snyersbart schreef:hallo, ik ben de zelfzekerheid zelve, een echte spraakwaterval, zou dat misschien het probleem kunnen zijn, de psycholoog vroeg op een gegeven moment, jij bent nogal een vlot type , een leiders type, zie jij jezelf dan wel met een trein rijden?
Tja, jij vindt dat wel een vreemde vraag, maar in feite heb je als treinbestuurder weinig in te brengen of te leiden. Je kunt eigenlijk geen initiatieven ontplooien, je bent niet bezig mensen aan te sturen (al duw je ze met een handbeweging wel moeiteloos allemaal dezelfde kant op

), je moet gewoon precies uitvoeren wat een ander bedacht heeft (waar jij dan de foutjes in ontdekt zonder er iets mee te kunnen), in een lang niet altijd ergonomisch acceptabele werkomgeving waar je ook al niet echt iets aan kunt veranderen.
Kun jij er ook plezier in scheppen dag in dag uit gedwee te doen wat een ander van je vraagt?
Misschien ziet de psycholoog daar een knelpunt. Het is zijn vak om die dingen te onderkennen.
Ik ben geen psycholoog, maar dit zeg ik nu vanuit mijn levenservaring.
Kun jij goed kalm blijven als het op de weg tegen zit, als er ineens file is nét voorbij een afslag van de autoweg? En zul je niet gefrustreerd raken als je spraakwaterval voortdurend nergens meer heen kan vallen?
Als je denkt dat het geen probleem voor je zal zijn, dán zou je zelf wellicht eens met de psycholoog contact kunnen opnemen.
Met jouw capaciteiten zou je eventueel ook nog kunnen denken aan eerst trein
begeleider worden. Eens je binnen bent zou dan zowel voor de mensen van de aanwerving als voor jouzelf duidelijker worden dat je voorin echt meerwaarde hebt en de stap zou dan ook makkelijker en minder groot zijn.
Behalve vakbekwame gedweeë TB's zullen er altijd ook bekwame Tossen nodig zijn, dus de combinatie van machines besturen en mensen aansturen bestaat ook.
En over 10 jaar is 40% van het personeel op pensioen. Daar zijn in elk geval ook veel Tossen (TOSCI: Technisch OnderSectorChef Instructie) bij!