Pagina 1 van 1

Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 19 jan 2009, 18:21
door timv
Goedenavond Allemaal

Ook op zaterdag 17 januari 2009 ben ik weer terug op pad geweest met mijn fototoestel, deze keer heb ik een bezoekje gebracht aan Köln-West en even ook de nieuwe desiro stellen van Siemens uitgetest die worden ingezet door Transregio op de TR26 Köln - Koblenz. Ik heb voor jullie een kort foto-overzicht van Köln-West en de desiro stellen van Siemens onderaan bij dit bericht bijgevoegd. In de loop van de week ben ik uiteraard weer terug van de partij met een nieuwe lading foto's !
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 19 jan 2009, 19:16
door timothy_Vermeulen
Mooie reportage Tim!!

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 19 jan 2009, 19:30
door jan_olieslagers
Tim, ook ik vind dit schone foto's. Bedankt!
Als ik toch wat opbouwende kritiek mag ook: zo'n reportage zou (voor mij toch minstens) veel waarde winnen door wat simpele bindtekstjes. Nu roepen ze erg veel vragen op!

Zo bv. de eerste foto: is dit nu zo'n Desiro zoals we op ons GEN ook gaan krijgen? 't Ziet er zeer fraai uit ja, 't is dan ook nog nieuw waarschijnlijk... Maar met dat tafeltje lijkt het me toch meer bedoeld voor lange afstanden, niet voor een voorstadsnet? Of is dat alleen in eerste klasse met dat tafeltje, want ik zie daar ergens een witte 1 op blauwe achtergrond...?
Een tekstje "eersteklasse zitplaatsen in een Desiro ..." had dit alles kunnen verduidelijken...
Enne, zie ik nu goed dat er daar toch al reeds grafitti is gespoten op zo'n splinternieuw materiaal? Oprecht zonde!

Op de derde foto (die verdacht gelijkt op de tiende, alleen het loknummer is verschillend) zie ik een bord met een cijfer 6 in een omgekeerde driehoek, is dat ook in Duitsland een aanduiding van de richtsnelheid? Zijn die borden al Europees gestandardiseerd? Dat zou me meevallen, ik had niet durven hopen dat we al zover stonden!

Nogmaals dank!
KA

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 19 jan 2009, 19:33
door Presario
Zoals gewoonlijk ;), mooie reportage!

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 19 jan 2009, 19:39
door timv
Beste Jan

Het zwarte vlak dat u ziet op het glas zijn reclame stickers die op de stellen zijn geplakt :wink:.

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 19 jan 2009, 19:40
door jan_olieslagers
Aha! Is dat een soort van "wel toegelaten grafitti" ? }-;)

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 20 jan 2009, 08:57
door Adler
jan_olieslagers schreef:Aha! Is dat een soort van "wel toegelaten grafitti" ? }-;)
Beste luchtvaartpionier,

Misschien verduidelijkt deze foto veel (de ster en ja dit is eerste klas):

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 20 jan 2009, 09:08
door Adler
jan_olieslagers schreef:Op de derde foto (die verdacht gelijkt op de tiende, alleen het loknummer is verschillend) zie ik een bord met een cijfer 6 in een omgekeerde driehoek, is dat ook in Duitsland een aanduiding van de richtsnelheid? Zijn die borden al Europees gestandardiseerd? Dat zou me meevallen, ik had niet durven hopen dat we al zover stonden!
Ik moet u teleurstellen, de borden voor snelheidsaankondigingen bij de DB zijn niet dezelfde als bij de NMBS.
De gele driehoek met witte en zwarte rand (bord Lf6) is een vooraankondiging van de snelheidsbeperking.
Dit wordt gevolgd door een wit rechthoekig bord met zwart cijfer en zwarte rand (bord Lf7) op de plaats waar de snelheidsbeperking effectief van kracht wordt.

