Een rondje maken met Fles, deel zoveel: NRW
Geplaatst: 23 feb 2009, 21:33
Afgelopen zaterdag lekker weer een productierondje gemaakt door NRW. De oogst is al eerder voorbij gekomen dus hierbij wat andere plaatjes. Allereerst een sfeerbeeld uit Venlo, waar het op carnavalszaterdagmorgen om 10 uur al een dolle boel was
Maar goed, we kwamen niet voor het carnaval.
Venlo. De Maas-Wupper-Express komt binnen met een bepaald niet ruim ingelegde VIER bakken:
Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen rijdt net weg.
Kort daarna op hetzelfde spoor: Jawel, diesel onder de draad
Treinstel 928 673 als stoptrein via Quadrath-Ichendorf naar Grevenbroich en Neuss Hbf.
Wat later in Grevenbroich is er tijdens een planmatige haltering van 10 minuten een aardige gelegenheid om 2 van deze treinstellen tegelijk te portretteren.
Eenmaal aangekomen op Neuss Hbf staat locje 155 167 een beetje weekend te vieren op een zijspoortje.
Gelukkig viel het deze keer alles mee met de drukte, we hebben de lijn naar Kaarster See zonder slag of stoot kunnen afwerken. Hier tweebaks dieseltalentje 1008-2 bij het eindpunt Kaarster See.
Daarna ging het eerst naar Köln. Bij station Hansaring was rangeerlocje 362 942 in de weer met een sleep historische rijtuigen
Daarna door naar Bergisch Gladbach. Niemand weet waarom het spoor daar ophoudt, maar dat doet het. Treinstel 423 792 en een broertje maken zich op voor de terugreis.
Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.
Alsmede de onvermijdelijke Schwebebahn
Wat er mis ging? Mijn reisgenoot vond nog een vijandig soort pen in zijn tas.
Bovendien erg handig, die stopcontacten in die Halberstadtjes 
Vervolgens in Venlo nog een bijzonder rare actie. De 1900 was keurig op tijd binnen, maar wegens een gebrek aan reizigers had één of ander helder licht bedacht dat de laatste 4 rijtuigen dichtgesleuteld moesten worden, zodat we dus uiteindelijk +10 weg konden uit Venlo, en de overstap misten in Eindhoven. GtbV ligt in de bus, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal hierachter.
Behalve deze belachelijke en onnodige kut-actie was het een zeer geslaagde dag


Venlo. De Maas-Wupper-Express komt binnen met een bepaald niet ruim ingelegde VIER bakken:

















Behalve deze belachelijke en onnodige kut-actie was het een zeer geslaagde dag
