Pagina 1 van 1

Arnhem-Winterswijk ervaren als slechtste spoorlijn

Geplaatst: 13 mar 2008, 18:27
door Bartjedj
De spoorlijn tussen Arnhem en Winterswijk is het slechtste voorbeeld van openbaar vervoer in Nederland. Dat concludeert OV-magazine uit de jaarlijkse OV-Klantenbarometer. In de enquête onder negentigduizend reizigers bleek het Gelderse traject de hekkensluiter. Het wordt structureel geplaagd door problemen met de infrastructuur, zoals wisselstoringen.

Het openbaar vervoer op de Wadden komt net als vorig jaar als beste uit de bus. Het rapportcijfer steeg met bijna een half punt naar een 8,4. Dat zou te danken zijn aan vervoerder Arriva en lokale vervoerder TCR. Het veer tussen Rotterdam en Dordrecht volgt met een 8,2. De derde plaats is voor stadsbus Twente.

Van alle vervoerders wordt Novio met een 7,4 door reizigers als beste beoordeeld. Het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB eindigt met een rapportcijfer van 6,7 als laatste. Ook de Haagse, Utrechtse en Rotterdamse bedrijven HTM, GVU en RET staan bij de laatste vijf.

______________________________________

Welke transporteur mag deze eer op zijn hoed spelden? :lol:

BDJ

Re: Arnhem-Winterswijk ervaren als slechtste spoorlijn

Geplaatst: 15 mar 2008, 19:35
door Accelerat
Hmmm ik en treinbruno zullen het waarschijnlijk morgen merken. :P

Re: Arnhem-Winterswijk ervaren als slechtste spoorlijn

Geplaatst: 16 mar 2008, 19:43
door Accelerat
Nou vandaag ging het bij ons goed, al begon de saaiheid van dat lijntje ECHT vervelend te worden! :x

Re: Arnhem-Winterswijk ervaren als slechtste spoorlijn

Geplaatst: 17 mar 2008, 13:43
door treinbruno
2 uur opgesloten in zo'n rottrein: LINT 41 :evil:

les van gisteren: al het treinmaterieel waar 41 inzit is slecht

Re: Arnhem-Winterswijk ervaren als slechtste spoorlijn

Geplaatst: 17 mar 2008, 15:42
door wimpiespoor
Bartjedj schreef: Van alle vervoerders wordt Novio met een 7,4 door reizigers als beste beoordeeld. Het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB eindigt met een rapportcijfer van 6,7 als laatste. Ook de Haagse, Utrechtse en Rotterdamse bedrijven HTM, GVU en RET staan bij de laatste vijf.
GVU is al meer dan een jaar geen bedrijf van de gemeente Utrecht meer, net zo min als Novio een bedrijf van de gemeente Nijmegen meer is. Beide zijn inmiddels volle dochters van Connexxion en worden stap voor stap geïntegeerd in de bedrijfsvoering van Connexxion.
Overigens worden in de jaarlijkse kwaliteitsmonitor niet zozeer vervoerbedrijven vergeleken alswel de kwaliteit van het vervoer in de verschillende concessies (er zijn er zo'n 80 in het hele land). Zo kan het dat Connexxion in de ene concessie veel hoger scoort dan in de andere. Dat heeft niet alleen met Connexxion te maken, maar ook met het eisenpakket waaraan de vervoerder in een bepaalde concessie moet voldoen.
Overigens kent de kwaliteitsbarometer sterke jojo-effecten. Er zijn vaak grote verschillen van jaar tot jaar.
En wat Syntus betreft: de lage beoordelingen zullen waarschijnlijk veel te maken hebben met het grote aantal storingen waar Prorail verantwoordelijk voor is. En aangezien Syntus het visgraat model hanteert (de buslijnen feederen op de spoorlijnen) heeft de lage betrouwbaarheid bij de regionale trein zijn doorwerking in de waardering voor de bus (gemisste aansluitingen).
Wim
Wim