Pagina 1 van 1
Lok keuring
Geplaatst: 25 mei 2008, 19:46
door dentheo
Laatst sprak men hier over de keuring van de diesel 77 omdat er één en ander aan veranderd was tov de 66.
Welke dienst van Infrabel "keurt" goed en/of af ?
Re: Lok keuring
Geplaatst: 25 mei 2008, 22:26
door DE_6308
Die loc is niet veranderd naar een 77 maar is nog steeds een class66, volgens ik weet is het de dienst toegang tot het net die de homologatie van rollend materieel voor zijn rekening neemt
Re: Lok keuring
Geplaatst: 25 mei 2008, 22:42
door FLV-FGSP
De homologatie van nieuw materieel gebeurt door DVIS, een dienst van de FOD Mobiliteit, na advies van BelgoRail. De certificatie gebeurt door Infrabel. Nu heb ik geen idee wat het verschil tussen homologatie en certificatie is...
Dienst Toegang tot het Netwerk houdt zich bezig met het toekennen van rijpaden, niet met materieel.
Re: Lok keuring
Geplaatst: 26 mei 2008, 00:19
door dentheo
FLV-FGSP schreef:De homologatie van nieuw materieel gebeurt door DVIS, een dienst van de FOD Mobiliteit, na advies van BelgoRail. De certificatie gebeurt door Infrabel. Nu heb ik geen idee wat het verschil tussen homologatie en certificatie is...
Dienst Toegang tot het Netwerk houdt zich bezig met het toekennen van rijpaden, niet met materieel.
En wanneer moet men terug laten keuren ? Is dat omschreven ?
Re: Lok keuring
Geplaatst: 26 mei 2008, 00:40
door Steven
als die locs airco krijgen met langs de buitenkant een bijgebouwde condensor verander het vrije ruimte profiel van die loc en dan is het normaal dat hiervoor de nodige proeven gedaan worden.
Re: Lok keuring
Geplaatst: 26 mei 2008, 14:26
door dentheo
Steven schreef:als die locs airco krijgen met langs de buitenkant een bijgebouwde condensor verander het vrije ruimte profiel van die loc en dan is het normaal dat hiervoor de nodige proeven gedaan worden.
Wil dat zeggen dat de 27 en met die reuze "snel"koppeling ook die procedure doorlopen hebben ???
Re: Lok keuring
Geplaatst: 26 mei 2008, 14:29
door Steven
dentheo schreef:Steven schreef:als die locs airco krijgen met langs de buitenkant een bijgebouwde condensor verander het vrije ruimte profiel van die loc en dan is het normaal dat hiervoor de nodige proeven gedaan worden.
Wil dat zeggen dat de 27 en met die reuze "snel"koppeling ook die procedure doorlopen hebben ???
neen de lok is niet veranderd in hoogte of breedte, denk dat er wel andere attesten nodig zijn ivm die gf, zoals werkingsproeven, ivm garantie en dergelijk meer.
Re: Lok keuring
Geplaatst: 26 mei 2008, 15:32
door dentheo
Steven schreef:dentheo schreef:Steven schreef:als die locs airco krijgen met langs de buitenkant een bijgebouwde condensor verander het vrije ruimte profiel van die loc en dan is het normaal dat hiervoor de nodige proeven gedaan worden.
Wil dat zeggen dat de 27 en met die reuze "snel"koppeling ook die procedure doorlopen hebben ???
neen de lok is niet veranderd in hoogte of breedte, denk dat er wel andere attesten nodig zijn ivm die gf, zoals werkingsproeven, ivm garantie en dergelijk meer.
Ik denk niet dat de werking op zich de keurders interesseert.
De autokeuring is ook niet geinteresseerd in garantie en werking, wel in veiligheid voor de andere weggebruikers....
Re: Lok keuring
Geplaatst: 26 mei 2008, 17:12
door Steven
daarom dat ik ook sprak van andere attesten

Re: Lok keuring
Geplaatst: 27 mei 2008, 09:25
door FLV-FGSP
FLV-FGSP schreef:Dienst Toegang tot het Netwerk houdt zich bezig met het toekennen van rijpaden, niet met materieel.
Correctie, Dienst Toegang tot het Netwerk van Infrabel heeft ook een afdeling die bevoegd is voor het materieel.