen. En ik moet toch wel zeggen dat het enorm veel deugd deed om in de gekoelde sp van het I11-stuurstandrijtuig te kruipen na een halfuur op dat perron gestaan te hebben!

Geplaatst: 30 mar 2006, 23:23
door JPL107
Ik zet liever een raam open als het echt warm is, dan heb je nog een fris windje en een mooi geluid van de sporen, vooral in een break of M4.
Hier valt het nog mee maar als je in Zuid-Europa op een hete zomerdag uit een trein stapt met airco stap je precies in een sauna..
