Pagina 1 van 3
L154 dinant givet, reacties.
Geplaatst: 16 apr 2006, 12:35
door Steven
mensen die al een reactie of vragen kwijt willen over de uitstap kunnen die hier kwijt

Geplaatst: 16 apr 2006, 12:37
door Tommyken
Wanneer gaan wij dat ook eens doen ? lol
Nene .. zeer mooie reportage.

Eigenlijk een leuk lijntje om het zo te zien. En natuurlijk spijtig dat dit niet meer bereden is

Geplaatst: 16 apr 2006, 12:39
door Steven
Tommyken schreef:Wanneer gaan wij dat ook eens doen ? lol
Nene .. zeer mooie reportage.

Eigenlijk een leuk lijntje om het zo te zien. En natuurlijk spijtig dat dit niet meer bereden is

die mening waren wij ook toegedaan, wacht tot ik deze avond de rest online zet, ge gaat zien dat het tot in frankrijk en zelfs daar in givet echt niks waard is voor de moment, er komt daar 1 treintje toe met een MW, dat is al, wat ooit een internationale lijn was is veel van zijn glorie verloren
Geplaatst: 16 apr 2006, 13:50
door Tim
Prachtig!
Maar waarom laten ze dat sein eigenlijk branden? Die lijn is toch al enkele jaren buiten dienst. Ik durf wedden dat als de rode lamp kapot is ze er nog een nieuwe in steken ook

Geplaatst: 16 apr 2006, 13:54
door Elgar
Tim schreef:Prachtig!
Maar waarom laten ze dat sein eigenlijk branden? Die lijn is toch al enkele jaren buiten dienst. Ik durf wedden dat als de rode lamp kapot is ze er nog een nieuwe in steken ook

Heb ooit eens ergens gelezen dat dat een sein met LED's is, dus kan eigenlijk bijna niet kapot gaan.
Prachtige reportage, 2 jaar geleden ben ik daar eens met de fiets gepasseerd, toen was de lijn overwoekerd met wilde doornstruiken. Nu ziet ze er al heel wat properder uit! Iemand een idee waarom ze deze lijn opgekuist hebben?
Geplaatst: 16 apr 2006, 15:03
door BN-koekje
Mooie fotoreeks. Zou nog wel een mooie toeristische attractie worden moest daar een passend historisch locomotiefje op rijden...
Geplaatst: 16 apr 2006, 15:21
door Tim
Tot voor een paar jaar was dit ook een toeristische lijn, uitgebaat door de CFV3V. Jammer dat ze er mee gestopt zijn.
Geplaatst: 16 apr 2006, 17:31
door BN-koekje
Dat is inderdaad wel spijtig

Geplaatst: 16 apr 2006, 18:28
door Lukas
Hoi,
Eerst en vooral een dikke proficiat aan Steven voor de mooie foto's en ik ben al benieuwd naar het vervolg.Het is inderdaad jammer dat er daar geen treinen meer rijden
Lukas
Geplaatst: 16 apr 2006, 19:40
door OO-MSS
mooie topic
Geplaatst: 16 apr 2006, 20:14
door Steven
dank je voor de reactie, voor de liefhebbers deel 2 staat er bij tevens het slot van die reportage

Geplaatst: 16 apr 2006, 20:16
door Tim
Zeer mooi!
Ik denk dat ik al weet wat gedaan deze zomer
Knipperden de witte lichten van de overwegen nog? Die lagen wel af zeker?
Geplaatst: 16 apr 2006, 20:25
door Steven
Tim schreef:Zeer mooi!
Ik denk dat ik al weet wat gedaan deze zomer
Knipperden de witte lichten van de overwegen nog? Die lagen wel af zeker?
alle seinen uitgezonderd het sein aan de vertakking Neffe waren gedoofd, dus eveneens geen overweglichten
dat het sein aan de vertakking neffe nog in dienst is, is normaal, de vertakking is zelf nog in dienst enkel het afwijkende gedeelte niet, maar voor de normale werking van de rest moet dat ene sein dus wel branden, dit is een sein zonder LED's die worden momenteel enkel gebruikt bij galgseinen, zoals in brussel noord en brussel zuid het geval is, de seinen die op een gewone mast zijn gemonteerd hebben dus nog steeds gewone lampen
Geplaatst: 16 apr 2006, 21:47
door Elgar
In spoorwegjournaal 144 staat er nochthans dat daar diodes in steken..., soit het is en blijft een rood licht.
Was er daar in Hermeton niks meer terug te vinden van de vertakking naar Mariembourg? Die lijn is ondertussen wel al een fietspad geworden.
Geplaatst: 16 apr 2006, 21:56
door Steven
niet echt iets van die vertakking gezien nee , van dat sein staat idd in dat tijdschrift, maar daar zijn ze dus mis in

aangezien de vorm van de zonnekapkes die boven de lichten staan bij een ledsein anders zijn dan de klassieke ze zijn wat hoekiger, dit sein is dus nog een gewoon puur lichtsein hoor

zeker weten
