Reeks 25.5

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
MGRoverdriver

Reeks 25.5

Bericht door MGRoverdriver »

Graag had ik geweten hoe de toekomst eruit ziet voor de reeks 25.5
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

bij de nmbs weet je dat nooit :wink:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Recent werd er nog ene gereviseerd, dus de komende maanden zullen ze zeker nog niet buiten dienst gaan.
prahsharp

Bericht door prahsharp »

zolang den 11 op de IC B zit zal dat niet gaan ook niet ..... er moet iets die goederen richting holland karren
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

Precies ze rijden in Holland nog veel.
Net als die reeks 77 :lol:
pietmol

Bericht door pietmol »

Tim schreef:Recent werd er nog ene gereviseerd, dus de komende maanden zullen ze zeker nog niet buiten dienst gaan.
wel bizar, dat men de gewone 25 op "roest" zet, als men echt in de 25.5 geloofde dan zou men deze gewone 25 beter ombouwen tot 25.5.

ombouw is relatief eenvoudig:

25: 4 motoren in serie
25.5 bij 3000 v 4 motoren in serie, bij 1500V 2 in parallel geschakelde takken met in elke tak 2 motoren in serie.
Ombouw omvat dus in hoofdzaak het plaatsen van een relaisschakeling en het plaatsen van andere aanloopweerstanden (plus ATB natuurlijk)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de reeks 11 sta te springen om de taken van de 25.5 over te nemen, eind dit jaar ist gedaan met het klassieke werk van de reeks 11, zijnde benelux treinen verzekeren
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

pietmol schreef:
Tim schreef: 25: 4 motoren in serie
25.5 bij 3000 v 4 motoren in serie, bij 1500V 2 in parallel geschakelde takken met in elke tak 2 motoren in serie.
Ombouw omvat dus in hoofdzaak het plaatsen van een relaisschakeling en het plaatsen van andere aanloopweerstanden (plus ATB natuurlijk)
Compessor, ventilator, RTN, Panto-stuit, ATB, shunting, aanzetweerstanden.... er komt echt veel meer bij kijken
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:de reeks 11 sta te springen om de taken van de 25.5 over te nemen, eind dit jaar ist gedaan met het klassieke werk van de reeks 11, zijnde benelux treinen verzekeren
ipv staat te springen zou je beter zeggen "staat te branden..."
Plaats reactie