Pagina 1 van 12
					
				Moderniseringen materieel
				Geplaatst: 20 apr 2006, 12:28
				door AM80
				Hallo iedereen,
Een tijdje geleden las ik op het forum over de nakende moderniseringen van het rolland materieel. Is hier al wat schot in de zaak? Zijn er al stellen/wagons, waar het werk aan begonnen is?
Alvast bedankt
 Alain
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 12:39
				door Wover
				Op de B-website staat nog altijd dat de M5'en vernieuwd gaan worden, maar dat staat er ook al een jaar of 2.
Daarnaast werd er ook iets gezegd over de varkensneuzen en de breaks, maar dat was volgens mij gewoon speculatie van op dit forum...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 14:58
				door tom007
				ik had gehoord van een treinfreak dat er al bijna beslist is van de nieuwe locs dat de siemens die mss mocht maken. maar ik weet niet dat de informatie juist is.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 18:13
				door Bert
				tom007 schreef:ik had gehoord van een treinfreak dat er al bijna beslist is van de nieuwe locs dat de siemens die mss mocht maken. maar ik weet niet dat de informatie juist is.
Het kan bombardier zijn , siemens of alstom. Maar wat het zal worden weet niemand.
 
			 
			
					
				Modernisering materieel
				Geplaatst: 20 apr 2006, 18:19
				door Braintrain
				Nog maar pas gehoord over 35 zware diesellocs (waarschijnlijk de 
Voith Maxima met ABC motoren en 50 elecktrische locs die misschien wel 
een navolgbestelling van de reeks 13 zou kunnen zijn.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 18:44
				door Shrek
				De stelletjes 600-700, de M4 en de I6-I10 worden momenteel gemoderniseerd. De M5 en de varkensneuzen gaan zeker ook een grondige beurt krijgen en al de rest is nog niet zeker  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 19:24
				door adminn
				hoe gaan die varkens er dan uitzien? denk tog dat die superlelijk staan in het grijs  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 19:40
				door Steven
				dat met met die M5 en breaks nog niet bezig is, is normaal, je kan niet alles tegelijk doen aangezien dit een serieuse verstoring in de beurtregeling zal veroorzaken, ik vermoed dat de M5 zal gedaan worden op het moment men de volgende lading M6 zal beginnen leveren, alsook de breaks en 800-en zal men vermoedelijk beginnen eens men rond is met de klassiekjes denk ik
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 20:08
				door Shrek
				ik denk dat de breaks pas gedaan worden als de 75'en gedaan zijn  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 20:51
				door Jonathan
				Shrek schreef:ik denk dat de breaks pas gedaan worden als de 75'en gedaan zijn  

 
Liever eerst de Breaks, die zijn er al meer aan toe.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 20:54
				door Steven
				denk het ni, de ms800- rijden al sinds hun aankoop in dat interieur rond, de ms breaks zijn 5-8 jaar jonger van interieur 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 20:55
				door Shrek
				de middenste rijtuigen zijn nog maar 15 jaar oud 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 20:56
				door Steven
				Shrek schreef:de middenste rijtuigen zijn nog maar 15 jaar oud 

 
voila nog straffer dus 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 21:08
				door Jonathan
				Die Breaks zien er wel bouwvalliger uit. Losschienende zetels, grafittie en zo... Terwijl die MS 75 er nog degelijker uitzien.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 21:09
				door Shrek
				dat vind ik juist niet 
 
de ms75 ziet er echt afgeleefd uit, de breaks hebben meestal wel herstellingen in hun zetels, maar ze zijn nog goed  
