Pagina 1 van 2
vossloh type G2000
Geplaatst: 29 mei 2008, 13:17
door Miljaarde
Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
titel door mod aangepast naar iets beter passend
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 29 mei 2008, 13:46
door Wover
Ik weet niet in welke livrei het zal zijn, maar het zullen gewone G2000's zijn, zoals deze:

Re: vossloh type 56
Geplaatst: 29 mei 2008, 17:19
door Robin
deze heb ik al eens zien paseren in antwerpen-oost in het groen
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 29 mei 2008, 17:40
door Wover
In't groen, dan zal hij misschien van Rail4Chem geweest zijn.
Die heeft als ik mij niet vergis ook toelatingsritten gedaan tussen Antwerpen en Gent. Die foto's hebben hier ook ooit eens gestaan, maar dat kan gemakkelijk 1 of 2 jaar geleden zijn

.
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 29 mei 2008, 17:42
door Wover
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 29 mei 2008, 18:57
door Miljaarde
prachtig, bedankt Wover! Naar verluidt zullen deze locs gebruikt worden voor grensoverschrijdend transport Belgie-Frankrijk vanaf december 2008. Bestemming nog onbekend.
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 29 mei 2008, 21:15
door Steven
bestel is een groot woord, net zoals de traxx zal deze gehuurd worden. de echte bestelling van een baandiesel is dus nog niet voor morgen.
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 30 mei 2008, 10:51
door Wover
Maar gaat de NMBS ze huren voor B-Cargo, of gaat Fret ze huren om hier diensten te komen doen? En gaan ze dan ergens een sattelietdepot neerpoten?
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 30 mei 2008, 13:28
door Tommyken
Miljaarde schreef:Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
Er staan er nu 2 blauwe op FNND klaar, deze zouden normalerwijze gehuurd zijn en dienen voor diensten naar Frankrijk, dit voor ineens bij de klant te rijden. Even nog afwachten voor meer info
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 30 mei 2008, 13:34
door Bert
Miljaarde schreef:Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
Die groene G2000 locomotieven zijn die locs die FRET gebruikte voor de Lyon-trein
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 30 mei 2008, 19:34
door Miljaarde
Wover schreef:Maar gaat de NMBS ze huren voor B-Cargo, of gaat Fret ze huren om hier diensten te komen doen? En gaan ze dan ergens een sattelietdepot neerpoten?
Nmbs en sncf hebben een partneriaat: Er zijn Belgische bestuurders die uitslapen (in Groot-synthen, Frans-Vlaanderen, bestuurders van Kikempois) en rijden in Frankrijk en er zijn franse bestuurders die uitslapen (Antwerpen) én rijden in Belgie.
We rijden ook met elkaars machines. Wij met Franse type 36000, zij met onze type 12.
Er wordt aan ons steeds gevraagd welke reisweg we in frankrijk hebben gevolgd, om zodoende het aantal kilometers exact te kunnen bepalen dat we in frankrijk gereden hebben. Wees maar zeker dat dit ongeveer fifty-fifty is, anders zou de samenwerking gewoon ophouden.
Je kunt maw minder en minder weten van welke firma de bestuurder nu is die op een goederentrein is. Het is dusq niet omdat je veel Franse locs ziet, dat het ook allemaal franse bestuurders zijn. (en omgekeerd)
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 30 mei 2008, 19:35
door Steven
sncf doet een deel samen met B cargo maar er zijn ook treinen die ze 100% voor hun eigen rekening doen hoor.
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 30 mei 2008, 19:40
door Miljaarde
Steven schreef:sncf doet een deel samen met B cargo maar er zijn ook treinen die ze 100% voor hun eigen rekening doen hoor.
b-cargo ook. (Open acces zoals dat heet) Fret doet die tessenderlotrein, nmbs doet dourges. Je kunt je de vraag stellen of het werkelijk vrije concurrentie is eigenlijk. Ik denk niet dat ze elkaar zomaar veel gaan gunnen zonder tegenprestaties. Maar dat is gissen natuurlijk.
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 15 jun 2008, 00:55
door sammarco1
In Antwerpen Noord staan momenteel 2 Vosloh type G2000 met blauwe cabines
Re: vossloh type 56
Geplaatst: 03 jul 2008, 02:31
door Asterix
Miljaarde schreef:en er zijn franse bestuurders die uitslapen (Antwerpen) én rijden in Belgie.
Geeft dit geen problemen op veiligheidsniveau? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die mannen Nederlands praten met de Blok of TC. Idem dito met eventueel andere nationaliteiten...