Pagina 1 van 1
Zonde van de diesellocs
Geplaatst: 28 apr 2006, 20:29
door Pendelaar
Omstreeks 17u stond er in Halle op spoor 2 een werktrein bestaande uit twee diesellocs van de reeks 62 en een aantal gele plasser&theurer wagens met transportbanden.
Moest je eens zien hoe roestig die locs waren. Een likje verf zou echt geen kwaad kunnen; Bij de tweede loc zat het voorste draaistel bijna volledig onder de olie.
Worden die locs niet meer onderhouden ofzo ?
Geplaatst: 28 apr 2006, 21:53
door poyaud
omdat het materieel is van INFRA zullen ze er niet veel geld meer insteken en uitsluitend het noodzakelijke onderhoud doen .
dat is tog goed dat die draaistellen onder de olie zitten , kunnen ze niet roesten...
Geplaatst: 28 apr 2006, 22:22
door Boke
K'heb vandeweek in Tamines de 6247(denk ik) gezien, helemaal opnieuw geschilderd. Hij was als nieuw.
Geplaatst: 28 apr 2006, 22:50
door Greg
Sommigen hebben hun laatste revisie in de jaren 70 gekregen.
Laat staan wat verf.

Geplaatst: 29 apr 2006, 01:05
door Shrek
ze moeten toch weg en ze hebben er teveel van, ik zou er ook niets meer in investeren

Geplaatst: 29 apr 2006, 07:37
door trainfreak
Als je eens naar Merelbeke gaat gaan kijken...
De 6201 is helemaal veroest langs de voorkant!
Geplaatst: 29 apr 2006, 10:20
door Bert
De 6277 rijdt al jaren rond met groene vlekken in plaats van een groene band.
Geplaatst: 29 apr 2006, 23:09
door Tim
62'ers zal je de komende jaren nog vaak treffen,
Infrabel kan ze de eerste 5 jaar zeker nog niet missen.
Geplaatst: 30 apr 2006, 02:23
door Shrek
Tim schreef:62'ers zal je de komende jaren nog vaak treffen,
Infrabel kan ze de eerste 5 jaar zeker nog niet missen.
als er "nieuwe" van de nmbs naar infrabel gaan kunnen ze ze wel missen

Geplaatst: 30 apr 2006, 13:33
door TBbart
daar hebben ze geen geld voor, en dan nog moeten ze nog testritten uitvoeren, dus dat is verre toekomst

Geplaatst: 03 mei 2006, 22:42
door Trainspotterke
Is de officiƫle maximumsnelheid van die 62's trouwens nog altijd 120 km/u ondanks het feit ze nu bij Infrabel zijn?

Geplaatst: 03 mei 2006, 23:46
door Shrek
TBbart schreef:daar hebben ze geen geld voor, en dan nog moeten ze nog testritten uitvoeren, dus dat is verre toekomst

ik bedoelde "nieuwe" 62ers, die zijn dan nieuw bij infrabel he

Geplaatst: 04 mei 2006, 10:41
door Tim
Trainspotterke schreef:Is de officiƫle maximumsnelheid van die 62's trouwens nog altijd 120 km/u ondanks het feit ze nu bij Infrabel zijn?

Ik denk het wel, naar mijn weten geldt alleen voor museummaterieel en sommige losse locs een beperking van 80 km/u.
Geplaatst: 04 mei 2006, 18:36
door Steven
museumlocs +hle 20 en 26 in losse rit mogen 80 km per uur, al de andere locs 100 uitgezonderd een 13 die mag 120 los