Pagina 1 van 1

Storing lijn 59.

Geplaatst: 02 mar 2009, 13:32
door Joris
Hallo,
Vanmiddag was er blijkbaar een storing op lijn 59. Diverse treinen reden met veel vertraging, de ICp van 12.15u in FGSP (Gent-Sint-Pieters) (+0h15) werd gereden door een sprinter tot Lokeren waar men kon overstappen op MS 96. Blijkbaar zou er een stroompanne geweest zijn, dat is toch wat de ronde deed...
Railtime geeft helaas geen info...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 02 mar 2009, 21:32
door Tux
Het was een seinstoring in Gent Dampoort, veroorzaakt door een brand in Gent Zeehaven hoorde ik zeggen.
Het stoptreintje van 10 na 10 in Gent is omgeleid via Dendermonde naar Lokeren. Reizigers die op de IC naar Antwerpen zaten konden in Gent op ons 800'tje stappen. Gevolg: 50 minuten vertraging en dus ook de volgende rit (Antwerpen - Roosendaal) afgeschaft.

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 02 mar 2009, 22:23
door Tim
Rond de middag ook over L59 gereden maar niks speciaals gemerkt... In Gent-Dampoort kon ik gewoon doorrijden.

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 02 mar 2009, 22:34
door treinbruno
ik ook niks speciaals gemerkt rond 8u en 16u :)

wat me wel opvalt :shock:
trein 2678 staat sinds kort op de LCD displays aangegeven om 7u43 (en vertrekt ook meestal op dat uur)
maar op de gele affiches staat gewoon 7u40 :lol:
wat moet je dan geloven :twisted:
(het is trouwens alleen bij die trein, bij de rest staat ook op het LCD display u:40)

maar het zou wel makkelijk zijn dat ik het zeker weet, 3 minuten langer slapen 8)

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 03 mar 2009, 08:15
door b-loc
keb een paar varkensneusen en 1 sprinter als ic trein gezien

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 03 mar 2009, 17:21
door overweg13
treinbruno schreef:ik ook niks speciaals gemerkt rond 8u en 16u :)

wat me wel opvalt :shock:
trein 2678 staat sinds kort op de LCD displays aangegeven om 7u43 (en vertrekt ook meestal op dat uur)
maar op de gele affiches staat gewoon 7u40 :lol:
wat moet je dan geloven :twisted:
(het is trouwens alleen bij die trein, bij de rest staat ook op het LCD display u:40)

maar het zou wel makkelijk zijn dat ik het zeker weet, 3 minuten langer slapen 8)
Als die 3 minuten zo belangrijk zijn, waarom kijk je dan niet eens gewoon op de planner? Dan zou je merken dat de trein voortaan inderdaad om 7:43 vertrekt, en de 3 minuten geleidelijk inloopt, om voorbij Zwijndrecht volgens de oude dienstregeling te rijden.
Het is een tussentijdse wijziging, en daar vervangt men niet stelselmatig de gele affiches voor, al zou het stationspersoneel van Lokeren met enige ondernemingszin de wijziging ongetwijfeld manueel kunnen aanbrengen.
Ik waag ook nog een gokje over het waarom van de wijziging: de aansluiting met P7382 uit Dendermonde die om 7:39 aankomt in Lokeren. Waarschijnlijk is de wijziging er dus gekomen op vraag van klanten, op dat uur mogelijk een school, maar dat is lang niet zeker.

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 03 mar 2009, 21:36
door treinbruno
maar ik dacht dan weer altijd gehoort gehebben dat de gele affiches de enige officiele tijden zijn :)
(en van het stationspersoneel in lokeren moet je zeker niks verwachten :mrgreen: )
op railtime staat hij trouwens ook om 7u40...

en die aansluiting op de trein uit dendermonde is er nu nog altijd niet elke dag hoor :)
het was zelfs eens zo erg dat ze riepen:
dienstmededeling spoor 3, 2678 u wacht op aansluiting 7382, en 2 seconden later sluit 2678 de deuren terwijl 7382 net het station binnenrijd :shock:

on toppic: er zou vandaag iemand aangereden zijn tussen lokeren en sint niklaas, er rijden bussen daar, en op de rest van de lijn rijden ze op 1 spoor (bron railtime)

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 03 mar 2009, 21:43
door overweg13
treinbruno schreef:
en die aansluiting op de trein uit dendermonde is er nu nog altijd niet elke dag hoor :)
het was zelfs eens zo erg dat ze riepen:
dienstmededeling spoor 3, 2678 u wacht op aansluiting 7382, en 2 seconden later sluit 2678 de deuren terwijl 7382 net het station binnenrijd :shock:
Typisch. De aansluiting wordt voorzien, maar de seingever zet het sein open, de TBG draait, en weg is de trein en de aansluiting. Maar het feit dat ze de aansluiting omroepen, betekent wel dat ze voorzien is, en dus dat de trein meer dan 1 minuut na aankomst van de P-trein uit Dendermonde moet vertrekken.

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 03 mar 2009, 21:49
door Tim
In Lokeren zitten de seingever en omroeper toch samen?
Dan zou de seingever toch moeten weten dat hij het sein niet mag open zetten. Of loopt de communicatie zó mank?

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 03 mar 2009, 22:51
door Steven
Wie zegt dat het sein open stond, het sein moet niet open staan om de deuren al te sluiten, als je dit zou doen in Brussel zuid zou het eens kunnen zijn dat je lang mag wachten en dat er eerst een onderchef komt kijken waarom je de deuren nog niet gesloten hebt en het vertrek gegeven hebt. Ze kunnen er namelijk op het seinhuis zien of het vertrek gegeven is of niet, ze zien zelfs of het in de juiste richting is gegeven. Dit alles zien de seingevers in Brussel zuid op het OKB.

Ik denk dat dit eerder een geval van verstrooidheid is en de TBG die niet aandachtig geluisterd heeft naar de dienstmededeling en daardoor de deuren te vroeg heeft gesloten.

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 03 mar 2009, 22:52
door OMC
En vanavond was het weer prijs op lijn 59, meerbepaald tussen Lokeren en Sint-Niklaas alles over één spoor door een aanrijding. Resultaat: tussen Antwerpen en Gent zijn er op 2u tijd reeds 13 treinen getroffen door vertragingen en 4 ervan reeds afgeschaft of beperkt tot Antwerpen-Berchem. Althans, dit was de situatie om 23u04 ...

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 03 mar 2009, 23:22
door treinbruno
ja zag het daarnet ook al...
geraakt al het materieel nu wel op zijn plaats voor morgen (zodat mijn trein kan rijden :) )
want als je op railtime kijkt is alles ontregeld...

(had er bij die aansluiting niet op gelet of het sein open stond, we vertrokken wel redelijk snel nadat de deuren gesloten waren...)

Re: Storing lijn 59.

Geplaatst: 04 mar 2009, 15:39
door b-loc
Tim schreef:In Lokeren zitten de seingever en omroeper toch samen?
Dan zou de seingever toch moeten weten dat hij het sein niet mag open zetten. Of loopt de communicatie zó mank?
Die communicatie loopt daar altijd mank.