Rondje overal zowat met Wover
Geplaatst: 13 jun 2008, 22:54
Hallo,
vandaag had ik het laatste examen uit de reeks en kan ik dus hopelijk afscheid nemen van dit academiejaar.
Reden genoeg dus om de Lage Landen nog eens onveilig te maken, en dat heb ik gedaan met volgend rondje:
Vertrekstation Vu Aankomststation Au Trein Bestemming Km T Vgem
Herentals 11.40 Antwerpen-Centraal 12.08 +0 IR g 4911 Antwerpen-Centraal 34 28 73
Antwerpen-Centraal 13.03 Mechelen 13.18 +0 IC B 9232 Brussel-Zuid 23 15 92
Mechelen 13.36 Leuven 13.55 +0 IC Q 2633 Leuven 24 19 76
Leuven 13.58 Liège-Guillemins 14.54 +0 IC F 1712 Liège-Guillemins 70 56 75
Liège-Guillemins 15.24 Maastricht 15.54 +0 IC O 414 Maastricht 33 30 66
Maastricht 16.11 Roermond 16.52 +0 L 6862 Roermond 46 41 67
Roermond 16.58 Eindhoven 17.30 +0 IC 20862 Alkmaar 52 32 97.5
Eindhoven 17.32 Breda 18.08 +0 IC 1962 Den Haag Centraal 58 36 97
Breda 18.22 Roosendaal 18.42 +10 IC 3661 Roosendaal 23 20 69
Roosendaal 19.34 Antwerpen-Centraal 20.01 +3 IC B 9260 Brussel-Zuid 37 27 82
Antwerpen-Centraal 20.14 Herentals 20.43 +0 IR e 3220 Neerpelt/ Hasselt 34 29 70
Conclusies:
- IC's in België zijn over het algemeen vrij traag (de IC-O haalt tussen Brussel en Luik waar hij altijd 160 en 200 mag en Leuven voorbijscheurt "maar" 110, terwijl de IC's in Nederland gemakkelijk 100 gemiddeld halen op kortere afstanden tegen veel lagere maximumsnelheden...
- De eersteklassezetels zijn over het algemeen veel harder dan in België
- De eerste klasse in de oude sprinters is om van te huilen. Onbedekte TL-lampen die een irritant gezoem maken, harde zetels, armleuningen waar je vanaf schuift, ramen waar je amper nog iets door ziet,...
- In eerste klasse zit in Nederland nog veel minder volk dan in België (tussen Breda en Roosendaal zat ik alleen in een rijtuig met twee mensen die een 2e klasseticket hadden "maar omdat ze hadden moeten wachten" maar in eerste waren gaan zitten. Ze begonnen bovendien ook nog net voor Roosendaal te roken, maar we waren bijna aangekomen, dus het was de moeite niet meer om de TBG te gaan zoeken.
- De IC/stoptreinverbindingen zijn allemaal halfuurverbindingen en sluiten perfect op elkaar aan
- De stopplaatsen zijn veel reizigersvriendelijker met bv bordjes die aangeven waar op de lijn de halte zich situeert, elke halte heeft schuilhuisjes, bankjes en klinkers.
- Nederlandse TBG's roepen niet erg vaak om.
- Nederlanders zijn zot van voetbal
(iedereen liep in't oranje rond).
Anecdote:
Net voor Antwerpen Centraal gaat de Belgische TBG al naar de deur om het losbevel te geven, maar ze merkt dat ze haar sleutel niet meer heeft. Dan moest ze vanaf halfweg de tunnel nadenken waar ze hem gelaten had, en net toen we Antwerpen-Centraal binnenreden herinnerde ze zich het en holde ze naar de andere kant van het rijtuig
.
En het treinkaartje:
ps: is er een tag die je rond HTML code moet zetten om ze te tonen? Of kan Steven misschien de tags "<table>" "<td>" en "<tr>" toelaten, zodat ik dat tabelletje mooier kan laten zien?
vandaag had ik het laatste examen uit de reeks en kan ik dus hopelijk afscheid nemen van dit academiejaar.
Reden genoeg dus om de Lage Landen nog eens onveilig te maken, en dat heb ik gedaan met volgend rondje:
Vertrekstation Vu Aankomststation Au Trein Bestemming Km T Vgem
Herentals 11.40 Antwerpen-Centraal 12.08 +0 IR g 4911 Antwerpen-Centraal 34 28 73
Antwerpen-Centraal 13.03 Mechelen 13.18 +0 IC B 9232 Brussel-Zuid 23 15 92
Mechelen 13.36 Leuven 13.55 +0 IC Q 2633 Leuven 24 19 76
Leuven 13.58 Liège-Guillemins 14.54 +0 IC F 1712 Liège-Guillemins 70 56 75
Liège-Guillemins 15.24 Maastricht 15.54 +0 IC O 414 Maastricht 33 30 66
Maastricht 16.11 Roermond 16.52 +0 L 6862 Roermond 46 41 67
Roermond 16.58 Eindhoven 17.30 +0 IC 20862 Alkmaar 52 32 97.5
Eindhoven 17.32 Breda 18.08 +0 IC 1962 Den Haag Centraal 58 36 97
Breda 18.22 Roosendaal 18.42 +10 IC 3661 Roosendaal 23 20 69
Roosendaal 19.34 Antwerpen-Centraal 20.01 +3 IC B 9260 Brussel-Zuid 37 27 82
Antwerpen-Centraal 20.14 Herentals 20.43 +0 IR e 3220 Neerpelt/ Hasselt 34 29 70
Conclusies:
- IC's in België zijn over het algemeen vrij traag (de IC-O haalt tussen Brussel en Luik waar hij altijd 160 en 200 mag en Leuven voorbijscheurt "maar" 110, terwijl de IC's in Nederland gemakkelijk 100 gemiddeld halen op kortere afstanden tegen veel lagere maximumsnelheden...
- De eersteklassezetels zijn over het algemeen veel harder dan in België
- De eerste klasse in de oude sprinters is om van te huilen. Onbedekte TL-lampen die een irritant gezoem maken, harde zetels, armleuningen waar je vanaf schuift, ramen waar je amper nog iets door ziet,...
- In eerste klasse zit in Nederland nog veel minder volk dan in België (tussen Breda en Roosendaal zat ik alleen in een rijtuig met twee mensen die een 2e klasseticket hadden "maar omdat ze hadden moeten wachten" maar in eerste waren gaan zitten. Ze begonnen bovendien ook nog net voor Roosendaal te roken, maar we waren bijna aangekomen, dus het was de moeite niet meer om de TBG te gaan zoeken.
- De IC/stoptreinverbindingen zijn allemaal halfuurverbindingen en sluiten perfect op elkaar aan
- De stopplaatsen zijn veel reizigersvriendelijker met bv bordjes die aangeven waar op de lijn de halte zich situeert, elke halte heeft schuilhuisjes, bankjes en klinkers.
- Nederlandse TBG's roepen niet erg vaak om.
- Nederlanders zijn zot van voetbal

Anecdote:
Net voor Antwerpen Centraal gaat de Belgische TBG al naar de deur om het losbevel te geven, maar ze merkt dat ze haar sleutel niet meer heeft. Dan moest ze vanaf halfweg de tunnel nadenken waar ze hem gelaten had, en net toen we Antwerpen-Centraal binnenreden herinnerde ze zich het en holde ze naar de andere kant van het rijtuig

En het treinkaartje:
ps: is er een tag die je rond HTML code moet zetten om ze te tonen? Of kan Steven misschien de tags "<table>" "<td>" en "<tr>" toelaten, zodat ik dat tabelletje mooier kan laten zien?