Lijn 66.
Geplaatst: 10 feb 2008, 19:22
Weet er iemand wat is er gebeurd op de lijn 66 zaterdagavond rond 19 uur in Zedelgem ? Persoonongeval of zelfmoord ???want er zijn grote vertraging.
Een zelfmoord, hebben ze omgeroepen in de trein. Zelfs rond 21-22 u waren er nog flinke vertragingen, ik weet dat de laatste IR-i naar De Panne meer dan 20 minuten heeft gewacht op de L uit Brugge.Locomotief 5175 schreef:Weet er iemand wat is er gebeurd op de lijn 66 zaterdagavond rond 19 uur in Zedelgem ? Persoonongeval of zelfmoord ???want er zijn grote vertraging.
in princiepe mag men dat zo niet omroepen, normaal is het standaard voorzien om een persoonongeval te melden. aangezien je nooit zeker kan zeggen of het effectief zelfmoord was.MIVB-reiziger schreef:Een zelfmoord, hebben ze omgeroepen in de trein. Zelfs rond 21-22 u waren er nog flinke vertragingen, ik weet dat de laatste IR-i naar De Panne meer dan 20 minuten heeft gewacht op de L uit Brugge.Locomotief 5175 schreef:Weet er iemand wat is er gebeurd op de lijn 66 zaterdagavond rond 19 uur in Zedelgem ? Persoonongeval of zelfmoord ???want er zijn grote vertraging.
Kun je daar iets meer over zeggen? Heb ik gemist...Trainspotterke schreef:Het ongeval heeft zich voorgedaan te Loppem, niet ver van de beruchte overweg van het 'meegezogen' meisje.
Inderdaad volgens mij is er nog NOOIT iemand meegezogen....fabel eerste klas.Wover schreef:Er was een meisje van 16 die door gesloten slagbomen wandelde en onder een trein liep. Vlak na het ongeval dacht men dat ze achter de slagbomen stond en "meegezogen" geweest was, maar dat lijkt te onwaarschijnlijk om waar te zijn.
En wat betekent dat in de praktijk? Vanaf welke afstand zou je meegezogen kunnen worden?Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
Een vliegtuig vliegt doordat het omhoog gezogen wordt.
Door de versnelling van de lucht over de vleugels wordt er een onderdruk gecreëerd, zowel boven als onder de vleugels.
Men zorgt door het profiel en de kleppen dat de onderdruk aan de bovenkant groter is dan aan de onderkant en men zo het zuigeffect aar boven krijgt.
Zo heeft men ook een overdruk op de kop van een trein maar rondom krijgt men een versnelling van de lucht en dus een onderdruk met de zuigkracht als gevolg.
Uiteraard sta je dan al vrij dicht bij de trein. Vanachter slagbomen aangezogen worden zie ik dus niet gebeuren.MIVB-reiziger schreef:En wat betekent dat in de praktijk? Vanaf welke afstand zou je meegezogen kunnen worden?Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
Een vliegtuig vliegt doordat het omhoog gezogen wordt.
Door de versnelling van de lucht over de vleugels wordt er een onderdruk gecreëerd, zowel boven als onder de vleugels.
Men zorgt door het profiel en de kleppen dat de onderdruk aan de bovenkant groter is dan aan de onderkant en men zo het zuigeffect aar boven krijgt.
Zo heeft men ook een overdruk op de kop van een trein maar rondom krijgt men een versnelling van de lucht en dus een onderdruk met de zuigkracht als gevolg.
Trouwens: als dat meisje zogezegd voor de slagbomen al meegezogen is, wat zou er dan al niet gebeurd zijn met alle spotters langs het spoor...
Je wordt dus aangezogen ACHTER de trein, daar zit onderdruk die zuigt aan.... nooit ervoor....Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
....
Zo heeft men ook een overdruk op de kop van een trein maar rondom krijgt men een versnelling van de lucht en dus een onderdruk met de zuigkracht als gevolg.
Theo, dat is zelfs al aan de zijkant van de loc. Daar waar de lucht versnelt, wordt de onderdruk gecreëerd.dentheo schreef:Je wordt dus aangezogen ACHTER de trein, daar zit onderdruk die zuigt aan.... nooit ervoor....Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
....
Zo heeft men ook een overdruk op de kop van een trein maar rondom krijgt men een versnelling van de lucht en dus een onderdruk met de zuigkracht als gevolg.
Daarom dat alle rommel van het perron gezogen wordt en alle perrons zo proper zijn ?Bibke schreef:Theo, dat is zelfs al aan de zijkant van de loc. Daar waar de lucht versnelt, wordt de onderdruk gecreëerd.dentheo schreef:Je wordt dus aangezogen ACHTER de trein, daar zit onderdruk die zuigt aan.... nooit ervoor....Bibke schreef:Je kunt inderdaad meegezogen worden. Dat is de aerodynamica.
....
Zo heeft men ook een overdruk op de kop van een trein maar rondom krijgt men een versnelling van de lucht en dus een onderdruk met de zuigkracht als gevolg.