Pagina 1 van 1

Zonde van de diesellocs

Geplaatst: 28 apr 2006, 20:29
door Pendelaar
Omstreeks 17u stond er in Halle op spoor 2 een werktrein bestaande uit twee diesellocs van de reeks 62 en een aantal gele plasser&theurer wagens met transportbanden.

Moest je eens zien hoe roestig die locs waren. Een likje verf zou echt geen kwaad kunnen; Bij de tweede loc zat het voorste draaistel bijna volledig onder de olie.

Worden die locs niet meer onderhouden ofzo ?

Geplaatst: 28 apr 2006, 21:53
door poyaud
omdat het materieel is van INFRA zullen ze er niet veel geld meer insteken en uitsluitend het noodzakelijke onderhoud doen .

dat is tog goed dat die draaistellen onder de olie zitten , kunnen ze niet roesten...

Geplaatst: 28 apr 2006, 22:22
door Boke
K'heb vandeweek in Tamines de 6247(denk ik) gezien, helemaal opnieuw geschilderd. Hij was als nieuw.

Geplaatst: 28 apr 2006, 22:50
door Greg
Sommigen hebben hun laatste revisie in de jaren 70 gekregen. :roll:
Laat staan wat verf. :P

Geplaatst: 29 apr 2006, 01:05
door Shrek
ze moeten toch weg en ze hebben er teveel van, ik zou er ook niets meer in investeren :roll:

Geplaatst: 29 apr 2006, 07:37
door trainfreak
Als je eens naar Merelbeke gaat gaan kijken...
De 6201 is helemaal veroest langs de voorkant!

Geplaatst: 29 apr 2006, 10:20
door Bert
De 6277 rijdt al jaren rond met groene vlekken in plaats van een groene band.

Geplaatst: 29 apr 2006, 23:09
door Tim
62'ers zal je de komende jaren nog vaak treffen,
Infrabel kan ze de eerste 5 jaar zeker nog niet missen.

Geplaatst: 30 apr 2006, 02:23
door Shrek
Tim schreef:62'ers zal je de komende jaren nog vaak treffen,
Infrabel kan ze de eerste 5 jaar zeker nog niet missen.
als er "nieuwe" van de nmbs naar infrabel gaan kunnen ze ze wel missen :roll:

Geplaatst: 30 apr 2006, 13:33
door TBbart
daar hebben ze geen geld voor, en dan nog moeten ze nog testritten uitvoeren, dus dat is verre toekomst :wink:

Geplaatst: 03 mei 2006, 22:42
door Trainspotterke
Is de officiƫle maximumsnelheid van die 62's trouwens nog altijd 120 km/u ondanks het feit ze nu bij Infrabel zijn? :?

Geplaatst: 03 mei 2006, 23:46
door Shrek
TBbart schreef:daar hebben ze geen geld voor, en dan nog moeten ze nog testritten uitvoeren, dus dat is verre toekomst :wink:
ik bedoelde "nieuwe" 62ers, die zijn dan nieuw bij infrabel he :P

Geplaatst: 04 mei 2006, 10:41
door Tim
Trainspotterke schreef:Is de officiƫle maximumsnelheid van die 62's trouwens nog altijd 120 km/u ondanks het feit ze nu bij Infrabel zijn? :?
Ik denk het wel, naar mijn weten geldt alleen voor museummaterieel en sommige losse locs een beperking van 80 km/u.

Geplaatst: 04 mei 2006, 18:36
door Steven
museumlocs +hle 20 en 26 in losse rit mogen 80 km per uur, al de andere locs 100 uitgezonderd een 13 die mag 120 los