Een dag na de spoorstaking is het treinverkeer in Limburg opnieuw verstoord. Er reden geen treinen tussen Hasselt, Sint-Truiden en Landen. De oorzaak was een kapotte bovenleiding in Alken.
Vanochtend raakte een vrachtwagen aan de Wolfstraat in Alken een bovenleiding van het spoor en dat richtte aanzienlijke schade aan.
Er werd met man en macht gewerkt om de leiding te herstellen maar rond 19 uur was alles hersteld.
De NMBS heeft vervangende busdiensten ingelegd, de reizigers werd gevraagd rekening te houden met een bijkomende reistijd van zo'n 30 minuten.
Enkele treinen, die normaal van Hasselt over Landen naar Leuven rijden, werden omgeleid via Diest en Aarschot en omgekeerd. Ook de reizigers tussen Brussel en Landen moesten rekening houden met vertragingen.
_____
Kwam dit nog tegen tijdens het surfen.
BDJ
wo 21/05/08 - Geen treinen tussen Hasselt en Landen
Re: wo 21/05/08 - Geen treinen tussen Hasselt en Landen
nja der gebeurd niets andersBartjedj schreef:Een dag na de spoorstaking is het treinverkeer in Limburg opnieuw verstoord. Er reden geen treinen tussen Hasselt, Sint-Truiden en Landen. De oorzaak was een kapotte bovenleiding in Alken.
Vanochtend raakte een vrachtwagen aan de Wolfstraat in Alken een bovenleiding van het spoor en dat richtte aanzienlijke schade aan.
Er werd met man en macht gewerkt om de leiding te herstellen maar rond 19 uur was alles hersteld.
De NMBS heeft vervangende busdiensten ingelegd, de reizigers werd gevraagd rekening te houden met een bijkomende reistijd van zo'n 30 minuten.
Enkele treinen, die normaal van Hasselt over Landen naar Leuven rijden, werden omgeleid via Diest en Aarschot en omgekeerd. Ook de reizigers tussen Brussel en Landen moesten rekening houden met vertragingen.
_____
Kwam dit nog tegen tijdens het surfen.
BDJ

moesten die vrachtwagen chauffeurs es wat beter uit hun doppen kijken ....

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Die dag ben ik langs het loket in Aarschot gepasseerd, om mijn sorry-pas op te halen.
Stond daar een dametje, blijkbaar op weg naar Leuven. Nadien moest ze naar Genk, maar ze was niet zeker hoe ze daar nu moest geraken. Dus vroeg ze aan de loketbeambte of ze 's avonds weer in Aarschot moest overstappen.
"Maar madammeke, in Leuven is toch een rechtstreekse naar Genk", was het antwoord.
"Ja maar, daar is toch ergens een breuk ? Bent u zeker dat die trein rijdt ?"
Ik stond perplex. Dat een loketbediende ergens in de Westhoek niet op de hoogte is van dergelijke panne, tot daar aan toe, weinig kans dat die te maken krijgt met reizigers uit regio Genk. Maar toch niet in Aarschot.
Stond daar een dametje, blijkbaar op weg naar Leuven. Nadien moest ze naar Genk, maar ze was niet zeker hoe ze daar nu moest geraken. Dus vroeg ze aan de loketbeambte of ze 's avonds weer in Aarschot moest overstappen.
"Maar madammeke, in Leuven is toch een rechtstreekse naar Genk", was het antwoord.
"Ja maar, daar is toch ergens een breuk ? Bent u zeker dat die trein rijdt ?"
Ik stond perplex. Dat een loketbediende ergens in de Westhoek niet op de hoogte is van dergelijke panne, tot daar aan toe, weinig kans dat die te maken krijgt met reizigers uit regio Genk. Maar toch niet in Aarschot.
Communicatie (ook interne) moeten ze nog uitvinden bij de NMBS.Kalimero schreef:Ik stond perplex. Dat een loketbediende ergens in de Westhoek niet op de hoogte is van dergelijke panne, tot daar aan toe, weinig kans dat die te maken krijgt met reizigers uit regio Genk. Maar toch niet in Aarschot.
Maar Microsoft gaat het allemaal oplossen schijnt het.