Pagina 1 van 1
13+I10
Geplaatst: 11 feb 2009, 17:31
door Joris
Hallo,
Gisteren, 10/02/2009 vertrok er uit Gent-Sint-Pieters-richting Brussel-zo rond 7.55u een 13 met een lange set I10 rijtuigen.
Problemen met een ram I11 rijtuigen?
Groeten,
Joris De Mol
Re: 13+I10
Geplaatst: 11 feb 2009, 18:04
door FLV-FGSP
... en vandaag opnieuw. Is P700x, normaal zit daar een 21/27 voor.
Re: 13+I10
Geplaatst: 11 feb 2009, 19:09
door everclear
Het zal dan om P7006 gaan. Deze is met voorzien vertrek 7.51u in Gent-Sint-Pieters en komt uit Oostende.
Re: 13+I10
Geplaatst: 11 feb 2009, 21:50
door treinbruno
in schaarbeek zag ik daarnet een 13'er voor een hoop M4'en staan
zal dus waarschijnlijk die P trein naar oostende zijn...
Re: 13+I10
Geplaatst: 12 feb 2009, 17:32
door everclear
Die met de M4 is niet dezelfde trein als deze die Joris heeft gezien. Het gaat allebei om P treinen Oostende-Schaarbeek (en omgekeerd), maar de eerste is P7006 met 13 (ipv 21) en I10.
Diegene die jij gespot hebt is P8003 (s' morgens P7005), die normaal met 21+ M4 is en dus per uitzondering met een 13. Vanavond was deze opnieuw met 13 (1338).
Blijkbaar springen de 13'en deze week serieus in voor de 21 op de P-treinen van de relatie Oostende-Schaarbeek.
Re: 13+I10
Geplaatst: 12 feb 2009, 17:39
door Shrek
de economie staat op een lager pitje dus is er minder goederenvervoer nodig he, de goedernlocs staan dus wat meer aan de kant en kunnen dan voor zo'n zaken gebruikt worden

Re: 13+I10
Geplaatst: 12 feb 2009, 20:20
door Lukas
Hoi,
Afgelopen zondag zag ik de 1339 met de IC trein uit Arlon en Luxemburg;Ik was sterk verbaasd want deze locomotief hoort normaal bij Sibelit thuis.
Lukas
Re: 13+I10
Geplaatst: 12 feb 2009, 20:42
door b-loc
Shrek schreef:de economie staat op een lager pitje dus is er minder goederenvervoer nodig he, de goedernlocs staan dus wat meer aan de kant en kunnen dan voor zo'n zaken gebruikt worden

Dus bij de nmbs is de crisis al goe te voelen?
Re: 13+I10
Geplaatst: 13 feb 2009, 00:54
door Steven
tja sinds sncf een meer eigen koers vaart (lees: minder wil samenwerken met de nmbs) zijn er verschillende treinen veranderd van sleepmaterieel, al dan niet in nadeel van b cargo.
Re: 13+I10
Geplaatst: 13 feb 2009, 23:34
door Joris
Hallo,
everclear schreef:Blijkbaar springen de 13'en deze week serieus in voor de 21 op de P-treinen van de relatie Oostende-Schaarbeek.
Waarop de 21 danweer de 16'ers vervangen
Groeten,
Joris De Mol
Re: 13+I10
Geplaatst: 14 feb 2009, 09:06
door Shrek
Tja als je kan kiezen tussen 13nen aan de kant of een oude 16 aan de kant is die keuze natuurlijk snel gemaakt

Re: 13+I10
Geplaatst: 14 feb 2009, 13:34
door Beesty
Shrek schreef:Tja als je kan kiezen tussen 13nen aan de kant of een oude 16 aan de kant is die keuze natuurlijk snel gemaakt

Tuurlijk, De 13 op kant!

Re: 13+I10
Geplaatst: 13 mar 2009, 12:27
door everclear
Gewoon even een update.
De vervanging van 21/27'ers door 13'en op sommige P-treinen van en naar Oostende is volgens mij nu een blijvende situatie geworden. Zoals eerder gezegd gaat het om P7006 Oostende -Schaarbeek met een 13+I10 en P 8003 Schaarbeek-Oostende met een 13+M4.
Ik neem deze treinen soms of ik spot ze, en altijd zijn deze treinen de laatste tijd met een 13.
Joris schreef:Hallo,
everclear schreef:Blijkbaar springen de 13'en deze week serieus in voor de 21 op de P-treinen van de relatie Oostende-Schaarbeek.
Waarop de 21 danweer de 16'ers vervangen
Groeten,
Joris De Mol
De laatste tijd worden de 16'en volgens mij niet zo veel meer vervangen door een 21/27. De laatste P-treinen die ik nam of zag en die normaal met een 16 voorzien zijn, werden ook getrokken door een 16.
Re: 13+I10
Geplaatst: 17 mar 2009, 18:53
door Joris
Hallo,
Deze morgen was het helaas alweer een 21 ipv een 16 op de P trein Oostende-Schaarbeek...
Groeten,
Joris De Mol