Gestoorde Treinaanwijzers

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Fles

Gestoorde Treinaanwijzers

Bericht door Fles »

Al schijnt dat bij jullie anders te heten :lol: Anyway, hier een paar eigenaardige treinaanwijzers. Uit Belgie heb ik er zo even geen bij de hand, misschien iemand anders? Plaats ze in dit topic! :) Als niet 1-2-3 duidelijk is wat er mis is, dan vraag maar :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding En tot slot nog deze, zelden te zien aangezien deze trein alleen bij uitzondering van dit spoor vertrekt.
Afbeelding Enjoy :)
jan_olieslagers

Re: Gestoorde Treinaanwijzers

Bericht door jan_olieslagers »

Een fraaie collectie! Die mechanisch bladerende metalen plaatjes boden natuurlijk véél mogelijkheden, zowel voor pannes als voor creatieve oplossingen. Hier te lande zijn ze al enkele decennia afgeschaft.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Trammist

Bericht door Trammist »

@ Jan: de zwarte bakken? In Antwerpen-Berchem zijn ze nog alive and kicking...
OMC

Bericht door OMC »

In Antwerpen-Berchem is het toch het systeem dat je in vele grote stations in België vindt? Vroeger hing er daar op de perrons gewoonweg niks :)

Al moet je het onze Noorderburen nageven: creatief zijn ze daar met de stiften :D
Fles

Bericht door Fles »

OMC schreef:Al moet je het onze Noorderburen nageven: creatief zijn ze daar met de stiften :D
Dank je :D

En als het nou nog zou kloppen... :?

Inteicity? Veenendaa West? :?:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

In Dendermonde heb ik dacht ik toch al aanduiders gezien met serieuze gebreken, verder/elders niet veel problemen ermee vind ik.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

In Dendermonde is het systeem buiten dienst. Het hangt er wel nog.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Bartjedj schreef:In Dendermonde is het systeem buiten dienst. Het hangt er wel nog.
nu hangen ze er zelfs al niet meer :cry: :cry:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Voordat Liège-Palais gerenoveerd werd waren de treinaanwijzers TOTAAL geflipt. :D
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Dietrich schreef:In Dendermonde heb ik dacht ik toch al aanduiders gezien met serieuze gebreken, verder/elders niet veel problemen ermee vind ik.
Voorbeeldje van een klein defectje:
Afbeelding
Ooit heb ik eens een foto gezien van een bestemminsaanwijzer die "Leipzig?" aanduide :mrgreen: . Ook bets grappig.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

idd, nu hangt er in FDR een spliks splinter nieuw bord :cry:

greetz 2302
Patrick

Bericht door Patrick »

:lol:
Bijlagen
Gent-Sint-Pieters 12 feb 2009
Gent-Sint-Pieters 12 feb 2009
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Patrick schreef::lol:
het zijn en blijven pc's :mrgreen:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Waar Infrabel zo snel mogelijk van de splitflaps (want zo heet dat systeem met draaiende bordjes) af wilt, heeft Brussels Airport net zijn oude splitflaps vervangen door een nieuw exemplaar. Momenteel draaien ze nog parallel, maar een van de komende weken worden de oude borden buiten dienst gesteld, en zal het enkel nog de nieuwe splitflap zijn die de reizigers verwelkomt.

Het nieuwe bord is groter en heeft kleinere flaps, waardoor er meer vluchten op het bord kunnen. Verder worden ook de maatschappijen aangeduid op kleine LCD-schermen die in het bord verwerkt zitten, omdat men zo het logo kan tonen ipv enkel de afkorting.
De aansturing is ook digitaal, maar wat dat net inhoudt weten andere waarschijnlijk beter dan ik :wink:

Dus splitflaps zijn helemaal niet verouderd :lol:

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ondertussen zijn in Brussel-Centraal de oude versies vervangen door de gangbare modellen. De oude waren dezelfde als deze in Brussel-Zuid, mechanisch matrixscherm dat verlicht wordt met een TL-lamp. Geen idee hoe men dit noemt.
Plaats reactie