Pagina 1 van 1

Benelux trein 1186

Geplaatst: 08 feb 2008, 23:34
door Robin
daar straks in antwerpen centraal om 20hr kwam de benelux aan vanuit nederland en ging richting brussel.
op zich niets speciaals maar naar goed kijken reed de loc voorop en er vlakachter de stuurstandrijtuig (hopenlijk heb ik dit juist, de loc waar ook mensen in kunnen zitten :oops: )

en dus het laatste rijtuig was daarachter niets meer.

iemand die hier een uitleg over kan geven? :)

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 08 feb 2008, 23:45
door AzzurroNL
T zal wel een stroign in het stuurstandrijtuig zijn geweest, en dan hebben ze de loc naar voren gehaald omdat die het nog wel deed (gokje)

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 09 feb 2008, 00:06
door dentheo
Robin schreef:daar straks in antwerpen centraal om 20hr kwam de benelux aan vanuit nederland en ging richting brussel.
op zich niets speciaals maar naar goed kijken reed de loc voorop en er vlakachter de stuurstandrijtuig (hopenlijk heb ik dit juist, de loc waar ook mensen in kunnen zitten :oops: )

en dus het laatste rijtuig was daarachter niets meer.

iemand die hier een uitleg over kan geven? :)
Vroeger was de reden meestal kontakt problemen in de fameuze stuurkabel en al zijn kontaktdozen.
Dit is geen MUX over een luidsprekerdraadje maar een kabel met XX draden...

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 09 feb 2008, 02:11
door Steven
meestal is er idd een storing in het stuurrijtuig die er voor zorgt dat de loc toch nog vooraan komt te hangen, dit ongeacht het communicatiesysteem

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 09 feb 2008, 07:42
door overweg13
Robin schreef:daar straks in antwerpen centraal om 20hr kwam de benelux aan vanuit nederland en ging richting brussel.
op zich niets speciaals maar naar goed kijken reed de loc voorop en er vlakachter de stuurstandrijtuig (hopenlijk heb ik dit juist, de loc waar ook mensen in kunnen zitten :oops: )

en dus het laatste rijtuig was daarachter niets meer.

iemand die hier een uitleg over kan geven? :)
Uitleg kan ik niet geven, maar ik heb wel de voorgeschiedenis meegemaakt. IC9232 (aankomst Antwerpen-Cl. om 13:01) stond met 10 minuten vertraging aangekondigd op spoor 23. Ik heb de trein uit Nederland zien aankomen op spoor 21, en de passagiers moesten uitstappen en naar spoor 23 gaan. Terwijl dit allemaal gebeurde is de loc omgereden, en vermoedelijk is de trein dus als 9229 opnieuw naar Amsterdam vertrokken.
De vervangingstrein is echter niet op tijd komen opdagen, zodat zowat alle reizigers terechtgekomen zijn in de IC2034 (2 "purperen" stelletjes, die daardoor behoorlijk bezet was. Achteraf bleek de vervangingstrein in Brussel aangekondigd met 40 minuten vertraging en was hij beperkt tot Brussel-Noord.

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 09 feb 2008, 13:37
door Accelerat
Donderdagmiddag reed 1184 ook voorop met de stuurstand direct achter zich.

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 12 feb 2008, 12:05
door Gerard
Zie http://www.treinfoto2000.be voor een foto :P

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 12 feb 2008, 17:23
door Accelerat
Interessant.... dan is hij waarschijnlijk gedraaid! Donderdagmiddag reed 1184 écht met de Bdx en 1184 met de neus naar Nederland... :D (Ik heb fotografisch bewijs, als hier behoefte aan is)

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 12 feb 2008, 17:48
door Bartjedj
Toen ik hem zag vrijdag, hing de BDx kant Brussel.
1185 was net aan het omlopen in Zuid.

Zou die BDx niet meer hersteld worden? Omdat het er toch 'bijna' mee gedaan is?

BDJ

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 13 feb 2008, 08:34
door Accelerat
Afbeelding
Met de neus en Bdx de andere kant op. 8)
©Sander Oomen

Re: Benelux trein 1186

Geplaatst: 13 feb 2008, 17:01
door Bartjedj
In A'dam wordt niet altijd omgelopen, ze hebben daar ook de mogelijkheid om de keerlus te nemen.

Dan komt de neus natuurlijk in de andere richting te hangen.

BDJ

P.S.: toen ik zei dat 1185 ermee onderweg was: dat moest 1184 zijn :? :wink: