Pagina 1 van 2

Siemens Desiro

Geplaatst: 18 jul 2008, 18:15
door nmbsgek
Filmpje over de Siemens Desiro die de NMBS besteld heeft.

http://nl.youtube.com/watch?v=JuFCIjm-sq8

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 18 jul 2008, 19:06
door FLV-FGSP
Bedankt voor de link. De reizigers gaan wel niet zoveel zitplaats hebben als het filmpje suggereert. Zie de indeling hier: http://i299.photobucket.com/albums/mm28 ... schema.png

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 19 jul 2008, 01:14
door Steven
ik zie geen verschil met het filmke hoor, ik stel enkel vast dat ze vanuit eerste klasse naar de multifunctionele wc gefilmd hebben daar zijn de plaatsen wat ruimer he :-) je kan ook die plaats met klapstoelkes herkennen.

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 19 jul 2008, 11:39
door melle
Wat een afschuwelijke gele kleur :?
Ik hoop tochg op de hle13 kleur.
In 1 woord: geweldige acteerprestaties.

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 19 jul 2008, 12:13
door Steven
geel en geel is twee. waarmee ik het volgende wil zeggen op scherm durft een kleur al is een klein beetje afwijken van de realiteit. Dat is zoals de kleur van een auto kiezen op basis van wat je in een folder ziet, daar bestaat de kans ook dat deze in realiteit er wat anders uitziet.

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 19 jul 2008, 20:45
door HLE 2302
tis te hope dat de tb's die er me gaan rijden ook niet zo gaan optrekken en afremmen want ocharme de treinbegeleider
en als ze zo aanzetten dan trekken ze gans het onderstation van brussel plat :lol:

greetz 2302

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 19 jul 2008, 23:24
door AM80
Ik hoop eerder dat de bestuurders net wel wat sneller gaan optrekken dan nu het geval is, deze stellen lenen zich er wel toe. Geeft toe, als een GEN (RER) trein niet een beetje optrekt kan je net zo goed de L treinen van nu behouden. Neem nu de S-Bahn in het Ruhr-Rhein gebied, die trekken enorm goed op, en toch gaat er geen enkel onderstation plat, dan zou dat hier ook moeten kunnen, of niet soms?

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 20 jul 2008, 00:43
door Steven
met een motorstel ga je geen onderstation onderuit halen hoor, daarvoor hebben ze te weinig vermogen ivg met een loc. als twee locs reeks 13 in treinschakeling gelijktijdig hun vermogen aan 100% zouden krijgen is dat al totaal iets anders (wat niet kan wegens een stroombeperking indien ze in treinschakeling staan)

trouwens om met 1 trein alleen het onderstation onderuit te halen moet je heel vies doen. een onderstation geeft vermogen om meerdere treinen tegelijk te laten rijden, meestal gaat het pas uitschakelen als het gevraagd vermogen te veel is. wanneer gaat dit voorvallen? voornamelijk in de spits als er bijvoorbeeld in brussel zuid iets te veel treinen tegelijk aanzetten waaronder een paar stevige locs zoals een reeks 13, 20 en thalys, maar dan moeten ze op dat moment toevallig wel in een zone zitten die van de zelfde voedingspost spanning krijgt.

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 20 jul 2008, 09:12
door HLE 2302
Steven schreef:met een motorstel ga je geen onderstation onderuit halen hoor, daarvoor hebben ze te weinig vermogen ivg met een loc. als twee locs reeks 13 in treinschakeling gelijktijdig hun vermogen aan 100% zouden krijgen is dat al totaal iets anders (wat niet kan wegens een stroombeperking indien ze in treinschakeling staan)

trouwens om met 1 trein alleen het onderstation onderuit te halen moet je heel vies doen. een onderstation geeft vermogen om meerdere treinen tegelijk te laten rijden, meestal gaat het pas uitschakelen als het gevraagd vermogen te veel is. wanneer gaat dit voorvallen? voornamelijk in de spits als er bijvoorbeeld in brussel zuid iets te veel treinen tegelijk aanzetten waaronder een paar stevige locs zoals een reeks 13, 20 en thalys, maar dan moeten ze op dat moment toevallig wel in een zone zitten die van de zelfde voedingspost spanning krijgt.
ma dan bedoel ik dan dat als er bv. ook de 13 naar eupen aan het optrekken is, een 27 met een ram M4 naar oostende enzo

en ik geloof niet dat dat zo snel zal optrekken want anders zal dat matrieel slippen
en der is daar trouwens niks confortabels aan aan iets dat zo optrekt ...

greetz 2302

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 20 jul 2008, 12:22
door Steven
Het is niet omdat iets snel optrekt dat het automatisch gaat slippen. Tegenwoordig met nieuw materieel gaat men aan individuele slipcontrole gaan doen. dit wil zeggen dat enkel het vermogen van die as die wil slippen even gaat beperken. met het huidige materieel gaat men telkens inwerken op het volledige vermogen van de trein. Zo is de traxx heden al uitgerust met dergelijk controle systeem. Veel heeft ook te maken met gewichtsverdeling, zwaartepunt en nog andere technische eigenschappen. Al ooit is gelet op de versnelling van de metro in Brussel? Juist ja die gaan ook heel snel optrekken en afremmen en dit zonder slippen. De Gen treinen mogen dus best gelijkaardige eigenschappen hebben als ze eens op ons net gaan rijden.

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 21 jul 2008, 12:12
door Bartjedj
En snel optrekken hoeft helemaal niet oncomfortabel te zijn.
Een GEN heeft pas nut als het snel optrekt en afremt.

BDJ

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 21 jul 2008, 12:36
door Steven
idd moest dat oncomfortabel zijn dan was er niemand die de metro nam :-)

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:07
door Locomotief 5175
Bombardier heeft een contract getekend met Siemens om treinen in onderaaneming te leveren voor Gewestelijk Expres Net rond Brussel ! dat contract is dus maandag ondertekend en zal in Brugge werk opleveren voor 250 mensen !

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 18 nov 2008, 21:21
door Duikbril AM86
Goed nieuws voor de mensen die er werken.

Het verschil 1ste klas / 2de klas ziet er blijkbaar weer een flop uit.
Geen verschil in de zetelbekleding en men blijft maar vasthouden aan die M6 kleuren voor de binneninrichting.

Re: Siemens Desiro

Geplaatst: 19 nov 2008, 14:12
door HLE 2302
Bartjedj schreef:En snel optrekken hoeft helemaal niet oncomfortabel te zijn.
Een GEN heeft pas nut als het snel optrekt en afremt.

BDJ
je hebt wel gelijk, maar een trein is nog steeds geen metro he ...

greetz 2302