Pagina 1 van 1

Wat gaan ze nu eigenlijk doen?

Geplaatst: 20 apr 2006, 13:47
door SIMPY.be
Er wordt aan de top van de NMBS met voorstellen gegooid, en ik word er echt dol van!
Nu staat er op de website bij het ondernemingsplan:
De NMBS investeert 947 miljoen euro. Zo werd recent een bestelling geplaatst van 90 bijkomende dubbeldeksrijtuigen. In de periode 2006-2007 volgt er één van 80 drieledige motorstellen. Hiermee zal het bedrijf een antwoord geven op de stijgende capaciteitsbehoeften. Daarnaast wordt een deel van het oudste reizigers­materieel vernieuwd om het comfort van de reizigers te verhogen en worden belangrijke investeringen gedaan om de onderhoudswerkplaatsen te moderniseren.
In de periode 2006-2007 volgt er één van 80 drieledige motorstellen: wat moet dit voorstellen?
In een ander topic wordt er terug over moderniseringen gespronken, dat van de M5 is nog in het nieuws geweest, dus waarschijnlijk. Maar wat gaat er nu eigenlijk gebeuren? Wanneer komen de stuurstand M6'en, reeks 14 of 56?!???
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Geplaatst: 20 apr 2006, 14:54
door Wover
die drieledige kunnen ofwel de GEN stellen ofwel nog meer AM96 zijn, in ieder geval, alles wat jij daar beschrijft staat ook al heel lang op de nmbs site hoor.

Nieuwe stellen

Geplaatst: 20 apr 2006, 18:22
door Braintrain
Die 3-delige stellen zullen wel voor het GEN bedoeld zijn , de reeks 14
zal wellicht een navolgbestelling van de reeks 13 worden en de reeks
56 misschien de Voith Maxima met motoren van ABC.

Geplaatst: 20 apr 2006, 18:48
door Shrek
jep dat zijn GEN-stellen :P (3-ledige dubbeldekkers dacht ik). Er komen ook nog de HST-stellen voor brussel-amsterdam. Aan de M6- stuurstanden zijn ze nu aant werken zeker? en van de rest zijn nog geen orders geplaatst voor zover ik weet. :roll:

Geplaatst: 20 apr 2006, 19:37
door Steven
de stuurstanden M6 zijn in de twee nabestelde schijven M6 voorzien (om hoeveel stuks weet ik niet precies), de 80 drieledige stellen zijn idd bedoeld voor het GEN, ze moeten veruit dezelfde rijeigenschappen van een metro op vlak van remmen en optrekken. of het dubbeldekkers gaan worden is niet zeker, ik heb ook al ettelijke keren gehoord dat het enkeldek zou worden afwachten dus naar wat de offertes effectief gaan zijn