Pagina 1 van 1
NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 11 sep 2008, 18:25
door treinbruno
http://www.b-rail.be/php/news/index.php ... iew&id=626
in Lokeren kan ik dus alleen nog internationale biljjetten van korte afstand kopen
(misschien maar goed ook, want de loketbedienden kunnen nog niet eens een kaartje naar gouvy printen

)
maar is verder wel erg KUT, want nu moet ik voor een internationaal ticket naar anwerpen of brussel
DIT VERGEEF IK DE NMBS NOOOIT

Re: NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 11 sep 2008, 19:21
door Thalys 9409
We hadden echter eerst weet van het station De Panne , maar er zijn er veel meer . dit is gesternavond ook op de vergadering van de BTTB op tafel gegooid . en er zullen namens Trekhaak-73 en BTTB stappen worden ondernomen.
Wij zijn met volle 100% tegen de stopzetting van de internationale verkoop in de stations
Re: NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 11 sep 2008, 20:34
door Valkje
Persoonlijk vind ik dat de service en kennis qua internationale biljetten buiten de echt grote stations (Brussel, Antwerpen,..) sterk afhankelijk is van wie er achter het loket staat. Met minder frequent gevraagde biljetten vb ICE of omwisseling van biljetten (zelfs voor toch veelverkochte Thalys-biljetten kost het vaak veel tijd en gezoek aan het loket is mijn persoonlijke ervaring.
Ik probeer complexere treinkaartjes dan ook liever in de grotere stations te kopen, waar je meestal vlot wordt geholpen.
Re: NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 11 sep 2008, 20:59
door treinbruno
in lokeren was het allesinds supererg
als je een kaartje naar amsterdam wilt kopen voor een jongere:
hij weet niet wat hij moet doen, hij haalt er een map bij, hij kijkt eens maar het lukt niet.
hij probeert nog wat
ondertussen staan er al 10 wachtenden achter mij die een dringende trein moeten hebben.
uiteindelijk lukt het hem pas na een kwartier aan het loket te staan
en er stond zeker 20 man volk
nog zoiets: een kennis wou een ticket kopen voor de TGV van lille naar zuid frankrijk
de loketbediende vond hem niet in zijn systeem.
hij zij: ja, die TGV is afgeschaft
- maar vorige week stond hij nog op internet
loket: ja, dan is die deze week afgeschaft.
terwijl hij nog atlijd rijd
sindsdien ging ik nooit meer een ticket in lokeren kopen.
maar als je een ticket moet hebben van gouvy naar gouvy fr is het wel handig
Re: NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 11 sep 2008, 21:12
door Joris
Hallo,
Ik vind dat een SCHANDE!
Een ticket Amsterdam-Lokeren heb ik wel zonder porblemen kunnen kopen in Lokeren. Als ik voor een INT ticket speciaal naar Gent of Sint-Niklaas moet, drijft dat de prijs van mijn al zo dure tocket wel fors de hoogte in. Je ticket kopen via internet is een gebrek aan service.
Ik zou dus eerst m'n tocket op internet moeten bestellen om er dan in het station om te gaan... Zeer leuk...
Nuja, voor CNL kocht je zowiso best op het net, zodat de SNCB er niet aan te pas kwam, want, die stelden precies andere voorwaarden... Zo moest je om kans te maken op sparpreis zowiso ene heen en terug hebben, want, op het net, toch op andere verbindingen niet moest.
Wel jammer dat Brussel-Berlijn zeer laat openkwam, en er dan de geodkopere tarieven al uit waren...
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 11 sep 2008, 21:34
door treinbruno
wou net een klachtenmail schrijven naar de NMBS...
mailserver is overbelast door de klachten denk ik
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator,
webcc@b-holding.be and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Re: NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 11 sep 2008, 21:51
door Bartjedj
Morgen gaan ze in ieder geval werk hebben, om de E*-tickets te behandelen
BDJ
Re: NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 12 sep 2008, 13:49
door K V B
Valkje schreef:Persoonlijk vind ik dat de service en kennis qua internationale biljetten buiten de echt grote stations (Brussel, Antwerpen,..) sterk afhankelijk is van wie er achter het loket staat. Met minder frequent gevraagde biljetten vb ICE of omwisseling van biljetten (zelfs voor toch veelverkochte Thalys-biljetten kost het vaak veel tijd en gezoek aan het loket is mijn persoonlijke ervaring.
Ik probeer complexere treinkaartjes dan ook liever in de grotere stations te kopen, waar je meestal vlot wordt geholpen.
Ik vraag me af of de volgende oplossing niet beter is:
- Een call center met goed geschoolde werknemers (goed thuis in alle internationale biljetten) dat _alle_ internationale producten aanbied.
- De mogelijkheid om op elk bemand station en aan elke automaat via dit call center bestelde biljetten op te halen.
Het probleem is namelijk dat als een loketbediende onvolvdoende international biljetten verkoopt (wat in sommige kleinere stations zeker het geval is) hij ook nooit de ervaring en kennis zal opdoen om de klanten goed te bedienen.
Aan de andere kant kan je ook doen wat de BLS gedaan heeft: In de meeste stations zit nu een echt reisbureau, waar je ook terecht kan voor vliegreizen en hotelreservaties. Dat zorgt er voor dat het personeel voldoende te doen heeft, en zo zijn kennis en ervaring in het helpen van klanten behoudt, en het voor de BLS zelf rendabel blijft.
Re: NMBS verkleint diensten internationaal verkeer in stations.
Geplaatst: 13 sep 2008, 12:45
door peterbot
Het is al jaaaaren geleden, toen heb ik in Eupen een ticket willen kopen om mijn familie in West-Frankrijk (la Roche sur Yon) te vervoegen. De bediende zocht een halfuurtje en uiteindelijk kreeg ik de indruk dat die eigenlijk niet goed wist hoe het moest. Per slot van rekening heb ik dan tijdens een bezoek aan Brussel te horen gekregen dat ik met die verbinding er nooit zou raken (er werd geen rekening gehouden met het feit dat je in Parijs nog ff naar een ander station moet geraken). Ook klopte de prijs niet. Gelukking hebben zij het zonder morren geruild.
Een tijdje geleden was het ook onmogelijk om zelfs in Brussel-Zuid een ticket te krijgen naar Marburg. Toen had men geen toegang tot de secundaire lijnen in Duitsland. Lijkt nu wel te werken, maar ik doe het nu online via DB.
2006 op de vakantie in Hongarije bleek dit ook niet te gaan (station van Balatonszemes). Wij hadden toen een vlucht van Brussel naar Wenen (en terug), enkele dagen in Wenen en dan met de trein naar Budapest (en terug). De viendelijke heer aan het loket (Wien West) raadde ons toen aan om de terugreis in Hongarije te kopen wegens stukken goedkoper. Aan het dorpsstationnetje aan het balatonmeer bleek dit niet mogelijk, ook aan een groter station in Budapest niet. Vermits de trein al een uur vertraging had (is daar kennelijk normaal) gerakten wij niet meer tot Kéleti Pu. Dus het ticket maar in de trein gekocht. Gelukking kon mijn wederhelft goed hongaars, want de twee treinbegeleidsters boden haar aan tegen de helft van de prijs (cash ten "persoonlijke titel") gewoon in de trein te mogen blijven zonder ticket. Geen wonder dat de sporen er zo belabberd lagen...
