Wij hadden afgesproken elkaar te zien op station Venlo, maar omdat 4 van de 5 personen via Eindhoven reizden, zagen we elkaar al in de IC naar Venlo. De laatst persoon zouden we in Venlo zien, die kwam met de Veolia boemel Nijmegen-Venlo. In Venlo gingen we kijken waar we het SWT konden kopen, maar dat bleek geen gemakkelijke opgave. Uit de kaartjesautomaat konden we het kaartje niet krijgen. Ook bij het internationale loket van de NS konden ze het kaartje niet verstrekken. De loketbediende stuurde ons naar de conducteur van de Duitse trein, die kon het kaartje wel aan ons verkopen. Toen zijn we maar naar het perron gelopen waar de RE naar Hamm zou vertrekken en daar hebben we gewacht op de trein, die met 4 minuten vertraging in Venlo binnen kwam. Terwijl de rest een plaatsje ging zoeken, ging ik bij de conducteur het kaartje halen. Hij zei dat hij het aan me zou verkopen als hij op controle ging door de trein. Ik zocht de rest op. De trein zette zich in beweging en zo vertrokken we met 5 minuten vertraging uit Venlo. Onze eerste bestemming: Dusseldorf HBF. De conducteur hield zich aan zijn gelofte en kwam ons keurig het kaartje verkopen, zij het met €3.50 toeslag

Nadat deze trein weg was werd onze trein aangekondigd. Helaas, DB Regio kan nog steeds niet op tijd rijden, onze Regional Express werd aangekondigd met 10 minuten vertraging. En we vertrokken ook met 10 minuten vertraging uit Dusseldorf. De trein zat erg vol en we konden ook geen plaatsje vinden waar we met zn vijven in de buurt zaten. Gelukkig werd het na station Keulen heel veel rustiger en zo konden we bij elkaar gaan zitten. We waren op weg naar Bad Breisig, waar ik al eens geweest was. Zie: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=12&t=4485
We reden door een mooi, van herfstkleuren voorzien landschap. Al snel waren we in Bonn. Na een korte haltering en nog 7 minuten vertraging gingen we langs de Rijn rijden. En na iets meer dan 1 uur in de trein kwamen we aan in Bad Breisig. De zon zat helaas verstopt achter de heuvels, maar de omstandigheden om wat leuke plaatjes te schieten waren goed. Hier is een lichting plaatjes die ik daar zoal geschoten heb:

Toen was het tijd om verder te gaan. Terug, richting Köln deze keer. Op de HBF van die stad zouden we wat gaan spotten en, niet te vergeten, wat gaan eten. We namen weer de RE, die ons binnen 1 uur terug bracht naar Keulen. Tegen de tijd dat we in Keulen waren, begon de avond te vallen. We gingen daar heen om de EC van Chur naar Hamburg te spotten. Helaas stond ik niet echt mooi om een goede foto te maken. Toch wel wat andere leuke plaatjes geschoten:

Tijdens het spotten zagen we (hoe toevallig) sncf-sncb. Ook hij was vandaag op tour door Duitsland en voegde zich vanaf Keulen bij onze groep. Met zn allen zijn we toen wat gaan eten, eerst bij de McDonalds en daarna, voor de genen die daar nog trek in hadden, een bratwurst. Nadat we onze inwendige mens hadden verwend, ging het naar het vertrek spoor van de trein die wij zouden nemen richting Mönchengladbach. We kwamen op het perron en daar stonden heel veel reizigers. Dat waren reizigers die met de Thalys naar Parijs wilden gaan. Helaas voor die mensen reed de trein vanaf Aachen, dus moesten deze mensen wachten op de RE naar Aachen. Wij werden van naar een ander perron gestuurd, de trein naar Mönchengladbach vertrok vanaf het andere perron. 2 stellen ET 425 kwamen aan en het was een beetje passen en meten om iedereen in de trein te krijgen. Wij hadden gelukkig een zitplaats weten te bemachtigen. Onderweg werd het gelukkig steeds minder druk en bij aankomst in Mönchengladbach was de trein voor de helft leeg. In Mönchengladbach hadden we 5 minuten om over te stappen op de RE naar Venlo, gelukkig stond deze aan de overzijde van het perron. De trein vertrok op tijd uit Mönchengladbach, maar in Viersen moesten we wachten op de aansluitende trein naar Krefeld. Vertrekt met 6 minuten vertraging en die werd onderweg niet ingelopen. De trein naar Duistland vertrok uit Venlo overigens met 11 minuten vertraging, omdat de conducteur een nogal stevige woordenwisseling had met een paar Duitse dames. Bij aankomst was ons oog gevallen op een Taurus, zeer zeldzaam in Venlo:

3 van ons gingen in Eindhoven van de trein, zij namen de trein naar Utrecht. Ik, sncf-sncb en Frank bleven zitten. Om 21.39 kwam deze trein aan in Breda, waarna alleen Frank nog mocht blijven zitten. Nog 1 plaatje geschoten:

En zo zat deze geweldige dag erop, welke zeker voor herhaling vatbaar is.