Pagina 1 van 1

B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 31 mar 2008, 23:57
door K V B
Toen ik gisteren in Utrecht op de CNL naar Zürich stond te wachten reed er een trein door, getrokken door een paar 77-ers van B-Cargo. De lading bestond uit min of meer identieke roodbruine "oversized" containers. (2m55 breed stond er op, en ze leken ook hoger dan normaal). Er was verder niks zichtbaar op de containers dat kon aangeven waar ze voor dienden, of van wie ze waren.

Wat deed die trein daar, en wat vervoerde hij?

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 01 apr 2008, 16:59
door rail s
Opeltrein denk ik.
filmpje

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 01 apr 2008, 17:33
door K V B
rail s schreef:Opeltrein denk ik.
filmpje
Niet echt nee. Ik heb het over twee B-Cargo 77-ers, met containers, niet over een 66-er met schuifwandwagens...

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 01 apr 2008, 19:15
door Accelerat
Er rijden dagelijks 77's door Utrecht. Waarschijnlijk waren het wagens van Raillion. :wink:

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 01 apr 2008, 22:01
door K V B
sncf-sncb schreef:Er rijden dagelijks 77's door Utrecht. Waarschijnlijk waren het wagens van Raillion.
Wat me intregeert waren de containers op de wagens. Ik hoor al een tijdje dat men in Europees verband probeert een nieuw type container te populariseren waar de in Europa gebruikelijke paletten in passen. Een normale zeecontainer is binnenin 2m34 breed, wat niet zo handig is voor het stouwen van europalets van 1200x800. De containers op deze trein waren echter (volgens de waarschuwingen op de zijkant) 2m55 breed, en dus perfect voor een lading op paletten.

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 01 apr 2008, 23:00
door dentheo
K V B schreef:
sncf-sncb schreef:Er rijden dagelijks 77's door Utrecht. Waarschijnlijk waren het wagens van Raillion.
Wat me intregeert waren de containers op de wagens. Ik hoor al een tijdje dat men in Europees verband probeert een nieuw type container te populariseren waar de in Europa gebruikelijke paletten in passen. Een normale zeecontainer is binnenin 2m34 breed, wat niet zo handig is voor het stouwen van europalets van 1200x800. De containers op deze trein waren echter (volgens de waarschuwingen op de zijkant) 2m55 breed, en dus perfect voor een lading op paletten.
De Volvo trein heeft nogal grote containers in donkerbruinrood...meestal achteraan nog twee of drie Transwaggon Hbis, soms met rode en blauwe streep...

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 02 apr 2008, 09:27
door K V B
dentheo schreef:
K V B schreef:
sncf-sncb schreef:Er rijden dagelijks 77's door Utrecht. Waarschijnlijk waren het wagens van Raillion.
Wat me intregeert waren de containers op de wagens. Ik hoor al een tijdje dat men in Europees verband probeert een nieuw type container te populariseren waar de in Europa gebruikelijke paletten in passen. Een normale zeecontainer is binnenin 2m34 breed, wat niet zo handig is voor het stouwen van europalets van 1200x800. De containers op deze trein waren echter (volgens de waarschuwingen op de zijkant) 2m55 breed, en dus perfect voor een lading op paletten.
De Volvo trein heeft nogal grote containers in donkerbruinrood...meestal achteraan nog twee of drie Transwaggon Hbis, soms met rode en blauwe streep...
Van waar naar waar rijd die?

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 02 apr 2008, 12:46
door kevin4304
De Volvo trein bolt met de 77 tussen Bad Bentheim en de Volvo fabriek in Gent. Vanaf Bad Bentheim neemt een duitse loc de trein in de richting van Zweden.

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 02 apr 2008, 13:05
door treinbruno
ik zag die trein vrijdag in het station van hengelo voorbijrijden

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 05 apr 2008, 07:36
door Jerommeke

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 05 apr 2008, 10:45
door tom007
K V B schreef:
Wat me intregeert waren de containers op de wagens. Ik hoor al een tijdje dat men in Europees verband probeert een nieuw type container te populariseren waar de in Europa gebruikelijke paletten in passen. Een normale zeecontainer is binnenin 2m34 breed, wat niet zo handig is voor het stouwen van europalets van 1200x800. De containers op deze trein waren echter (volgens de waarschuwingen op de zijkant) 2m55 breed, en dus perfect voor een lading op paletten.

Ik werk bij domus logistics en wij zijn een magazijn van de casa winkels. En sta op de goederen ontvangst. Vorige week is er een 40ft container aangekomen met 56 niet euro paletten. Op die paletten staan 23 nieuwe tuinstoelen van china in. Alles wat bij ons binnen komt is van china, Indonnesie, vietnam. Het zal voor ons handiger zijn als er op euro paletten komen. Maar in onze containers zitten meestal een lading voor tot 65 europaletten.

Wij hebben ook chepbakken die tot 2 meter hoog zijn, Dubbel euro paletten ( 2 euro paletten aan één gemaakt).

Ale als ze zo komen zullen wij altijd moeten overstapelen tot een euro of een dubbel euro of chepbak.


groetjes
Tom

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 05 apr 2008, 12:07
door dentheo
Jerommeke schreef:kijk dit topic maar http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=328&start=0
Dit is niet de containertrein van Volvo, dit is zijn "broer".
Meestal hangen er achter de containertrein ook enkele van deze wagens..

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 05 apr 2008, 19:16
door Jerommeke
dentheo schreef:
Jerommeke schreef:kijk dit topic maar http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=328&start=0
Dit is niet de containertrein van Volvo, dit is zijn "broer".
Meestal hangen er achter de containertrein ook enkele van deze wagens..
Klopt dat heeft deze trein ook, deze bestaat uit die Zweedse wagons ( Laaips )
en daarachter (of daarvoor) meestal S(S)GNNS.

Deze trein rijd 2x per etmaal door NL en staat toch echt te boek als de VOLVO trein.

Re: B-Cargo in Utrecht.

Geplaatst: 05 apr 2008, 22:52
door dentheo
Jerommeke schreef:
dentheo schreef:
Jerommeke schreef:kijk dit topic maar http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=328&start=0
Dit is niet de containertrein van Volvo, dit is zijn "broer".
Meestal hangen er achter de containertrein ook enkele van deze wagens..
Klopt dat heeft deze trein ook, deze bestaat uit die Zweedse wagons ( Laaips )
en daarachter (of daarvoor) meestal S(S)GNNS.

Deze trein rijd 2x per etmaal door NL en staat toch echt te boek als de VOLVO trein.
Dat klopt ook.... maar volgens "mijn idee" zijn ze niet identiek, de ene heeft veel containers en de andere minder