Pagina 1 van 2

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 23 aug 2008, 14:05
door Shrek
hij snapt hoe het werkt, maar veel nieuws wordt er natuurlijk niet in verteld :roll:

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 23 aug 2008, 14:57
door Bartjedj
Wel dat de EU genoeg heeft van het spelletje van de NMBS.
En dat is al een goede zaak op zich.

BDJ

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 23 aug 2008, 15:44
door melle
Mja zeg, waarom moet de nmbs nu wééral splitsen. Is dit nu waar de Europa zich mee bezig houdt? Wel, dat ze eens gaan moeien in Tsjaad, of in Somalië. Ik denk dat dat nu véél belangrijker is dan dit (geprul).

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 23 aug 2008, 17:02
door Bartjedj
Euhm, de NMBS wéér splitsen? De splitsing is nog niet half zoals ze zou moeten. En dat is één van de oorzaken van de huidige wanorde op het spoor.

BDJ

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 23 aug 2008, 20:43
door dentheo
melle schreef:Mja zeg, waarom moet de nmbs nu wééral splitsen. Is dit nu waar de Europa zich mee bezig houdt? Wel, dat ze eens gaan moeien in Tsjaad, of in Somalië. Ik denk dat dat nu véél belangrijker is dan dit (geprul).
Waarom moet Europa zich gaan bemoeien in Afrika ???

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 24 aug 2008, 03:57
door Shrek
dit gesplits is juist veel belangrijker dan buitenlandse problemen! als het in europa zelf nog niet fatsoenlijk draait moeten ze zeker niet aan andere landen gaan zeggen wat goed is :wink:

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 24 aug 2008, 10:04
door Steven
hadden Verhofstad en Co beter hun best gedaan dan moest dat werk nu niet worden overgedaan, beschuldig Europa niet van het halve werk dat onze ministers geleverd hebben.

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 24 aug 2008, 20:50
door pietje
Je kan verhofstadt en co niet kwalijk nemen dat de vakbonden telkens een veto uitspreken, puur uit eigenbelang.
De correcte splitsing, zoals Europa die steeds geëist heeft is enkel in het voordeel van de spoorwegen.
dus doek holding op, hevel het personeel over naar infrabel, Reizigers (Nat/int) en cargo zodat infrabel eindelijk eeb neutrale beheerder kan zijn, die het eigenlijk al had moeten zijn.

Maar ja, de vakbonden zullen het personeel weer proberen bang te maken over verlies van wedde, voordelen, ... terwijl het enkel over hun macht gaat.

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 24 aug 2008, 21:48
door Steven
politiek en vakbond hebben hier beide fout in. de structuur die nu bestaat is een compromis tussen beide.

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 24 aug 2008, 22:50
door nighttrain
pietje schreef:Je kan verhofstadt en co niet kwalijk nemen dat de vakbonden telkens een veto uitspreken, puur uit eigenbelang.
De correcte splitsing, zoals Europa die steeds geëist heeft is enkel in het voordeel van de spoorwegen.
dus doek holding op, hevel het personeel over naar infrabel, Reizigers (Nat/int) en cargo zodat infrabel eindelijk eeb neutrale beheerder kan zijn, die het eigenlijk al had moeten zijn.

Maar ja, de vakbonden zullen het personeel weer proberen bang te maken over verlies van wedde, voordelen, ... terwijl het enkel over hun macht gaat.
Dan had de staatsman" VRHFSTDT" maar de enige goede beslissing moeten nemen,en de Europese regelgeving moeten invoeren.Maar niet alleen in dit dosssier blijft alles dode letter in de babanenrepubliek België binnen Europa.
Onderschat de sociale gevolgen niet: 3 nieuwe bedrijven,nieuwe loonvoorwaarden,bepaalde spoorarbeiders worden federaal ambtenaar,mensen riskeren ontslagen te worden. Gaat Infrabel bepaalde mensen aanwerven die er vandaag werken, Idem B cargo?
Dus er zullen goede begeleidende maatregelen moeten genomen worden.

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 24 aug 2008, 23:05
door Steven
als er een splitsing komt volstaat twee bedrijven he,nmbs enerzijds en infrabel anderzijds, de fysieke splitsing passagiers goederen is niet opgelegd he.

