Handelingen bij koppelingsbreuk
Geplaatst: 12 jun 2008, 15:36
Ik had even een vraag over de handelingen bij een koppelingsbreuk.
Als je dus tijdens een rit een drukverlies hebt, ga je er vanuit dat dit koppelingsbreuk is. Je bevestigt de remming, plaatst een kortsluitkabel zodat de hinder afgedekt is. (Indien er mss een wagen ontspoord is en het nevenliggend spoor niet meer vrij is)
2 vragen:
- Moet je de lichten van de loc laten knipperen en een alarmbericht verzenden?
- Je gaat de trein dan verkennen maar constateert dat je terug kan koppelen en dat alles terug in orde is, geen ontsporing dus. Moet je dan een toelating hebben om terug te vertrekken na het koppelen?
Als je dus tijdens een rit een drukverlies hebt, ga je er vanuit dat dit koppelingsbreuk is. Je bevestigt de remming, plaatst een kortsluitkabel zodat de hinder afgedekt is. (Indien er mss een wagen ontspoord is en het nevenliggend spoor niet meer vrij is)
2 vragen:
- Moet je de lichten van de loc laten knipperen en een alarmbericht verzenden?
- Je gaat de trein dan verkennen maar constateert dat je terug kan koppelen en dat alles terug in orde is, geen ontsporing dus. Moet je dan een toelating hebben om terug te vertrekken na het koppelen?