Thalys plant draadloos internet op alle treinstellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Thalys plant draadloos internet op alle treinstellen

Bericht door Patrick »

07.08.2006 - (Belga) De hogesnelheidstrein Thalys gaat een wi-fi-verbinding (draadloos internet) installeren op al zijn treinstellen. Een aanbesteding hiervoor is uitgeschreven.

Thalys startte vorig jaar een test met draadloos internet aan boord van één Thalys-treinstel. De resultaten bleken positief en daarom wordt de dienst veralgemeend naar alle treinstellen. Via een aanbesteding wordt op zoek gegaan naar een partner voor de installatie en uitbating van de wi-fi-verbinding. Achttien bedrijven hebben gereageerd op de vraag tot informatie en een tiental bedrijven hebben een lastenboek ontvangen. Eind 2006 moet duidelijk worden wie de aanbesteding binnenhaalt. De eerste Thalys-treinen met wi-fi-verbinding zullen voor eind 2007 rijden, luidt het. (voc)

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 6446060807
msts.be

Bericht door msts.be »

Bij de SNCF rijdt er ook een TGV Réseau rond met zo'n "bol" op één van zijn rijtuigen , het was denk ik al een gerenoveerd stel , ik heb niet de nummer kunnen noteren ..

Maar omdat de SNCF een groot aandeel in Thalys heeft zullen ze wel allebei dezelfde partner kiezen om die stellen uit te rusten zeker ?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

NET 21 dus...
Pieter

Bericht door Pieter »

IK denk dat ze beter eerst investeren om voor elke zitplaats een 220V laptop aansluiting te voorzien (zoals bij de ICE), en dan overgaan tot draadloos internet...
super1500

bolvormige constructie op dak van Thalys trein

Bericht door super1500 »

vandaag een Thalys zien voorbijrijden die (ongeveer in t midden van de trein) een bolvormige constructie op het dat had. Weet er iemand op dit forum waartoe die bol dient?
Steven

Re: bolvormige constructie op dak van Thalys trein

Bericht door Steven »

super1500 schreef:vandaag een Thalys zien voorbijrijden die (ongeveer in t midden van de trein) een bolvormige constructie op het dat had. Weet er iemand op dit forum waartoe die bol dient?
is voor internet, daaronder zitten de zenders en ontvangers
TMTHALYS

Bericht door TMTHALYS »

Volgende week zijn er terug proefritten met stel 4302.

Op dinsdag 22/01 wordt het stel toegevoegd aan de 9310 (FBMZ-PNO) om daarna terug te keren naar Brussel met de 9323. Deze 2 Thalyssen zullen dus als UM rijden.

Op donderdag 24/01 wordt er gereden tussen Brussel Zuid (10u59) en Köln (13u52). De terugreis vertekt in Köln om 15u49 en komt normaal aan in Brussel Zuid om 18u56.

Natuurlijk enkel en alleen als de statische testen in Vorst vlot veerlopen zoniet worden deze ritten geannuleerd.
Shrek

Bericht door Shrek »

zon dubbele thalys past toch niet in luik momenteel? of vergis ik mij nu :P
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Moet ook niet. Het testrijtuig moet niet aan het perron kunnen. Zolang de perronsectie van de seininstallatie maar lang genoeg is.
Die mensen moeten niet afstappen :wink:

BDJ
TMTHALYS

Bericht door TMTHALYS »

Voor alle duidelijkheid.
Op 22/01 wordt het stel toegevoegd aan de normale treinen tussen FBMZ en PNO en terug. Dit worden dan UM's in plaats van US.
Op donderdag 24/01 rijdt het stel als extratrein in US van Brussel-Zuid naar Köln Deutzerfeld. Geen probleem dus wat de perronlengte betreft in Liège G.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

UM?
US? :oops: :oops:

BDJ
msts.be

Bericht door msts.be »

UM: Unités Multiples: 2 of meer gekoppelde stellen die één trein vormen (en die bestuurd wordt door 1 TB)
US: Unité Simple: 1 afzonderlijk stel dat één trein vormt
Steven

Bericht door Steven »

TMTHALYS schreef:Voor alle duidelijkheid.
Op 22/01 wordt het stel toegevoegd aan de normale treinen tussen FBMZ en PNO en terug. Dit worden dan UM's in plaats van US.
Op donderdag 24/01 rijdt het stel als extratrein in US van Brussel-Zuid naar Köln Deutzerfeld. Geen probleem dus wat de perronlengte betreft in Liège G.
maar dan niet over de lijn 2 want zover ik weet zijn UM's nog steeds verboden op L2 (voedingsprobleem zover ik begrepen heb)
pietje

Bericht door pietje »

volgens de netverlkaring van Infrabel is L2 toch 1500A, bij 25kV geeft dat toch bijna 40MW, volgens mij is 1 thalys toch maar iets van 8-9MW of zo
Steven

Bericht door Steven »

zover ik de reglementering gezien heb is UM niet toegestaan
Plaats reactie