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 20 jan 2009, 09:50
door dentheo
Adler schreef:
jan_olieslagers schreef:Op de derde foto (die verdacht gelijkt op de tiende, alleen het loknummer is verschillend) zie ik een bord met een cijfer 6 in een omgekeerde driehoek, is dat ook in Duitsland een aanduiding van de richtsnelheid? Zijn die borden al Europees gestandardiseerd? Dat zou me meevallen, ik had niet durven hopen dat we al zover stonden!
Ik moet u teleurstellen, de borden voor snelheidsaankondigingen bij de DB zijn niet dezelfde als bij de NMBS.
De gele driehoek met witte en zwarte rand (bord Lf6) is een vooraankondiging van de snelheidsbeperking.
Dit wordt gevolgd door een wit rechthoekig bord met zwart cijfer en zwarte rand (bord Lf7) op de plaats waar de snelheidsbeperking effectief van kracht wordt.
Men zou die van de weg kunnen overnemen, redelijk standaard over Europa :) :)
Er is volgens mij minstens één land waar men die bij de spoorwegen ook gebruikt ... UK , (nieuw ? vroeger gele cijfers op paaltje), Noorwegen of Zweden ?

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 20 jan 2009, 10:13
door Adler
dentheo schreef: Men zou die van de weg kunnen overnemen, redelijk standaard over Europa :) :)
Er is volgens mij minstens één land waar men die bij de spoorwegen ook gebruikt ... UK , (nieuw ? vroeger gele cijfers op paaltje), Noorwegen of Zweden ?
Voor auto's kent men toch geen vooraankondigingsborden voor de snelheid ?
Die zijn wel noodzakelijk bij treinen.

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 20 jan 2009, 10:41
door dentheo
Adler schreef:
dentheo schreef: Men zou die van de weg kunnen overnemen, redelijk standaard over Europa :) :)
Er is volgens mij minstens één land waar men die bij de spoorwegen ook gebruikt ... UK , (nieuw ? vroeger gele cijfers op paaltje), Noorwegen of Zweden ?
Voor auto's kent men toch geen vooraankondigingsborden voor de snelheid ?
Die zijn wel noodzakelijk bij treinen.
Dan zet je er de afstand onder.... (is toch al standaard of niet in Belgie ?)

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 20 jan 2009, 12:51
door Wover
dentheo schreef:
Men zou die van de weg kunnen overnemen, redelijk standaard over Europa :) :)
Er is volgens mij minstens één land waar men die bij de spoorwegen ook gebruikt ... UK , (nieuw ? vroeger gele cijfers op paaltje), Noorwegen of Zweden ?
Denemarken, wel maar op sommige seinen: http://home3.inet.tele.dk/henrikka/sign ... gn3.htm#ht

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 20 jan 2009, 15:58
door msts.be
dentheo schreef:Er is volgens mij minstens één land waar men die bij de spoorwegen ook gebruikt ... UK , (nieuw ? vroeger gele cijfers op paaltje), Noorwegen of Zweden ?
Engeland ook ja, maar in verschillende versies. Met witte achtergrond is de snelheid in mijlen per uur, met zwarte achtergrond is de snelheid in kilometer per uur. Deze laatsten zijn vooral te vinden in de omgeving van Ashford en de Eurotunnel zodat de Eurostars niet moeten overschakelen op Engels systeem, maar gewoon de pantoschakelaar op "HS" kunnen laten staan. "HS" vermeld altijd de snelheid in km/u, enkel "BR" geeft de snelheid in mijlen per uur (maar omdat de sleepschoentjes al verwijderd zijn kan dat deze stand ook al af de knop is verwijderd). Ook in de omgeving van Temple Mills (depot) en St Pancras zijn deze te vinden (voeding op panto met HS stand, in St Pancras wordt er KVB gebruikt als beveiligingssysteem en dat kan natuurlijk niet overweg met mijlen per uur..).

Een overzicht van de Engelse snelheidsbordjes is hier te vinden:
http://www.railsigns.co.uk/sect13page1/sect13page1.html
http://www.railsigns.co.uk/sect14page1/sect14page1.html

En even over de foto's: ziet er goed uit Tim, maar ik ben niet echt geneigd om in het koude Januari snel even naar Keulen te trekken :roll: Ook al omdat het examen is, maar het is gewoon niet zo prettig als in de zomer (wanneer je wat langer kan wegblijven en het weer toch aangenamer is)..

Re: Köln-West 17 januari 2009

Geplaatst: 20 jan 2009, 16:13
door Accelerat
Mooie foto's! :D