ik ben nieuw hier, kom uit Nederland, en ben deze dagen naar de Ardennen geweest. Geweldigl allemaal, de Ardennen, Belgie en Luxemburg

Nou had ik een vraagje, ik was vlakbij Bastogne (Bastenaken voor de Walloniers) en ik wou misschien met de trein een dagje uit. Met Sander van Gool (ook uit Nederland, volgensmij wel bekend voor jullie
 ) had ik thuis al opgezocht of Bastenaken een station had. De Belgishce en Duitse reisplanner gaven aan van wel, dat je er met een boemeltje vanaf Libramont naartoe kon, maar Google Maps en Earth gaven aan dat er vanaf Libramont geen eens spoor lag. Nu zijn we (= m'n gezin) naar Bastogne Nord gereden, maar daar was een fietspad aanglegd en geen spoor of perron meer te bekennen, wel wat overblijfselen.
 ) had ik thuis al opgezocht of Bastenaken een station had. De Belgishce en Duitse reisplanner gaven aan van wel, dat je er met een boemeltje vanaf Libramont naartoe kon, maar Google Maps en Earth gaven aan dat er vanaf Libramont geen eens spoor lag. Nu zijn we (= m'n gezin) naar Bastogne Nord gereden, maar daar was een fietspad aanglegd en geen spoor of perron meer te bekennen, wel wat overblijfselen. Conclusie, Bastenaken heeft geen station meer en het is alleen per bus te bereiken. Toch raar dat zelfs de NMBS aangeeft dat je er nog met een IR naartoe kan

Weten jullie wat hierachter zit?
Vakantie was verders gewledig, met kajakken enzo, en ook nog van Ettelbruck naar Luxembourg met de trein gereisd
 2 enkele reisjes van kostten 1,50 pp, totaal voor z'n 2en 3,00. Dat is geen geld, aangezien de Luxemburgers vologensmij weinig belasting hoeven te betalen?
  2 enkele reisjes van kostten 1,50 pp, totaal voor z'n 2en 3,00. Dat is geen geld, aangezien de Luxemburgers vologensmij weinig belasting hoeven te betalen?Groetjes, Jurre

Wat bedoel je precies met "overblijfselen" van Bastogne-Nord? Heb je foto's?
Wat bedoel je precies met "overblijfselen" van Bastogne-Nord? Heb je foto's?
 , de NMBS is nogal traag.
  , de NMBS is nogal traag.