Pagina 1 van 1
Hernemingsbord...
Geplaatst: 12 mei 2006, 14:01
door Concurrent
Ik zit eens met een vraag.Bij een groene driehoek met wit cijfer mag je pas de snelheid terug opvoeren nadat alle wagons het bord gepasseerd zijn.Maar nu vroeg ik mij af of je dit ook moet doen bij een gele driehoek met groene rand met zwart cijfer?Of moet je dit bord ook eerst volledig gepasseerd zijn alvorens de snelheid omhoog te jagen ?

Geplaatst: 12 mei 2006, 14:09
door Steven
in alle gevallen waar de snelheid mag omhoog gaan moet je het punt van hernemen volledig voorbij zijn voor uw snelheid mag stijgen
Geplaatst: 12 mei 2006, 14:15
door Concurrent
Dank u, was er ook bijna zeker van maar twijfelde een beetje.Straks de eerste keer zelf rijden...Ben eens benieuwd!

Geplaatst: 12 mei 2006, 14:44
door Steven
Concurrent schreef:Dank u, was er ook bijna zeker van maar twijfelde een beetje.Straks de eerste keer zelf rijden...Ben eens benieuwd!

geen brokken maken ze
Geplaatst: 12 mei 2006, 16:22
door edje
Is het niet zo gewoon als in Nederland
Bij snelheid verlagen
Je MOET je snelheid verlagen, als het eerste voertuig het sein passeert
Bij snelheid verhogen
Je MAG je snelheid verhogen, als de hele trein het sein is gepasseert
Geplaatst: 12 mei 2006, 19:32
door Mark7758
Klopt. Die regels zijn Europees gelijk.
Geplaatst: 12 mei 2006, 19:48
door Steven
Mark7758 schreef:Klopt. Die regels zijn Europees gelijk.
tja logisch he anders zou uw staart van uw trein al te snel rijden in de zone van beperkte snelheid met wie weet welke eventuele gevolgen
Geplaatst: 12 mei 2006, 21:41
door Mark7758
Heerlijk reizigers in een zitje laten schommelen.
Bij een groot station met grote wisselstraat en dan met 15 bakken ICM vertrekken en net na het laatste wissel zegt de ATB (Beveiligingssysteem) dat je op mag trekken naar 80Km/h.
Je bent het wissel voorbij maar je hebt nog 400 meter om op te trekken en dan pas komt de laatste door het wissel. Ra Ra hoe hard zou dat gaan?
En die fout komt vaker voor dan je denkt.
(Met de computers van tegenwoordig kan je zo uitrekenen hoe hard het laatste stuk rijdt.)
Geplaatst: 12 mei 2006, 22:41
door edje
och ja het is ook lastig te berekenen,
Station Apeldoorn is ook zo'n station.
Als je in de laatste bak zit, dan ga je al aardig hard door het wissel op het eind van het perron heen
Maar ja 16 bakken he, dan vergis je nog wel eens in de lengte
Geplaatst: 13 mei 2006, 11:48
door e49memling
edje schreef:och ja het is ook lastig te berekenen,
Station Apeldoorn is ook zo'n station.
Als je in de laatste bak zit, dan ga je al aardig hard door het wissel op het eind van het perron heen
Maar ja 16 bakken he, dan vergis je nog wel eens in de lengte
je kent toch de lengte van de trein die staan op het formulier of die kan je uitrekenen (één rijtuig is ongeveer 25 m), en er staan overal kilometerpalen.
Of je gebruikt de afstand tussen twee bovenleidingpalen, op rechte lijn is dat ongeveer twee rijtuigen per bovenleidingspaal.
Geplaatst: 13 mei 2006, 14:08
door Concurrent
Zijt gerust zenne , men eerste ritteke is heel goe verlopen

Enkel die venijnige testkrkodillekes onderweg in den donker ...

Goed mee opassen

slim systeempje is dat er in de class66 een soort systeem instaat waar je de lengte ingeeft in feet en dan gewoon knopje drukken als je bordje passeert en hup , piept als je het bord voorbijbent!