Pagina 1 van 1
Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 13:30
door Dieselfreak
Zijn er eigenlijk verschillen tussen de I11-rijtuigen en het tussenrijtuig van een AM96?
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 13:42
door Locomotief 5175
Er is een pantograaf op het dak van de middenrijtuig. Ik denk dat dat enige verschil.!
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 13:44
door Steve
Is de stoelindeling ook niet anders? Ik dacht dat er meer 2x2-zitjes (tegenover elkaar) waren in een I11 dan in een MS96.
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 13:47
door Trainspotterke
De beenruimte is ook beperkter in een tussenrijtuig van een AM96 dan in een I11-rijtuig, denk ik.
In het tussenrijtuig van een AM96 is er ook maar één WC, terwijl ieder I11-rijtuig 2 WC's heeft (met uitzondering van de stuurrijtuigen, die er maar één hebben).
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 14:59
door Dietrich
Locomotief 5175 schreef:Er is een pantograaf op het dak van de middenrijtuig. Ik denk dat dat enige verschil.!
Er is toch wel wat meer verschil he.

Je vergelijkt hier een motorstel met een rijtuig hoor.
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 16:14
door b-loc
Dietrich schreef:Locomotief 5175 schreef:Er is een pantograaf op het dak van de middenrijtuig. Ik denk dat dat enige verschil.!
Er is toch wel wat meer verschil he.

Je vergelijkt hier een motorstel met een rijtuig hoor.
dieselfreak bedoelt waarschijnlijk de binneninrichting en zo
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 18:26
door Dieselfreak
Ja, dat bedoel ik.
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 18:44
door Steven
de nodige verschillen zitten hem in de zetelopstelling, het aantal aanwezige wc's, de overgangen tussen de rijtuigen.
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 19:42
door overweg13
...en in het feit dat eerste en tweede klasse beter van elkaar afgescheiden zijn. Dat kan ik alleen maar appreciëren in een I11. Bovendien is de verhouding eerste/tweede bij een stel I11'en beter aan de vraag aan te passen en heb je dus minder last van profiteurs die meer dan waar voor hun geld willen.
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 09 mar 2008, 21:23
door Duikbril AM86
overweg13 schreef: vraag aan te passen en heb je dus minder last van profiteurs die meer dan waar voor hun geld willen.
Dat is wel goed gezegd dat!

Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 10 mar 2008, 15:32
door Bert
Een I11 heeft aan de bagagerekken houdertjes en aanduidingen voor reserveringspapiertjes. Bij een AM 96 is dit niet het geval.
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 10 mar 2008, 20:17
door Trainspotterke
Bert schreef:Een I11 heeft aan de bagagerekken houdertjes en aanduidingen voor reserveringspapiertjes.
En ik heb nog altijd niet de logica gevonden in de zetelnummering, ook al heb ik dat al uren zitten bestuderen tijdens mijn reis tussen Gent <-> Brugge.

Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 10 mar 2008, 23:22
door Bartjedj
Damn, dat is een goede bezighouding. Kan je eeuwig mee bezig blijven: ze is er niet
BDJ
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 12 mar 2008, 14:30
door Nekvin
I11 = 200km/h
MS96 = 160 km/h
niet?
Re: Verschil tussen I11-rijtuigen en AM96-stellen
Geplaatst: 12 mar 2008, 14:37
door Dietrich
Dan zijn we weer beland bij de technische verschillen.
