Pagina 1 van 1
Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 24 dec 2007, 16:31
door Patrick
Zondag 23/12: everzwijn botst op Eurostar. (Of Eurostar botst op everzwijn.)
Trein is zwaar beschadigd maar kon toch naar Brussel rijden, met een vertraging van +04.00.
(
De Morgen)
Volgens
deze bron botste de Eurostar Nice-Brussel omstreeks 18.45 u. in de buurt van Moussy (Val d'Oise).
Beide sporen waren versperd. 34 TGV/Eurostar hadden vertraging, sommige tot +00.50.
Een Eurostar Nice-Brussel, waar halen ze die nu uit?

Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 24 dec 2007, 16:38
door Fles
Een everzwijn? Trein zwaar beschadigd? 4 uur vertraging?
Bij een konijn of een vos rijden ze gewoon plank gas door hoor. En een everzwijn is nou ook weer geen brontosaurus of zo

Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 24 dec 2007, 16:58
door Steven
zo een beest van 140 kg kan heel wat schade aanrichten, het volstaat dat deze de koppeling kan raken en je kan uw trein al in nood verklaren. zelfs een volwassen mens beschadigd zo een snelkoppeling al, niet vergeten dat die neus maar wat plastiek is he. Daarnaast de impact zelf niet vergeten. je hebt het gewicht maar ook de snelheid waarmee de trein dat everzwijn heeft geraakt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wild_zwijn
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 24 dec 2007, 18:36
door Jules
Kan een eurostar stel zijn dat Parijs Lille doet. De koppeling is meetstal niet het probleem, maar de antennes die onderaan nog al dikwijls beschadigd of afgerukt zijn. Geen cabine signalisatie is nogal snel een paar uur vertraging.
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 24 dec 2007, 19:11
door Steven
als de koppeling beschadigd is (zoals ik ooit voorhand bij een persoonsaanrijdig met een break) wil dat zeggen dat de lucht niet meer automatisch afsluit hierdoor komen de remmen vast. de antennes onderaan zijn idd ook een zwak punt.
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 28 dec 2007, 11:45
door Jules
Bij een eurostar wordt deze koppeling enkel in nood gebruikt. Voor de koppeling staan afzonderingskranen voor de CP en CG die altijd dicht staan. Dus geen lucht op de koppeling. Bij thalys staan deze kranen in normale dienst open. In geval van aanrijding en luchtlek op de koppeling worden deze ook dicht gezet en is er geen enkel probleem om verder te rijden met een defecte koppeling.
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 28 dec 2007, 16:42
door overweg13
Het was géén Eurostar, maar wel een TGV Nice - Brussel...
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 28 dec 2007, 18:32
door Jules
Die afzonderingskranen staan op ELK type van TGV...
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 28 dec 2007, 19:00
door overweg13
Jules schreef:Die afzonderingskranen staan op ELK type van TGV...
Ik had het eerder over de fout in het persbericht.
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 28 dec 2007, 21:53
door Adler
In het verleden heeft men al eens tijdelijk Eurostar stellen ingelegd op verbindingen waar normaal TGV's rijden, om een tijdelijk tekort aan TGV stellen op te vangen. Misschien dat dit nu weer het geval was.
Alle berichten die ik heb gezien op internet spreken over een Eurostar, ze kunnen natuurlijk allemaal afkomstig zijn van hetzelfde persagentschap.
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 28 dec 2007, 22:12
door overweg13
En ik ken een allerbeste bron die duidelijk is: het was een tgv, geen eurostar.
Re: Everzwijn stopt Eurostar (?)
Geplaatst: 29 dec 2007, 07:24
door Adler
overweg13 schreef:En ik ken een allerbeste bron die duidelijk is: het was een tgv, geen eurostar.
Dat bewijst nog maar eens dat het voldoende is dat 1 persagentschap een foutief bericht de wereld instuurt, om tientallen kranten dit klakkeloos te laten overnemen zonder dat ze ook maar iets checken.
Het persagentschap in dit geval was AFP (Agence France-Presse).
Daar kennen ze dus blijkbaar even veel van spoorwegen als bij ons.