Vragen over de IC E
Geplaatst: 02 mar 2008, 21:35
Vandaag nam ik vanuit Leuven de IC E naar Gent-SP.
Tot mijn verbazing werd de verbinding gereden met MS-96 en werd er weer ontkoppeld te Brugge met een deel dat naar Blankenberge en een ander deel dat naar Knokke ging. Vorige week zondag was dit nog "het nieuwe systeem" met M6'en die integraal naar Knokke reden. Aan het andere perron te Leuven kwam wel een M6+21/27+M6 toe in de omgekeerde verbinding.
Een tijdje later, toen we Brussel-Zuid verlieten, begon er in de luidspreker in de coupé iets te tuuten, 5 korte tuutjes na elkaar, vervolgens een minuut of twee niets en dan begon het opnieuw. Even voorbij het viaduct van Pede ging ie dan vol in de remmen en kwamen we tot stilstand alhoewel er geen sein te bekennen was. Na enkele minuten reden we door en was het gepiep gestopt.
Vanavond bij het terugkomen uit Gent zelfde IC-verbinding genomen, weer met MS 96 (+ 10 min). Bij vertrek in volle kracht opgetrokken doch toen de laatste wagon bijna aan het einde van het perron was, ging ie weer vol in de remmen en weer dat getuut uit de luidspreker. Tweemaal, toen was het gedaan en vertrok ie weer.
Nu,
1. Sinds wanneer wordt de IC-E weer met ms-96 en ontkoppelen te Brugge uitgevoerd? Is dit een gevolg van de aanhoudende klachten door BTTB en reizigers?
2. Wordt er dan ook nog met M6' en gereden? Worden deze ook ontkoppeld te Brugge waardoor een 21/27 er moet worden tussengeschoven?
3. Wat is het verband tussen het tuut-geluid en de plotse remmaneuvers?
Tot mijn verbazing werd de verbinding gereden met MS-96 en werd er weer ontkoppeld te Brugge met een deel dat naar Blankenberge en een ander deel dat naar Knokke ging. Vorige week zondag was dit nog "het nieuwe systeem" met M6'en die integraal naar Knokke reden. Aan het andere perron te Leuven kwam wel een M6+21/27+M6 toe in de omgekeerde verbinding.
Een tijdje later, toen we Brussel-Zuid verlieten, begon er in de luidspreker in de coupé iets te tuuten, 5 korte tuutjes na elkaar, vervolgens een minuut of twee niets en dan begon het opnieuw. Even voorbij het viaduct van Pede ging ie dan vol in de remmen en kwamen we tot stilstand alhoewel er geen sein te bekennen was. Na enkele minuten reden we door en was het gepiep gestopt.
Vanavond bij het terugkomen uit Gent zelfde IC-verbinding genomen, weer met MS 96 (+ 10 min). Bij vertrek in volle kracht opgetrokken doch toen de laatste wagon bijna aan het einde van het perron was, ging ie weer vol in de remmen en weer dat getuut uit de luidspreker. Tweemaal, toen was het gedaan en vertrok ie weer.
Nu,
1. Sinds wanneer wordt de IC-E weer met ms-96 en ontkoppelen te Brugge uitgevoerd? Is dit een gevolg van de aanhoudende klachten door BTTB en reizigers?
2. Wordt er dan ook nog met M6' en gereden? Worden deze ook ontkoppeld te Brugge waardoor een 21/27 er moet worden tussengeschoven?
3. Wat is het verband tussen het tuut-geluid en de plotse remmaneuvers?