Pagina 1 van 1

Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 19:06
door LHOON
Vandaag in Estland: bezoek aan het station van Tallinn en een ritje met de "Edelaraudtee" tot Rapla.

Er zijn hier lokale elektrische treinen (Elektriraudtee) en dieseltreinen voor de nationale dienst (Edelaraudtee). De frequenties zijn echter vrij laag, en de snelheid beperkt door de slechte staat van de sporen.

Internationale verbindingen nog enkel naar Moskou, niet meer naar de andere Baltische staten.
Station Tallinn
Station Tallinn

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 19:07
door LHOON
Elektrische voorstadstrein
Elektrische voorstadstrein

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 19:08
door LHOON
Elektrische voorstadstrein
Elektrische voorstadstrein

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 19:09
door LHOON
Stoomlocomotief als monument
Stoomlocomotief als monument

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 19:10
door LHOON
Dieseltrein
Dieseltrein

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 19:12
door LHOON
Vertrek trein uit station Rapla
Vertrek trein uit station Rapla
Station Rapla
Station Rapla

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 19:39
door Fles
:shock:

WAT

ONT ZET TEND

VET :!: :!:

Daar wil ik ook heen :P

Heb je meer foto's?

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 19:46
door Bibke
Inderdaad, mooie foto's.

Graag meer van dat.

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 21:42
door Bartjedj
Knap!

BDJ

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 22:03
door TrainzDr3ver
Zeer mooie foto's! :D
Dit is ook de eerste keer dat ik treinen van dit land zie :P

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 22:24
door Accelerat
Ohh heerlijk die treinen uit die streken! :D

Re: Estland

Geplaatst: 07 feb 2009, 22:42
door LHOON
Enkele jaren geleden was ik daar ook al, ook nog een keer met de TSP-trip in 2005.

De treinen in Estland zijn meestal van Sovjet-makelij. De afgebeelde motorrijtuigen werden zoals alle Sovjet-motorrijtuigen gebouwd bij RVR in Riga, Letland.

De diesellocomotieven waren oorspronkelijk meestal Russische of Oekraïense machines zoals de TEP-70 op deze foto: Afbeelding of de zware 2TEM10 Afbeelding ook Tsjechische rangeerlocomotieven zoals deze Ch33: Afbeelding De Esten hebben echter ook een aantal tweedehands Amerikaanse locomotieven gekocht (die dan natuurlijk omgebouwd moesten worden naar breedspoor). Het is echt bizar om zo een typisch Amerikaanse machine in een Oosteuropees decor te zien... Afbeelding Nog meer foto's op flickr !!

Chinese locs voor Estland

Geplaatst: 24 aug 2011, 20:19
door msts.be
LHOON schreef:ook Tsjechische rangeerlocomotieven zoals deze Ch33:
http://farm1.static.flickr.com/21/32675 ... dfb6_b.jpg
Voor deze ChME3'en is het rijk uit. Vanaf 2012 is er vervanging op komst in de vorm van Chinese DF7G-E locs:
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... nters.html
http://commons.wikimedia.org/wiki/Categ ... lways_DF7G
http://www.railography.co.uk/info/cn_diesels/p08.htm

Re: Estland

Geplaatst: 24 aug 2011, 20:26
door msts.be
LHOON schreef:De Esten hebben echter ook een aantal tweedehands Amerikaanse locomotieven gekocht (die dan natuurlijk omgebouwd moesten worden naar breedspoor). Het is echt bizar om zo een typisch Amerikaanse machine in een Oosteuropees decor te zien...
Raad eens wie achter EVR Cargo zat ? Ed Burkhardt, die we ook kenden van bij EWS. Wat was Burkhardt's eerste actie bij EWS ? Al die oude locs vervangen door Amerikaanse locs, die een nieuwe kast kregen voor het Britse profiel (Class 66 dus). Zelfde actie deed hij ook bij EE, maar aangezien men hier geen last heeft van smal profiel konden de locs, buiten het breedspoor ongewijzigd blijven.