Pagina 1 van 2
P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 20:58
door Joris
Hallo,
Volgens ODB zou de NMBS de reeks 15 buiten dienst willen stellen.
Naar mijn vermoeden en volgens ik hoop zal dat niet op 15/06 zijn.
Maar de interessantste P trein van het land wil ik wel nog op foto.
Blijft deze P-trein ook rijden in de laatste week van juni? Volgens Hafas wel, maar ik zou zeker willen zijn.
Dit lijkt me namelijk de enige mogelijkheid om deze te fotograferen, aangezien deze niet tijdens schoolvakanties rijdt...
Ter info: dit is de kortste trein van het land met als samenstelling: 15+1 I6 (of I10).
Groeten,
Joris De Mol
Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 22:00
door Fles
Joris schreef:
Ter info: dit is de kortste trein van het land met als samenstelling: 15+1 I6 (of I10).
Ow dit wil ik ook weten

Ik heb zoiets ooit in 1992 in Duitsland gezien, en verder niet.
Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 22:50
door Shrek
ik denk dat ze de 15 pas zullen buitensmijten als reeks 18 goed en wel aan het bollen is, ik denk niet dat ze nu 13nen over hebben om die P-treintjes over te kunnen nemen

Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 22:56
door treinbruno
miss. zetten ze er wel een playmobiel op

Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 23:06
door Joris
Hallo,
Volgens ODB zouden het MS96 worden.
Meer ODB en SpoorwegJournaal lezen

. Je steunt er trouwens het TSP mee

.
Groeten,
Joris De Mol
Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 23:28
door Fles
SJ lees ik

En het zal me strikt genomen worst wezen wat voor loc er voor staat. Een loc en 1 rijtuig, dat wil ik zien

Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 23:30
door Steve
Joris schreef:Hallo,
Volgens ODB zouden het MS96 worden.
Meer ODB en SpoorwegJournaal lezen

. Je steunt er trouwens het TSP mee

.
Groeten,
Joris De Mol
Een MS96 die plots één I6 gaat vervangen? Is er zo'n twaalf jaar geleden een babyboom of zo geweest in Gouvy?

Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 23:41
door treinbruno

k'had trouwens enkele maanden geleden gelezen in spoorwegjournaal dat er geen AM96 op L42 mocht rijden
spoorwegjournaal lees ik normaal wel maar k'zit nog met die van januari omdat ze in de relay niet echt snel een nieuwe versie binnenkomt
en als het er zou komen, DMT, dan zal die 1e classe waarschijnlijk VOLLEDIG leeg zitten

Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 23:44
door rail s
treinbruno schreef:k'vraag mij af wat er met de 1e classe zal gebeuren
helemaal leeg waarschijnlijk
Met het kindergeld kunt ge u dan al iets permiteren he

Re: P 7486.
Geplaatst: 02 apr 2008, 23:50
door treinbruno
die trein zal ook wel verlieslatend voor de NMBS zijn !
STEL dat er nu 40 scholieren in dat ding zitten (wat al sterk overdreven is denk ik)
verdient de NMBS per keer: 21 cent met schooltreinkaart - 35 cent met campus.
dus ze verdienen met die trein ongeveer 5€ per dag.
maar ze moeten wel zorgen voor een TBG, TB
en er moet dan ook nog elektriciteit betaald worden,
en die trein moet dan nog onderhouden worden.
zal toch al zo'n 100€ per dag zijn
terwijl het 5€ opbrengt
zou een snel minibusje niet een betere oplossing zijn?
Re: P 7486.
Geplaatst: 03 apr 2008, 00:56
door Bartjedj
Is het toevallig geen 1 april geweest
BDJ
Re: P 7486.
Geplaatst: 03 apr 2008, 15:54
door Terminus
Ik vind het ook zeer onwaarschijnlijk. Trouwens: men heeft geen MR 96's teveel momenteel vermoed ik, aangezien er klassiekjes zitten op de IC Antwerpen-Gent- (Oostende).
Een algemene opmerking: Ik dacht dat het op de lijn Luik-Luxemburg de bedoeling was om nog enkel met I6-rijtuigen te rijden vanaf december 2007, zodat de I10'en optimaal in de piekuurtreinen konden gebruikt worden. Ik weet niet of het ook in praktijk zo is...
Re: P 7486.
Geplaatst: 04 apr 2008, 00:40
door Joris
Hallo,
Vandaag was de 15 vervangen door de 5510.
We hebben er helaas geen foto's van...
Groeten,
Joris De Mol
Re: P 7486.
Geplaatst: 04 apr 2008, 22:19
door treinbruno
ik heb de 5510 daarnet staan zien ronken in gouvy !
was rond de middag
Re: P 7486.
Geplaatst: 04 apr 2008, 22:25
door Steven
het gaat hem verder dan die ene P trein met een 15+ 1 rijtuig. het gaat hem over alle treinen die met een 15 op die mijn te vinden zijn die ze willen vervangen door ms96 reeks 400 tot gouvy.