Pagina 1 van 2

Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 09:25
door BR143
Hallo allemaal,

Mijn erste bericht op dit forum is dit reis.

b]Luik Guillemins[/b]

We begin met de 2229 met een IC A
Afbeelding Die 2248 met de IC F naar Brussel en Quiévrain
Afbeelding Die 3004 van de CFL met de IR naar Luxembourg
Afbeelding Die 7759 met de P naar Brussel, de 2701 tracteert deze trein
Afbeelding Nijmegen

Die GTW 2/8 354 van Velia Transport Limburg
Afbeelding Arnhem

Twee DM 90 "Buffel" van Syntus met de 52 en de 56
Afbeelding Twee LINT 41 van Syntus
Afbeelding Nijmegen

Die 1774 "Gramsbergen" met ICRm uit Arnhem
Afbeelding Een GTW 2/6 en een GTW 2/8 van Veolia Transport Limburg naar Roermond
Afbeelding De Sik 214
Afbeelding Venlo (ik ben terug :D )

Die 6403 in Railpro kleuring
Afbeelding De nieuwe SLT, hier die 2401 van NSR ( Samen gebouw dan ET 422 van DB Regio voor S Bahn Rhein-Ruhr)
Afbeelding Die 111 159 komt uit Hamm Hbf en Düsseldorf met een Stoptrein/RB
Afbeelding Sittard

Die G 2000 2003 van Rail4Chem
Afbeelding Die 6447 "Maurits" van Railion Nederland met een afvuiltrein
Afbeelding Luik Guillemins

Die 1358 met een IC A naar Brussel en Oostende
Afbeelding En dan met de 2719 met de IC F naar Brussel en Quiévrain
Afbeelding Voilà, alles voor dit bericht.

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 11:56
door Bartjedj
Knappe foto's.

Ben je misschien Duitstalig? Doordat je "de" en "die" nogal door elkaar gooit. No offense hoor :wink:
De 2 eerste foto's: die 22's zijn niet de locs aangewezen voor deze trein, maar opduwlocs voor de helling van Ans.
Trouwens raar dat de IC-A een opduwloc heeft. Normaal is dit enkel tijdens de herfst. Tenzij de 13 op gedeeltelijke kracht rijdt.

BDJ

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 11:58
door Steven
haha een 77 als opduwloc, dat is toch de grap van de dag? wat komt die doen op die helling. met wat geluk en droog weer zal die 27 zo wegrijden van die 77.

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:01
door Bartjedj
Steven, dat is een omlooploc. Ik heb het over de eerste twee foto's :wink:

BDJ

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:09
door Steven
op die foto zie ik die 77 (je kan de bestuurder zien zitten) naderen om zich tegen de M4 te plaatsen waarvan onze poster schrijft dat het de P trein naar brussel is. dus gaat hij opduwen. dat de reeks 55 dit al eens doet wist ik maar dat ze nu ook al een reeks 77 gebruiken voor dit werk is wel heel straf.

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:19
door Paul
Ik dacht dat opduwloks speciale verbrede buffers moeten hebben, of anders aan de trein moeten worden vastgekoppeld. Als de 77 vastgekoppeld wordt, dan kan de 27 ook niet 'weglopen' met die P-trein...

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:21
door Steven
idd de opduwlocs hebben in princiepe aangepaste buffers, maar in geval van nood .... (gebrek loc, gebrek bestuurder elektrische tractie) kan men dus andere middelen aanwenden.
zo valt het al is voor dat je een reeks 55 (die niet is aangepas hiervoor) een trein kan zien opduwen tussen luik en ans.

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:23
door Bartjedj
Opduwlocs mogen nooit vastgekoppeld worden. Boven op de helling moeten die een noodremming geven, zodat de trein onmiddellijk alle zelfstandigheid terugkrijgt. Dit is omdat er boven een sein staat. Moest de opduwloc dan nog aan het duwen zijn, loop je groot risico dat die de trein door het sein duwt, of erger.

