Pagina 1 van 1

ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 21 feb 2008, 21:15
door rail s
ACTS heeft een veiligheidscertificaat bemachtigd voor het Belgische spoornet. De Nederlandse private spooroperator is de zevende speler die de strijd aanbindt met B-Cargo. De concurrentie voor de nationale spooroperator zal er mede door de overname van het Duitse Rail4Chem door Veolia Cargo zeker niet minder op worden.

ACTS zal actief zijn op de assen naar de havens van Zeebrugge en Antwerpen en naar de Franse en Duitse grens", zegt woordvoerder Frédéric Petit van infrastructuurbeheerder Infrabel. Wanneer de operator precies van start gaat is echter nog niet bekend. Volgens Petit moet er alleen nog een gebruiksovereenkomst getekend worden.

ACTS wordt de zevende operator op het Belgische net naast B-Cargo, DLC, de SNCF, ERS, Trainsport en Rail4Chem.

(Zie De Lloyd van 22/02/2008.)

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 21 feb 2008, 23:04
door Accelerat
1200 ombouwen dat hij ook op 3.000v kan? :P

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 21 feb 2008, 23:34
door Shrek
hebben die geen 62'ers? :P

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 22 feb 2008, 00:30
door 5941
die dijn omgebouwd en heten voortaan 6700

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 22 feb 2008, 08:51
door sncf
Hoe gaan ze dat doen zonder bestuurders en ervaring op belgie?;)

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 22 feb 2008, 11:28
door Speedy
sncf schreef:Hoe gaan ze dat doen zonder bestuurders en ervaring op belgie?;)
Voorlopig paar huren bij spoorflex en MEV (of DLC) kan een oplossing zijn hé..

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 22 feb 2008, 11:31
door sncf
Zal die kant wel op moeten gaan....

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 22 feb 2008, 15:53
door Bert
5941 schreef:die dijn omgebouwd en heten voortaan 6700
Gingen die niet aan de kant vliegen?

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 22 feb 2008, 18:11
door rail s
sncf-sncb schreef:1200 ombouwen dat hij ook op 3.000v kan? :P
Als ze zoiets al doen dan eerder 22, 23 of 25 ers kopen en moderniseren denk ik.
de NMBS heeft er toch een "paar" te koop staan
of gewoon class 66.
En als we dan toch aan het fantaseren slaan:
de vossloh 3000/4000
maxima
...

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 22 feb 2008, 22:28
door Joris
Hallo,
ACTS heeft naast de Ex-NMBS 62'ers ook Vosslohs, en mogen die niet, net als de NS 6400/6500 in België rijden?
Groeten,
Joris De Mol

Re: ACTS waagt zich op Belgische spoorgoederenmarkt

Geplaatst: 22 feb 2008, 22:46
door dentheo
5941 schreef:die dijn omgebouwd en heten voortaan 6700
ACTS heeft toch één of twee traxxen besteld ???