Pagina 1 van 2
Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 25 mar 2008, 21:07
door DEUTZ 57179
Goedenavond,
Heden middag op weg naar de ECT terminal op de Maasvlakte kwam ik de volgende voertuigen tegen, welke oude reeks nummers van de NMBS er achter schuil gaan weet ik helaas niet, ik weet wel dat het steeds leuker wordt op de havenspoorlijn in Rotterdam ?

RRF 101 en 102, Rotterdam Maasvlakte, 25-03-2008.

RRF 101, Rotterdam Maasvlakte, 25-03-2008.

RRF 102, Rotterdam Maasvlakte, 25-03-2008.
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Cor

Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 25 mar 2008, 21:39
door enrico8509
mooi dat die 73 locs toch wel een 2de leven krijgen
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 25 mar 2008, 21:43
door msts.be
Oei oei oei.. onder sommige van ons was het reeds bekend dat er HLR73'en in RRF-liverij vorige week in A'pen-Noord hebben gestaan, maar nu is het dus algemeen bekend..
Blijkbaar heeft men er dan nog niet voor gekozen om met hun ex DR-V100 naar Belgiƫ te komen, maar met ex-NMBS locs hier in B de dienst te verzorgen. Tenzij alles toch naar NL gaat ? (nvdr: RRF had een aanvraag voor toelating op het Infrabel-net ingediend zo'n 6 maand geleden maar het blijft akelig stil rond de definitieve toelating..)
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 26 mar 2008, 00:35
door ziemon
Ik ben niet ontevreden met hoe RRF mijn kleurstelling heeft weten om te zetten naar de vorm van deze rangeerloks.

Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 26 mar 2008, 14:46
door dentheo
enrico8509 schreef:mooi dat die 73 locs toch wel een 2de leven krijgen
En heeft de NMBS die "verkocht" ? ongelooflijk
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 26 mar 2008, 15:21
door Steven
dentheo schreef:enrico8509 schreef:mooi dat die 73 locs toch wel een 2de leven krijgen
En heeft de NMBS die "verkocht" ? ongelooflijk
die bakjes zijn meer als 30 jaar oud en voldoen normaal gezien niet meer aan recente milieunormen. financieel zijn die zeker afgeschreven in de boekhouding.
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 26 mar 2008, 18:20
door dentheo
Steven schreef:dentheo schreef:enrico8509 schreef:mooi dat die 73 locs toch wel een 2de leven krijgen
En heeft de NMBS die "verkocht" ? ongelooflijk
die bakjes zijn meer als 30 jaar oud en voldoen normaal gezien niet meer aan recente milieunormen. financieel zijn die zeker afgeschreven in de boekhouding.
Vroeger wou men niet verkopen voor gebruik in Belgie.... financieel en milieu waren denk ik nooit een reden.
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 26 mar 2008, 18:40
door Steven
dentheo schreef:Steven schreef:dentheo schreef:
En heeft de NMBS die "verkocht" ? ongelooflijk
die bakjes zijn meer als 30 jaar oud en voldoen normaal gezien niet meer aan recente milieunormen. financieel zijn die zeker afgeschreven in de boekhouding.
Vroeger wou men niet verkopen voor gebruik in Belgie.... financieel en milieu waren denk ik nooit een reden.
da was eerder om reden van concurrentie, maar in het geval van dergelijke locs is daar weinig sprake van denk ik

Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 27 mar 2008, 17:32
door Bastiaan
Ik zou zo zeggen dat het een 1-aprilgrap is, maar je moet wel heel fanatiek zijn als je drie foto's fotoshopt ...
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 27 mar 2008, 19:30
door Shrek
en waarom zou dit dan zo onmogelijk zijn?
De nmbs verkoopt oude brol die ze toch niet meer nodig hebben terwijl ze goed genoeg weten dat deze 73ers nooit kunnen concurreren met hun 77ers

Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 27 mar 2008, 19:52
door dentheo
Shrek schreef:en waarom zou dit dan zo onmogelijk zijn?
De nmbs verkoopt oude brol die ze toch niet meer nodig hebben terwijl ze goed genoeg weten dat deze 73ers nooit kunnen concurreren met hun 77ers

RFF in de Antwerpse haven met 73ers ik zie het nog niet zo snel gebeuren...alhoewel de Antwerpse haven een rangeertreindienst dringend nodig heeft....
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 27 mar 2008, 20:00
door Bordensteker
Bedoel je een "onafhankelijke" naast B-Cargo zelf? Want die is toch volop betrokken bij het rangeren?
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 28 mar 2008, 13:08
door dentheo
Bordensteker schreef:Bedoel je een "onafhankelijke" naast B-Cargo zelf? Want die is toch volop betrokken bij het rangeren?
Inderdaad....
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 28 mar 2008, 17:17
door Bastiaan
Shrek schreef:en waarom zou dit dan zo onmogelijk zijn?
Hee zeg, ik bedoelde het niet al te serieus hoor.
Re: Rotterdamse Havenspoorlijn
Geplaatst: 29 mar 2008, 00:37
door DEUTZ 57179
Bastiaan schreef:Ik zou zo zeggen dat het een 1-aprilgrap is, maar je moet wel heel fanatiek zijn als je drie foto's fotoshopt ...
Hallo Bastiaan,
Helaas geen fotoshop o.i.d., ze bestaan echt, voor mijn werk rij ik dagelijks langs de bundel Maasvlakte en daar staan ze nog steeds, donderdag heeft men een beetje heen en weer gereden.
Een dingetje snap ik zelf nog niet, waarom er geen derde frontsein op de lok's zijn gemonteert, misschien zijn ze inderdaad bedoeld voor RRF Antwerpen en staan ze hier tijdelijk !
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Cor
