Pagina 1 van 1

Beleidsnota Vervotte: "stationsverbod" en betere compensatie

Geplaatst: 22 apr 2008, 11:17
door Patrick
Om agressieprobleem aan te pakken: "stationsverbod voor individuen of bendes die herhaaldelijk agressief gedrag vertonen of overlast bezorgen". 'Wie niet in de stations raakt, raakt ook niet op de treinen', is de logische redenering.
:arrow: Perronkaartje weer invoeren misschien? :?

Compensatieregeling bij vertragingen: ze vindt die regeling momenteel niet toereikend genoeg. Wil ook dat er een tegemoetkoming komt bij kortere, maar frequente vertragingen.

(DS Online)

(Voor de liefhebbers: Volledige beleidsnota)

Re: Beleidsnota Vervotte: "stationsverbod" en betere compensatie

Geplaatst: 22 apr 2008, 11:38
door Dietrich
Stap in een kleine halte op buiten de stad en je geraakt ook in die "beveiligde" stations...

Re: Beleidsnota Vervotte: "stationsverbod" en betere compensatie

Geplaatst: 22 apr 2008, 22:37
door Vank
Hang deftige camera's en laat geregeld de politie eens hun doortocht maken.
Dit zal al veel kunnen oplossen, iedere bende die er rond hangt om amok te maken gewoon oppakken.

Re: Beleidsnota Vervotte: "stationsverbod" en betere compensatie

Geplaatst: 23 apr 2008, 10:25
door Adler
Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe compensatieregeling gaat zijn.
Het Nieuwsblad sprak gisteren van 'enorm verbeterde' schadevergoedingen voor vertragingen.
Nu, het is ook niet moeilijk om hetgeen nu bestaat enorm te verbeteren.
Als treinkaarthouder moet je 6 maanden lang nauwkeurig een boekhouding bijhouden en dan krijg je enkele euro's compensatie gestort in je electronische portefeuille voor de in totaal uren vertraging.
Na 1 semester heb ik het ook voor bekeken gehouden.
Inge Vervotte wil ook de afgeschafte treinen (3867 reeds in 2008 ) opnemen in de cijfers van de vertraging, eindelijk zou ik zeggen.
De bonussen van de NMBS-managers zouden ook gekoppeld worden aan de stiptheid (nog maar eens).
Tegen 2012 zouden er ook een kwart meer reizigers moeten zijn.
Ik vraag me enkel af waar men die gaat zetten, op het dak ?

Re: Beleidsnota Vervotte: "stationsverbod" en betere compensatie

Geplaatst: 23 apr 2008, 14:19
door Vank
Als men meer reizigers zal willen hebben, zullen ten eerste de prijzen goedkoper moeten zijn.
En waar het kan de snelheid wat opvoeren.

Re: Beleidsnota Vervotte: "stationsverbod" en betere compensatie

Geplaatst: 23 apr 2008, 14:25
door Steven
veel goedkoper moet dat niet, de prijzen zijn al veruit de laagste in europa, kwaliteit betaal je gewoon, maar ze moet er dan natuurlijk wel zijn.

Re: Beleidsnota Vervotte: "stationsverbod" en betere compensatie

Geplaatst: 23 apr 2008, 14:50
door Vank
Steven schreef:veel goedkoper moet dat niet, de prijzen zijn al veruit de laagste in europa, kwaliteit betaal je gewoon, maar ze moet er dan natuurlijk wel zijn.
Ze mogen in geen geval duurder worden, anders raken ze mij als vaste klant al kwijt.
En er zijn er die mijn mening delen.

Re: Beleidsnota Vervotte: "stationsverbod" en betere compensatie

Geplaatst: 24 apr 2008, 01:30
door Steven
de belg vind het openbaar vervoer altijd duur, heb het nog nooit anders geweten, zelfs als je het 'gratis' maakt vinden ze het nog duur om het cru uit te drukken