Pagina 1 van 2

Triplette 77.

Geplaatst: 20 jan 2008, 23:11
door Joris
Hallo,
Op een filmpje zag ik dat de keteltrein Gent-Duisburg met 3 77ers reed. (filmpje is opgenomen op 08/01/08)
Is dit nieuw, of was dat uitzonderlijk?
Groeten,
Joris De Mol

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 20 jan 2008, 23:15
door Bibke
Men moet nu in Duitsland steeds met 3 77ers rijden.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 20 jan 2008, 23:29
door Dietrich
Hmm, en wat is de reden hiervoor? :?

In NL rijden ze met twee maar dit is omdat de korte huif telkens naar buiten moet gericht zijn, kwestie van de dwergseinen te zien.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 20 jan 2008, 23:32
door Bibke
De 77ers zijn vrij traag. Om ze beter op snelheid te brengen en te houden heeft men in Duitsland de regel opgelegd dat ze met 3 loc's moeten zijn. Twee uiterste type "IJzeren Rijn" de middelste mag een gewone 77er zijn.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 01:03
door dentheo
Joris schreef:Hallo,
Op een filmpje zag ik dat de keteltrein Gent-Duisburg met 3 77ers reed. (filmpje is opgenomen op 08/01/08)
Is dit nieuw, of was dat uitzonderlijk?
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb ze vrijdag voor het eeerst gezien in Kalmthout...

Maar het klopt, alle Grembergen rijden nu ook met drie..... zie Wallorail.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 02:46
door zugfahrer
Allereerst is voorlopig bij mijn weten enkel nog maar de 7815 gehomologeerd om dienst te doen als " middelste " loc in Duitsland.
Het punt dat dit gedaan wordt om de snelheid te kunnen houden moet ik helaas al ontkrachten omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
Allereerst zijn er van de 20 ATB/PZB locs 19 turbo's opgeblazen, nu blijkt dat men ook problemen gaat krijgen met de cardan assen. Op een goede maand tijd zijn er al twee locs in het buitenland in panne gevallen met problemen met de cardanas ( afgebroken ? ). :mrgreen:
Dit bewijst nogmaals dat deze locomotieven niet geschikt zijn als ( internationale)baandiesels.
Zo zijn er de laatste weken al vele treinen afgeschaft omdat men geen tractiemateriaal heeft
om deze treinen te verzekeren. ( Goede reclame) :oops:
Dan te weten dat er op Antwerpen noord reeds drie volledig goedgekeurde 4 spanningslocs staan weg te roesten omdat men deze niet wil in dienst nemen. Deze zouden normaal ingezet worden op het traject naar station noorderkempen.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 08:22
door Bibke
zugfahrer schreef:Allereerst is voorlopig bij mijn weten enkel nog maar de 7815 gehomologeerd om dienst te doen als " middelste " loc in Duitsland.
Zijn er nog niet meer?
De enige aanpassing is toch die sleetgroef in de wielen te trekken, niet? En plaatjes aan de voettreden om aan te duiden dat de loc mee kan als middelste loc.

zugfahrer schreef:Het punt dat dit gedaan wordt om de snelheid te kunnen houden moet ik helaas al ontkrachten omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
Allereerst zijn er van de 20 ATB/PZB locs 19 turbo's opgeblazen, nu blijkt dat men ook problemen gaat krijgen met de cardan assen. Op een goede maand tijd zijn er al twee locs in het buitenland in panne gevallen met problemen met de cardanas ( afgebroken ? ). :mrgreen:
Dit bewijst nogmaals dat deze locomotieven niet geschikt zijn als (internationale) baandiesels.
Zo zijn er de laatste weken al vele treinen afgeschaft omdat men geen tractiemateriaal heeft
om deze treinen te verzekeren. ( Goede reclame) :oops:
Zouden ze niet beter de 51ers terug in dienst nemen :lol: .
In Antwerpen Noord heeft men er terug expertise mee door het opkalefateren van de loc's voor Securail :lol: :lol: :lol:

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 08:29
door Shrek
zugfahrer schreef:omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
Allereerst zijn er van de 20 ATB/PZB locs 19 turbo's opgeblazen, nu blijkt dat men ook problemen gaat krijgen met de cardan assen. Op een goede maand tijd zijn er al twee locs in het buitenland in panne gevallen met problemen met de cardanas ( afgebroken ? ).
binnen een jaartje of 2 zijn de lease-locs er, tot zolang zal het met veel kunst-en vliegwerk en heeeel veel 77'ers moeten :mrgreen:

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 10:49
door Steven
de lease locs moeten er normaal midden 2008 zijn hoor :wink:

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 13:52
door dentheo
zugfahrer schreef:Allereerst is voorlopig bij mijn weten enkel nog maar de 7815 gehomologeerd om dienst te doen als " middelste " loc in Duitsland.
Het punt dat dit gedaan wordt om de snelheid te kunnen houden moet ik helaas al ontkrachten omdat men beslist heeft om de snelheid van bepaalde treinen richting Duitsland te beperken tot 80 km/h. Dit om de type 77 te sparen.
A.
En toe,n waren de duitsers waarschijnlijk NIET akkoord.... dus nu drie ??
Of is het alleen om sneller op te trekken in de drukte rond Keulen ??

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 13:53
door dentheo
Bibke schreef:
zugfahrer schreef:Allereerst is voorlopig bij mijn weten enkel nog maar de 7815 gehomologeerd om dienst te doen als " middelste " loc in Duitsland.
Zijn er nog niet meer?
De enige aanpassing is toch die sleetgroef in de wielen te trekken, niet? En plaatjes aan de voettreden om aan te duiden dat de loc mee kan als middelste loc.
zugfahrer schreef:
Sleetgroef ??? Leg uit ... komt die niet vanzelf ??

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 14:02
door Bert
Dat zijn groeven in de wielband om te kijken of die nog niet opgesleten is.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 17:08
door Accelerat
Dietrich schreef:In NL rijden ze met twee maar dit is omdat de korte huif telkens naar buiten moet gericht zijn, kwestie van de dwergseinen te zien.
Ik heb ze toch al echt met 3 77'ers en 4 77'ers zien rijden hier. :P En ja, ze moeten hier inderdaad altijd met de korte huif naar voren rijden.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 17:50
door Dietrich
Natuurlijk kunnen het er ook wel 3 zijn, maar 4? Dacht niet dat dat toegestaan was...

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 18:18
door FlyingDutchman
Ik snap zoiezo niet waarom de NMBS voor een compleet andere techniek heeft gekozen dan bijvoorbeeld een DE1002. Deze zijn optisch en qua prestaties zelfs nog iets beter dan een reeks 77. (Kleiner, meer vermogen, kortere huiven). De NS/Rallion hebben er al veel ervaring mee gehad, de 'kinderziektes' zijn er ondertussen al lang uit. 3 6400'en trekken makkelijk een zware ertstrein met 80 km per uut.