Pagina 1 van 2

Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 10 apr 2009, 21:12
door rail s
Veiligheidscertificaat - deel B voor het goederenvervoer af aan Rotterdam Rail Feeding.
Op 20 maart 2009 leverde de Dienst voor Veiligheid en Interoperabiliteit van de Spoorwegen (DVIS), de veiligheidsinstantie voor het spoorvervoer, het veiligheidscertificaat - deel B voor het goederenvervoer af aan Rotterdam Rail Feeding. Dit certificaat werd afgeleverd overeenkomstig de veiligheidsrichtlijn 2004/49/EG en de desbetreffende Belgische wetgeving en is geldig van 23 maart 2009 tot 22 maart 2012. Dit certificaat is geldig voor het goederenvervoer in de sporenbundels en de hoofdsporen van de haveninstallaties in Antwerpen, Gent en Zeebrugge en tussen de stations Essen-Antwerpen, Antwerpen-Gent en Antwerpen-Zeebrugge.
bron: FOD Mobiliteit

Het is ook de eerste operator in België die locomotieven gebruikt die vroeger eigendom waren van de NMBS!

bedrijven al actief in last-mile services:
- SNCF FRET BENELUX in Antwerpen
- B-Cargo in heel België en onder de naam AP-Rail in Antwerpen

binnenkort:
- RRF

8) 1000-ste bericht 8)

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 11 apr 2009, 19:59
door msts.be
Gaan ze enkel de ex-HLR73 gebruiken of ook hun ex-V100 die ze in de Rotterdamse haven/Kijfhoek gebruiken ? Daar zat bij mijn weten ATBL in hé, dus normaal zou het wel kunnen..

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 12 apr 2009, 09:50
door ems
Helaas, de ex-V100 zijn in België niet toegelaten, daar de stuurtafel aan de rechterzijde zit en het zicht naar links niet al te best is.
Zou me nog voor kunnen stellen dat de loc's wel worden toegelaten voor rangeerwerk te Antwerpen, maar daarvoor heeft RRF de ex reek 73 in bezit.

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 12 apr 2009, 10:39
door dentheo
rail s schreef:
Het is ook de eerste operator in België die locomotieven gebruikt die vroeger eigendom waren van de NMBS!
Zou NMBS die verkocht hebben zonder de clausule van het concurrentieverbod ???

Volgens mij staat dat er bij TSP en vroeger bij ACTS altijd netjes in...

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 12 apr 2009, 14:00
door rail s
dentheo schreef:
rail s schreef:
Het is ook de eerste operator in België die locomotieven gebruikt die vroeger eigendom waren van de NMBS!
Zou NMBS die verkocht hebben zonder de clausule van het concurrentieverbod ???

Volgens mij staat dat er bij TSP en vroeger bij ACTS altijd netjes in...
Misschien gebruiken ze andere locomotieven, maar welke?
V100 is niet toegelaten
500/600 ook niet
73 blijft over

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 12 apr 2009, 20:53
door pietje
Ze kunnen misschien overtollige 77ers overnemen, nu de diensten naar D vooral door Traxxen worden gedaan :twisted:

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 12 apr 2009, 23:35
door rail s
pietje schreef:Ze kunnen misschien overtollige 77ers overnemen, nu de diensten naar D vooral door Traxxen worden gedaan :twisted:
CLASS 77, DIE NEUE EUROPA-LOK... :wink:

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 26 apr 2011, 17:55
door Eurosprinter
*blaast stof weg*

Sinds 22 april 2011 heeft RRF een G2000 die toegelaten is in België. Dus eindelijk kan RRF in België komen.
En België heeft geluk, want hij is fraai bestickerd. FOTO.

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 26 apr 2011, 19:54
door Robin
Eurosprinter schreef:*blaast stof weg*

Sinds 22 april 2011 heeft RRF een G2000 die toegelaten is in België. Dus eindelijk kan RRF in België komen.
En België heeft geluk, want hij is fraai bestickerd. FOTO.
oranje boven :shock: :lol:

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 26 apr 2011, 21:12
door Reuel
Die vormgeving doet énorm Amerikaans aan, maar mooi vind ik het niet...

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 27 apr 2011, 15:38
door Eurosprinter
RRF is ook overgenomen door Amerikanen. Maar de loc zal rijden voor Antwerp Rail Feeding (ARF) opgezet door RRF.

Zie hier artikel: LINK.

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 27 apr 2011, 15:51
door b-loc
De nummer heeft ook wel een speciale plaats gekregen

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 10 jun 2011, 14:26
door msts.be
Ondertussen is loc numero due, de 1102 ook aangekomen.

Achter de 1101 gaat de Captrain 2005, ex-Veolia, ex-R4C schuil, achter de 1102 gaat een ATC-loc schuil die interim-dienstjes heeft gereden voor allerhande operators:
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?n ... n=portrait
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?n ... n=portrait

De 1101 is begin april in Moers gepasseerd om ETCS ingebouwd te krijgen, blijkbaar met Europese subsidies (als ik de sticker goed kan lezen ?), van de 1102 weet ik het niet.

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 10 jun 2011, 14:29
door msts.be
rail s schreef:
pietje schreef:Ze kunnen misschien overtollige 77ers overnemen, nu de diensten naar D vooral door Traxxen worden gedaan :twisted:
CLASS 77, DIE NEUE EUROPA-LOK... :wink:
Niet vergeten dat we onder de Class 77 ook de "geupgrade" Class 66 (Airco, betere isolatie, 3de deur) verstaan :wink: En die zouden voor diensten tussen Kijfhoek en de terminals in A'pen waar de G2000 het overneemt wél kunnen volstaan..

Re: Veiligheidscertificaat Rotterdam Rail Feeding

Geplaatst: 10 jun 2011, 15:22
door rail s
msts.be schreef:
rail s schreef:
pietje schreef:Ze kunnen misschien overtollige 77ers overnemen, nu de diensten naar D vooral door Traxxen worden gedaan :twisted:
CLASS 77, DIE NEUE EUROPA-LOK... :wink:
Niet vergeten dat we onder de Class 77 ook de "geupgrade" Class 66 (Airco, betere isolatie, 3de deur) verstaan :wink: En die zouden voor diensten tussen Kijfhoek en de terminals in A'pen waar de G2000 het overneemt wél kunnen volstaan..
Ik dacht dat de ECR's 77 (geüpgrade 66 dus) beperkt was tot FR-B-D, nuja zeker ben ik niet :?
Om nu op pietje zijn bericht verder te gaan wat is er gebeurd met al die overtollige 77-ers?