Pagina 1 van 3
Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 19 jul 2008, 13:14
door Luc
Hoi,
De locomotieven HLD77 die als middelste loc in een setje van drie in Duitsland terechtkomen moeten aanpassingen aan de wielbanden (?) ondergaan. Om welke aanpassingen gaat het in dit geval? Welke locomotieven zijn hiervoor aangepast, en is deze wijziging ook doorgevoerd op de ATB+PZB-machines 7771-7790 en 7866-7870?
Bedankt voor een antwoord.
Luc
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 23 jul 2008, 00:56
door Bartjedj
Is dat zo? Ik dacht elke HLR 77-78 als middenste mocht dienen?
De buitenste moeten echter wel beschikken over beveiligings- en radiosysteem beschikken.
BDJ
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 27 jul 2008, 14:03
door Luc
Ja, dat is zo.
Er zijn maar een beperkt aantal machines toegelaten, o.a. 7815, 7845 en 7846, maar het zullen er inmiddels wel fors meer zijn.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 27 jul 2008, 14:17
door Mark7758
Er is een beperkt aan 77er maar toegelaten tot Duitsland.
Dit heeft te maken met controle op een aantal punten.
Zo zijn de assen voorzien van speciale punten voor extra controle.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 jul 2008, 01:21
door Luc
Bedankt voor je reactie. Aan wat voor controlepunten moet ik dan denken, bv. positie wielband?
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 jul 2008, 13:38
door dentheo
Luc schreef:Bedankt voor je reactie. Aan wat voor controlepunten moet ik dan denken, bv. positie wielband?
Platte kanten ???
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 30 jul 2008, 06:25
door Bibke
Er is een slijtgleuf getrokken in de wielband.
De drie loc's moeten er van voorzien zijn.
De middelste moet dus die gleuf ook hebben maar moet geen Indusi hebben.
Als ik me niet vergis, heeft men bij deze laatste locs het plaatje met Siemens aan één van de opstaptreden vervangen door een plaatje met een code op. Ik weet wel niet meer wat erop staat.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 03 aug 2008, 15:57
door Luc
Daarmee kan men dus zien of de wielband aan de afkeurmaat zit neem ik aan?
Dank voor je antwoord.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 03 aug 2008, 19:18
door dentheo
Luc schreef:Daarmee kan men dus zien of de wielband aan de afkeurmaat zit neem ik aan?
Dank voor je antwoord.
Net zoals de groeven bij autobanden ?
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 26 aug 2008, 19:36
door dentheo
Bibke schreef:Er is een slijtgleuf getrokken in de wielband.
De drie loc's moeten er van voorzien zijn.
De middelste moet dus die gleuf ook hebben maar moet geen Indusi hebben.
Zit die gleuf in het "loopvlak of zijdelings in het wiel ?
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 27 aug 2008, 15:54
door fitnessboy
nog nooit van gehoord
dat de middelste moet aangepast worden
wel moeten de 2 buitenste met de korte kant naar buiten staan voor het zicht
en moeten gsm-r hebben voor duitsland
indusie in in principe niet verplicht aangezien snelheid max 100 km/uur is
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 27 aug 2008, 19:42
door Mark7758
Ga eens praten met de EBA. En dan kom je er achter dat bijna alles nu een vorm van indusie heeft. Maar onder de 100km/h geen indusie is een droom. Nee ze moeten indusie hebben anders mogen ze niet verder als de grens. En ook geen meter meer.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 27 aug 2008, 22:47
door Bibke
fitnessboy schreef:nog nooit van gehoord
dat de middelste moet aangepast worden
wel moeten de 2 buitenste met de korte kant naar buiten staan voor het zicht
en moeten gsm-r hebben voor duitsland
indusie in in principe niet verplicht aangezien snelheid max 100 km/uur is
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel. Deze laatste hebben zelfs een plaatjes aan de voettrede gekregen om ze herkenbaar te maken.
Dat van de korte huiven naar buiten heb ik nog niet gehoord voor Duitsland.
Wel geldt dat voor Nederland waar dus de twee langen huiven tegen elkaar moeten staan.
De buitenste loks voor Duitsland hebben toch de INDUSI.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 aug 2008, 00:14
door dentheo
Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 aug 2008, 06:13
door Bibke
dentheo schreef:Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
Volgens mij is dat gewoon in het loopvlak.
Ik heb de vraag gemaild aan iemand van TW Antwerpen Noord.
Zodra ik het antwoord heb zal ik het bevestigen.