Pagina 1 van 1

onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 07 sep 2008, 22:02
door wimpiespoor
Op 25/08/2008 snapte ik op de snelweg tussen Villach en Tarvisio bij de grens een wegtransport richting Italië met onderstaand voor mij onbekend koprijtuig. Wie weet hier meer over te vertellen?
Wim
koprijtuig1-k.jpg
koprijtuig2-k.jpg

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 07 sep 2008, 22:11
door Jérôme
Deze treinstellen zijn de nieuwe hst die de Benelux treinen gaan vervangen.

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 07 sep 2008, 23:02
door Shrek
dit is de ETR 600 die alsthom bouwt voor de FS :wink: (een pendolino - TGV)

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 07 sep 2008, 23:46
door Wover
Jérôme schreef:Deze treinstellen zijn de nieuwe hst die de Benelux treinen gaan vervangen.
Hehe neenee, er worden nog wel andere treinen in Italië gebouwd ook hoor ;).

Het zijn inderdaad Italiaanse (semi)hogesnelheidstreinen. Maar ik ben wel niet zeker of die door Alstom gebouwd worden. Ik dacht dat alle ETR-stellen door AnsaldoBreda gebouwd werden. Zwitserland had daar toch ook zo'n soort treinen besteld geloof ik (ETR 610 ofzo).

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 10:22
door Shrek
Wover schreef: Het zijn inderdaad Italiaanse (semi)hogesnelheidstreinen. Maar ik ben wel niet zeker of die door Alstom gebouwd worden. Ik dacht dat alle ETR-stellen door AnsaldoBreda gebouwd werden. Zwitserland had daar toch ook zo'n soort treinen besteld geloof ik (ETR 610 ofzo).
ze zijn weldegelijk van alstom hoor :wink: ik vind dat je de gelijkenissen met de AGV duidelijk kan zien :P

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 10:50
door Wover
Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 10:59
door dentheo
Wover schreef:Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...
Volgens mij de nieuwe Cisalpino die al enkele maanden proefrijdt in Zwitserland

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 11:34
door Shrek
Wover schreef:Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...
http://www.transport.alstom.com/_eLibra ... _55552.pdf als je me echt niet gelooft :mrgreen:

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 11:56
door wimpiespoor
Het is volgens mij inderdaad een koprijtuig van de nieuwe Cisalpino ETR610 treinstellen, en dus niet van een ETR600 treinstel van FS. Ik concludeer dat uit het feit dat het door mij gesignaleerde koprijtuig video-camera's aan de buitenkant heeft, althans een kapje daarvoor.
Maar waarom het rijtuig dan over de weg wordt getransporteerd?
Wie weet waar deze rijtuigen gebouwd worden?
Wim

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 12:41
door Adler
wimpiespoor schreef:Het is volgens mij inderdaad een koprijtuig van de nieuwe Cisalpino ETR610 treinstellen, en dus niet van een ETR600 treinstel van FS. Ik concludeer dat uit het feit dat het door mij gesignaleerde koprijtuig video-camera's aan de buitenkant heeft, althans een kapje daarvoor.
Maar waarom het rijtuig dan over de weg wordt getransporteerd?
Wie weet waar deze rijtuigen gebouwd worden?
Wim
Dit is inderdaad de ETR-610 "Cisalpino Due" van Alstom Ferroviaria.
Momenteel wordt hij getest door de DB AG.
De levering aan de SBB is opnieuw uitgesteld wegens problemen, dit tot grote ergernis van de SBB die eigenlijk de nieuwe treinen al in gebruik wilden nemen bij de opening van de Lotschbergtunnel.

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 13:35
door Wover
Shrek schreef:
Wover schreef:Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...
http://www.transport.alstom.com/_eLibra ... _55552.pdf als je me echt niet gelooft :mrgreen:
Ok, ik geef mij gewonnen :).

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 14:40
door dentheo
Wover schreef:
Shrek schreef:
Wover schreef:Ja, maar de AGV zit nog maar in een conceptfase, vandaar dat ik het heel vreemd zou vinden dat Alstom al andere HST-motorstellen zou hebben...
http://www.transport.alstom.com/_eLibra ... _55552.pdf als je me echt niet gelooft :mrgreen:
Ok, ik geef mij gewonnen :).
Maar deze komt van een ander fabriek en ontwerpgroep, dit is van de italiaanse fabriek overgenomen door Alstom, het vroegere ?? (iemand ?)

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 17:19
door Adler
dentheo schreef: Maar deze komt van een ander fabriek en ontwerpgroep, dit is van de italiaanse fabriek overgenomen door Alstom, het vroegere ?? (iemand ?)
Alstom Ferroviaria Spa is het vroegere FIAT Ferroviaria en is gevestigd in Savigliano en Milano.

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 20:46
door K V B
wimpiespoor schreef:Het is volgens mij inderdaad een koprijtuig van de nieuwe Cisalpino ETR610 treinstellen, en dus niet van een ETR600 treinstel van FS.
Het is volgens mij geen Cisalpino stel. Die hebben namelijk een adere kleurstelling (grijs en blauw, geen groen). Een van de nieuwe ETR610 staat overigens regelmatig hier in de bundel bij Bern.

Re: onbekend koprijtuig op oostenrijks-italiaanse snelweg

Geplaatst: 08 sep 2008, 20:47
door K V B
Adler schreef: De levering aan de SBB is opnieuw uitgesteld wegens problemen, dit tot grote ergernis van de SBB die eigenlijk de nieuwe treinen al in gebruik wilden nemen bij de opening van de Lotschbergtunnel.
De SBB wil ze nu volgend jaar in gebruik nemen. Het is de bedoeling dat alle Pendolino's en ICN stellen afwisselend over de Gotthard rijden, zodat alle "IC's" er even lang over doen.