Angel Trains
Geplaatst: 03 mar 2008, 15:47
Ik stootte vandaag op een oud persbericht van BTTB:
"bij de reeksen 21 en 27, waarvan
sommige ook reeds meer dan 25 jaar oud zijn,
het aantal defecten toe. Pas in de lente van 2007
bestelde de NMBS een nieuwe reeks van 60
elektrische locomotieven bij Siemens. De eerste
exemplaren van de nieuwe Eurosprinters worden
begin 2009 verwacht. Deze Eurosprinters
zijn driespanningslocs en zullen bovendien geschikt
zijn voor verkeer op de HSL Leuven-Luik.
Dat klinkt alvast veelbelovend en de NMBS zou
dus eindelijk opnieuw beschikken over een moderne
locomotief voor het reizigersverkeer. Helaas
vernamen we uit goede bron dat de NMBS
niet is ingegaan op het aanbod van Siemens
om de locomotieven gratis uit te rusten voor
de Duitse netspanning. De mogelijkheid om
opnieuw een comfortabele IC-trein in te voeren
naar Aken en Keulen wordt dus bij voorbaat uitgesloten.
Er is bovendien een optie op nog 60 locs voor de
goederendienst, die wel in alle buurlanden toegelaten
zouden moeten zijn. Heel verstandig,
maar waarom kan er voor de containers meer
dan voor de reizigers?
Stefan Stynen"
Nu is mijn vraag, komt die er nu wel degelijk? die Reeks 19 van Siemens, de zogenaamde opvolger van de Taurus.
Zoja, waarvoor dienen die Geleasde Angel trains dan??
Weet iemand trouwens wat dat grapje gaat kosten, die reeks 19 of die Angel trains?
En alsof dat nog niet genoeg was:
"Angel Trains heeft tevens G 2000s geleverd aan de NMBS, voor gebruik in België en Nederland"
http://www.angeltrains.co.uk/press/release.aspx?Id=671
mvg, Koen
"bij de reeksen 21 en 27, waarvan
sommige ook reeds meer dan 25 jaar oud zijn,
het aantal defecten toe. Pas in de lente van 2007
bestelde de NMBS een nieuwe reeks van 60
elektrische locomotieven bij Siemens. De eerste
exemplaren van de nieuwe Eurosprinters worden
begin 2009 verwacht. Deze Eurosprinters
zijn driespanningslocs en zullen bovendien geschikt
zijn voor verkeer op de HSL Leuven-Luik.
Dat klinkt alvast veelbelovend en de NMBS zou
dus eindelijk opnieuw beschikken over een moderne
locomotief voor het reizigersverkeer. Helaas
vernamen we uit goede bron dat de NMBS
niet is ingegaan op het aanbod van Siemens
om de locomotieven gratis uit te rusten voor
de Duitse netspanning. De mogelijkheid om
opnieuw een comfortabele IC-trein in te voeren
naar Aken en Keulen wordt dus bij voorbaat uitgesloten.
Er is bovendien een optie op nog 60 locs voor de
goederendienst, die wel in alle buurlanden toegelaten
zouden moeten zijn. Heel verstandig,
maar waarom kan er voor de containers meer
dan voor de reizigers?
Stefan Stynen"
Nu is mijn vraag, komt die er nu wel degelijk? die Reeks 19 van Siemens, de zogenaamde opvolger van de Taurus.
Zoja, waarvoor dienen die Geleasde Angel trains dan??
Weet iemand trouwens wat dat grapje gaat kosten, die reeks 19 of die Angel trains?
En alsof dat nog niet genoeg was:
"Angel Trains heeft tevens G 2000s geleverd aan de NMBS, voor gebruik in België en Nederland"
http://www.angeltrains.co.uk/press/release.aspx?Id=671
mvg, Koen