Bovenleiding naar beneden
Geplaatst: 27 dec 2008, 07:52
Ongeveer 5 minuten geleden heeft Benelux 9205 tussen Mechelen en Kontich op spoor A L 25 de bovenleiding naar beneden getrokken. Vanaf ik meer weet, laat ik het jullie ook weten.
www.standaard.be schreef:Trein Brussel-Amsterdam staat stil in omgeving van Duffel
ANTWERPEN - Een trein van Brussel naar Amsterdam staat zaterdagvoormiddag stil in de buurt van Duffel. Door een probleem met de bovenleiding is de elektriciteit weggevallen. Een hulptrein is onderweg vanuit Leuven om de bewuste trein te koppelen en weg te slepen, maar Frédéric Petit, woordvoerder van spoorweginfrastructuurbeheerder Infrabel, vreest dat de vertraging kan oplopen tot een 2-tal uur.
De trein was omstreeks 07.15 uur vertrokken vanuit Brussel Zuid. Ter hoogte van Duffel viel de stroom weg.
Het probleem deed zich niet voor in de onmiddellijke omgeving van een station of een perron. Het bleek daarom niet mogelijk de reizigers te laten uitstappen. Omdat er geen elektriciteit is, hebben die door het koude weer alle moeite om zich te verwarmen.
'Er is een hulptrein onderweg vanuit Leuven, maar het kan nog even duren voor de trein weggesleept is', zegt Petit. Het is nog niet duidelijk naar welk station de trein zal worden gesleept en van waaruit de passagiers hun reis zullen kunnen voortzetten.
Dat betekent dus dat het 4 uur heeft geduurd om die trein weg te slepen.Nekvin schreef:volgens het geen ik kan zien, hebben ze de trein richting mechelen getrokken en staan ze momenteel stil voor het inritsein van nekkerspoel te wachten om mechelen te mogen binnen rijden
Ik ben ooit in panne gevallen op een ICE-3 tussen Keulen en Frankfurt. Binnen de 10 minuten was er een hulptrein ter plaatse en na nog 5 minuten werden we al weggesleept. Waarom moet dat dan hier 4 uur duren om een trein van Leuven naar Kontich te krijgen ?Steven schreef:noodtrein = personeel oproepen, eventueel tb oproepen (indien er geen reserve bestuurder aanwezig is), de tijd om die mensen van thuis tot aan hun werkplaats te laten komen, tijd om de trein tot de plaats van incidient te krijgen. Breng dit allemaal in rekening en je begrijpt waarom het nooit op 1 u tijd in orde kan zijn.
Plaats en tijdstip en treinsoort bepalen al veel, daarbovenop komt nog is de aard van het defect, een bovenleiding die beschadigd is.Adler schreef:Ik ben ooit in panne gevallen op een ICE-3 tussen Keulen en Frankfurt. Binnen de 10 minuten was er een hulptrein ter plaatse en na nog 5 minuten werden we al weggesleept. Waarom moet dat dan hier 4 uur duren om een trein van Leuven naar Kontich te krijgen ?Steven schreef:noodtrein = personeel oproepen, eventueel tb oproepen (indien er geen reserve bestuurder aanwezig is), de tijd om die mensen van thuis tot aan hun werkplaats te laten komen, tijd om de trein tot de plaats van incidient te krijgen. Breng dit allemaal in rekening en je begrijpt waarom het nooit op 1 u tijd in orde kan zijn.
Als die trein op het normaal spoor L25 staat is het spoor van L27 dat het dichtste bij ligt om treinen te laten stoppen(richting antwerpen) in dezelfde richting , dat wil zeggen dat je in totaal drie sporen moet sperren van verkeer. Niet altijd de meest aangewezen keuze om te maken.ConducLK schreef:Eigenlijk wel schandalig dat die mensen daar zo lang moeten zitten wachten in die trein terwijl er op de nevenliggende sporen wel passagierstreinen voorbijkwamen. Gewoon ééntje laten stoppen en iedereen laten overstappen in volle baan. Is toch echt zo moeilijk niet!!!
.....
Tevens vroegen ze zich af of er in dit land maar één trein voorhanden is.Adler schreef:Ik zag zojuist de beelden op het tv-nieuws. Twee Portugese reizigers aan boord vroegen zich terecht af of dit soms Afrika was.
Ik had het wel over een trein tussen Keulen en Frankfurt..., de zaak werd dus door de DB opgelost.Steven schreef:Die defecte ICE stond waarschijnlijk op L2 en is gewoon weggehaald door de HLD62TBL, een vrij eenvoudige ingreep.