Ophanging klassieke bovenleiding in tunnels e.d.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gerolf

Ophanging klassieke bovenleiding in tunnels e.d.

Bericht door Gerolf »

Bijgaande tekening toont enkele vormen van ophanging die ik gevonden heb:
Afbeelding Voor de hand liggende vraag: zijn er nog?
Bijkomende vraag: hebben die soorten ophanging een naam, of type-aanduiding, of ...?
Gerolf

Bericht door Gerolf »

Ik heb rechtsboven een tekening toegevoegd
Afbeelding Enneuh ... zijn er nog?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Wel, die op de Athus-Meuse, een lijn uitgerust met bovenleiding van het nieuwe type, alsook op L42 is nog wat anders, hé! :wink:

In Spoorwegjournaal 134 staat er een foto van hoe de bovenleiding van het nieuwe type in tunnels opgehangen wordt! :wink:

Of is het specifiek het compound-systeem dat je nodig hebt?
Gerolf

Bericht door Gerolf »

Ik zoek eigenlijk de "ouderwetse" manieren, maar ik zal zeker eens kijken in SJ134
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Vlak voor Montzen in de tunnels kan dat serieus wat vonken geven vind ik als we met onze diesel onder die kabel door porren!
Shrek

Bericht door Shrek »

Concurrent schreef:Vlak voor Montzen in de tunnels kan dat serieus wat vonken geven vind ik als we met onze diesel onder die kabel door porren!
hoezo vonken? rijden jullie tegen die kabels? :shock:
jumper

Bericht door jumper »

Da kan ik me niet voorstellen, das 3000 volt dat je dan in 1 ruk naar de aarde stuurt, dan ligt het net volgens mij gewoon finaal plat
Concurrent

Wij zitten niet tegen de kabels nee :P Maar met de vochtigheid in de tunnel en de warmte boven de loc , trekt dat nogal eens vonken op de kabels.Gebeurd regelamtig dat we natte druppels hebben op onze voorruit , dus je kan je al voorstellen dat het serieus vochtig kan zijn :wink: Als ik de kans krijg zal ik het eens opnemen met m'n camera!Zou je nog verbaasd van kunnen staan!
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Concurrent schreef:Wij zitten niet tegen de kabels nee :P Maar met de vochtigheid in de tunnel en de warmte boven de loc , trekt dat nogal eens vonken op de kabels.Gebeurd regelamtig dat we natte druppels hebben op onze voorruit , dus je kan je al voorstellen dat het serieus vochtig kan zijn :wink: Als ik de kans krijg zal ik het eens opnemen met m'n camera!Zou je nog verbaasd van kunnen staan!
sinds wanneer bestaan er droge druppels? :lol:
Concurrent

Bij DLC is alles mogelijk :P Ik denk dat ik serieus last aan het krijgen ben van de warme temperaturen Afbeelding Je bent dan water/regen gewoon, en dan nu in ene keer die zon :P
Plaats reactie