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 25 aug 2008, 00:02
door dentheo
Steven schreef:als er een splitsing komt volstaat twee bedrijven he,nmbs enerzijds en infrabel anderzijds, de fysieke splitsing passagiers goederen is niet opgelegd he.
Maar is ook zeer logisch door het andere werkregime en de andere periode van vrijstelling van de markt.

De chauffeurs van "de Lijn" zijn ook geen "truckers"... :) :)

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 25 aug 2008, 00:23
door Shrek
nighttrain schreef: Onderschat de sociale gevolgen niet: 3 nieuwe bedrijven,nieuwe loonvoorwaarden,bepaalde spoorarbeiders worden federaal ambtenaar,mensen riskeren ontslagen te worden. Gaat Infrabel bepaalde mensen aanwerven die er vandaag werken, Idem B cargo?
en die 2 man en een paardenkop die misschien hun job verliezen zijn belangrijker dan de toekomst van het belgisch spoorverkeer?

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 25 aug 2008, 01:27
door nighttrain
Shrek schreef:
nighttrain schreef: Onderschat de sociale gevolgen niet: 3 nieuwe bedrijven,nieuwe loonvoorwaarden,bepaalde spoorarbeiders worden federaal ambtenaar,mensen riskeren ontslagen te worden. Gaat Infrabel bepaalde mensen aanwerven die er vandaag werken, Idem B cargo?
en die 2 man en een paardenkop die misschien hun job verliezen zijn belangrijker dan de toekomst van het belgisch spoorverkeer?
U bent optimistisch betreffende de 2 man en een paardekop!
Wat is de toekomst van het belgisch spoorverkeer?spoorverkeer ja, maar belgisch?
Ik heb mij niet uitgelaten tegen de Europese regelgeving, integendeel. Ik zeg enkel dat er een sociaal prijskaartje aan vasthangt voor de huidige spoorwegwerknemers,die op heden nog beschermd zijn door hun statuut.Hoe lang nog?
De vraag is hoe zal INFRABEL zich moeten hervormen met een budget van de Belgische staat voor het zuiver beheer / onderhoud van de infrastruktuur.En inkomsten v/d operatoren
De vraag is hoe de NMBS zich moeten hervormen met de minime subsidies van de Belgische staat en inkomsten uit reizigers en goederen , en uitgaven voor personneel en onderhoud van hun materieel.En na het betalen van hun slots.

Re: Nieuws uit de Financieel Economische Tijd

Geplaatst: 25 aug 2008, 14:28
door melle
nighttrain schreef:
pietje schreef:Je kan verhofstadt en co niet kwalijk nemen dat de vakbonden telkens een veto uitspreken, puur uit eigenbelang.
De correcte splitsing, zoals Europa die steeds geëist heeft is enkel in het voordeel van de spoorwegen.
dus doek holding op, hevel het personeel over naar infrabel, Reizigers (Nat/int) en cargo zodat infrabel eindelijk eeb neutrale beheerder kan zijn, die het eigenlijk al had moeten zijn.

Maar ja, de vakbonden zullen het personeel weer proberen bang te maken over verlies van wedde, voordelen, ... terwijl het enkel over hun macht gaat.
Dan had de staatsman" VRHFSTDT" maar de enige goede beslissing moeten nemen,en de Europese regelgeving moeten invoeren.Maar niet alleen in dit dosssier blijft alles dode letter in de babanenrepubliek België binnen Europa.
Onderschat de sociale gevolgen niet: 3 nieuwe bedrijven,nieuwe loonvoorwaarden,bepaalde spoorarbeiders worden federaal ambtenaar,mensen riskeren ontslagen te worden. Gaat Infrabel bepaalde mensen aanwerven die er vandaag werken, Idem B cargo?
Dus er zullen goede begeleidende maatregelen moeten genomen worden.
Denken er mensen nu dat een "konijn" zoiets kan oplossen? Al die politiekers hier zijn veel te tam. Altijd de gemakkelijkste oplossing nemen, kan ik ook hoor. Die goede begeleidende maatregelen, zullen er zeker en vast al niet komen met een regering die binnenkort weer onder hun knieen gaat voor de waalse eisen...