BDJ

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:24
door Paul
Steven schreef:idd de opduwlocs hebben in princiepe aangepaste buffers, maar in geval van nood .... (gebrek loc, gebrek bestuurder elektrische tractie) kan men dus andere middelen aanwenden.
zo valt het al eens voor dat je een reeks 55 (die niet is aangepas hiervoor) een trein kan zien opduwen tussen luik en ans.
Akkoord, maar aan de trein vastgekoppeld dan toch? En dus noodzakelijke stop in Ans om los te koppelen?

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:29
door Steven
niet zover ik weet. ook bij de gevallen men geen aangepaste 22 gebruikt heb ik ze nog niet weten vastkoppelen of ik moet mij miszien hebben.

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:38
door Paul
Steven schreef:niet zover ik weet. ook bij de gevallen men geen aangepaste 22 gebruikt heb ik ze nog niet weten vastkoppelen of ik moet mij miszien hebben.
Ik heb mijn documentatie er eens op nageslagen.
In de 'oude' constellatie van Luik-Guillemins was het zo, dat de opduwlok aan de trein werd vastgekoppeld als de opduwlok geen verbrede buffers had en als de trein vertrok vanaf de sporen 6 tot en met 12. Dan moest de trein immers over wissels en was er risico dat de buffers in elkaar zouden haken. Bij vertrek vanaf de sporen 13 en 14 moest een opduwlok nooit worden vastgekoppeld, ook niet met gewone buffers, omdat die sporen direct in het verlengde lagen van spoor B op de hellende vlakken en er geen risico was van 'verstrengeling' van de buffers.
Hoe het nu zit met de nieuwe spoorsituatie in Guillemins, weet ik niet.

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 12:53
door Steven
de hele wisselstraat is aangepast, er zijn maar 9 sporen meer he. van op alle sporen kan men opduwen naar het hellend vlak (seinen zijn er voor aangepast met het lichtbordje ALL), daar wat dit vroeger ook niet kon. wij moeten vooral weten wanneer wel en niet moet opgeduwd worden.
(vanaf er meer als 8 rijtuigen zijn, echter niet indien een reeks 13 de tractie geeft, doch echter wel in de hersft voor deze laatste of bij geen 100% tractie hebben = 1 of meerdere motoren buiten dienst).

als er een loc moet aangehaakt worden moet men dit komen inschrijven op ons verslag. maar om redenen van werken in het station en het niet elke keer moeten aanpassen van onze reglementering zitten we met een tijdelijke reglementering.
ik vermoed dat naar de toekomst toe alle treinen met opdruk zullen vertrekken van sporen 1 tot en met 3 aangezien dit de sporen zijn met de meest slanke wissels. doch heden vertrekken wij gergeld van de andere sporen. heb de laatste maanden echter geen ALL nodig gehad. tijdens de herfts ben ik altijd van het spoor drie (of uitzonderlijk vier) kunnen vertrekken richting brussel. dus een klein beetje afwachten tot eind dit jaar allicht eens het huidige sporenplan in luik volledig zal af zijn. dan zal de tekst definitief aangepast worden aan de huidige situatie.

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 14:18
door Bert
Steven schreef:idd de opduwlocs hebben in princiepe aangepaste buffers, maar in geval van nood .... (gebrek loc, gebrek bestuurder elektrische tractie) kan men dus andere middelen aanwenden.
zo valt het al is voor dat je een reeks 55 (die niet is aangepas hiervoor) een trein kan zien opduwen tussen luik en ans.
77'ers worden soms gebruikt bij gebrek aan een 22. Dit is zeker geen uitzondering. :wink:

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 18:25
door R4C-Fan
We begin met de 2229 met een IC A

Bist du dir da sicher das du einen IC A gesehen hast?
Ich sehe da einen M4 Steuerwagen, und meines Wissens nach kommen die nicht auf Eupen - Oostende zum Einsatz

Re: Van Luik Guillemins tot/en met Arnhem en terug - 09/06/2008

Geplaatst: 11 jun 2008, 18:34
door jossparla
.