Allereerste trein DLC
Geplaatst: 28 mei 2008, 15:08
Hoi,
ik heb een vraag, en ik wist eigenlijk niet goed waar het te plaatsen en ik denk dat dit de beste plaats is die ik aan deze vraag kon geve
De allereerste trein van DLC reed in 2002 van Antwerpen en Schwandorf. DLC was opgericht in 2000. Dus ik veronderstel dat in die twee jaar wat formaliteiten geregeld werden en er wat aan klantenprospectie werd gedaan.
Wat mij boeit is vooral: Wat vervoerde die trein? DLC vervoert enkel containers, maar van wie of voor wie?
-->Mag ik besluiten dat de allereerste trein van DLC het resultaat is van lobbywerk bij enkele rederijen om containers die ze normaal met B-Cargo vervoerden, nu met DLC vervoeren (omdat DLC betere voorwaarden kon voorleggen)?
-->Of zouden die containers normaal per vrachtwagen naar Duitsland vervoerd werden en heeft DLC dus containers afgesnoept van het vrachtvervoer over de weg?
Want hoe dan ook, voor de komst van DLC zijn er maar 3 mogelijkheden: of dat werd per binnenschip vervoerd, of via maritieme weg naar andere Europese Havens, of B-cargo ging ze vervoeren, of ze gingen per stuk met een camion naar Duitsland.
Als ik bijvoorbeeld ERS Railways als voorbeeld neem, ERS is gewoon ontstaan uit 4 rederijen (o.a. P&O, Nedloyd,..) die 4 rederijen vervoerden vroeger containers met NS Cargo en later dus Railion, ze waren niet langer tevreden en dus hebben die hun eigen spoorwegmaatschappij opgericht. Is het bij DLC ook zo gegaan? Mij lijkt het niet echt want ik ken geen relatie tussen Ronny Dillen en zijn collega Le Jeune en een rederij.
Alvast bedankt,
Groeten, Koen
ik heb een vraag, en ik wist eigenlijk niet goed waar het te plaatsen en ik denk dat dit de beste plaats is die ik aan deze vraag kon geve
De allereerste trein van DLC reed in 2002 van Antwerpen en Schwandorf. DLC was opgericht in 2000. Dus ik veronderstel dat in die twee jaar wat formaliteiten geregeld werden en er wat aan klantenprospectie werd gedaan.
Wat mij boeit is vooral: Wat vervoerde die trein? DLC vervoert enkel containers, maar van wie of voor wie?
-->Mag ik besluiten dat de allereerste trein van DLC het resultaat is van lobbywerk bij enkele rederijen om containers die ze normaal met B-Cargo vervoerden, nu met DLC vervoeren (omdat DLC betere voorwaarden kon voorleggen)?
-->Of zouden die containers normaal per vrachtwagen naar Duitsland vervoerd werden en heeft DLC dus containers afgesnoept van het vrachtvervoer over de weg?
Want hoe dan ook, voor de komst van DLC zijn er maar 3 mogelijkheden: of dat werd per binnenschip vervoerd, of via maritieme weg naar andere Europese Havens, of B-cargo ging ze vervoeren, of ze gingen per stuk met een camion naar Duitsland.
Als ik bijvoorbeeld ERS Railways als voorbeeld neem, ERS is gewoon ontstaan uit 4 rederijen (o.a. P&O, Nedloyd,..) die 4 rederijen vervoerden vroeger containers met NS Cargo en later dus Railion, ze waren niet langer tevreden en dus hebben die hun eigen spoorwegmaatschappij opgericht. Is het bij DLC ook zo gegaan? Mij lijkt het niet echt want ik ken geen relatie tussen Ronny Dillen en zijn collega Le Jeune en een rederij.
Alvast bedankt,
Groeten, Koen