Pagina 1 van 1
Traxx op Amsterdam - Brussel
Geplaatst: 11 mar 2009, 23:09
door sammarco1
Hoi, allemaal,
Ik ging vanavond nog even op pad met de camera in de hand, en trof deze roodwitte TRAXX aan.
Zowel vanvoor als vanachter stond er een TRAXX.
Hoort deze lok toe aan de NMBS ? Of is die door Nederland geleasd ?
Wat is het verhaal hierachter ??? Was eigenlijk een beetje verast....
Locomotief 186 121-0
(Ps:Voor de fotografen, genomen met
ISO 2500, F4,5, en
sluitertijd 1/1600 bij valavond rond 18.00, met Nikon D700 , de foto is onbewerkt, en dient alleen ter ilustratie voor dit onderwerp )

Re: Traxx op Amsterdam - Brussel
Geplaatst: 11 mar 2009, 23:45
door Steven
Ik zou aanraden alle onderwerpen ivm de benelux door te nemen om tot in de detail te kunnen volgen.
Kort samengevat, HSA wilde al een tijdje verlost zijn van onze reeks 11, ze huren hiervoor traxxen om die dan ook op de hsl (aan 160 km/u) te kunnen gebruiken. Doch wil dit niet goed lukken en heden hebben we terug meer reeksen 11 dan traxxen op de benelux.
Om rondrijden te voorkomen heb je een stam met twee traxxen, ondertussen hebben ze een paar stuurrijtuigen (waarschijnlijk met veel tegenzin) terug laten homologeren om ze te kunnen blijven gebruiken.
Re: Traxx op Amsterdam - Brussel
Geplaatst: 12 mar 2009, 00:27
door rvdborgt
Steven schreef:Ik zou aanraden alle onderwerpen ivm de benelux door te nemen om tot in de detail te kunnen volgen.
Dat is inderdaad ten zeerste aan te bevelen.
Steven schreef:Kort samengevat, HSA wilde al een tijdje verlost zijn van onze reeks 11, ze huren hiervoor traxxen om die dan ook op de hsl (aan 160 km/u) te kunnen gebruiken.
Nou nee, het is andersom: die Traxxen worden gehuurd om over de HSL mee te rijden, maar omdat het daarmee niet zo goed wil lukken, worden ze nu ook voor de Benelux gebruikt omdat de elfjes niet zo betrouwbaar zijn. Helaas zijn de Traxxen in hun huidige staat ook niet zo betrouwbaar gebleken.
Steven schreef:Om rondrijden te voorkomen heb je een stam met twee traxxen, ondertussen hebben ze een paar stuurrijtuigen (waarschijnlijk met veel tegenzin) terug laten homologeren om ze te kunnen blijven gebruiken.
Nieuwe homologatie was nergens voor nodig, gewoon een kleine revisie tegen dat de revisietermijn zou verlopen.
Groetjes,
Rian
Re: Traxx op Amsterdam - Brussel
Geplaatst: 12 mar 2009, 07:29
door sammarco1
Das interessant om weten.... Maar bij wie zet ik nu die foto? Bij de NMBS of de NS ? Of bij wie worden die dan geleased ? Angeltrains om maar wat te zeggen?

Re: Traxx op Amsterdam - Brussel
Geplaatst: 12 mar 2009, 08:09
door Steven
angeltrains is inderdaad de verhuurder, dezelfde als de B-cargo traxxen, ze hebben origineel zelfs dezelfde kleur. Op de zijkant staat nu echter NL-HSA.
Re: Traxx op Amsterdam - Brussel
Geplaatst: 12 mar 2009, 18:41
door Sander
sammarco1 schreef:(Ps:Voor de fotografen, genomen met
ISO 2500, F4,5, en
sluitertijd 1/1600 bij valavond rond 18.00, met Nikon D700 , de foto is onbewerkt, en dient alleen ter ilustratie voor dit onderwerp )

Maar waarom dan met ISO 2500 én 1/1600e? Als je nu 1/400e had gedaan, had je ook een scherpe foto gehad, had je de ISO kunnen verlagen (ISO 800) en je diafragma wat omhoog kunnen doen waardoor je meer scherptediepte had.