Pagina 1 van 3
AVG
Geplaatst: 13 mei 2006, 15:46
door Jonathan
Waarvoor staat de afkorting AVG

Geplaatst: 13 mei 2006, 16:10
door Bastiaan
Albtal-Verkehrs-Gesellschaft mbH. Dat is de maatschappij die de tram-/lightraillijnen rondom Karlsruhe uitvoert. Deze werkt samen met de VBK (Verkehrsbetriebe Karlsruhe GmbH), het trambedrijf van de stad zelf.
Geplaatst: 13 mei 2006, 16:13
door Jonathan
Bastiaan schreef:Albtal-Verkehrs-Gesellschaft mbH. Dat is de maatschappij die de tram-/lightraillijnen rondom Karlsruhe uitvoert. Deze werkt samen met de VBK (Verkehrsbetriebe Karlsruhe GmbH), het trambedrijf van de stad zelf.
Jamaar, ik bedoel de naam van dat ding waaraan de TBG draait als hij de sterretjes aan de perrons wil oplichten, waardoor de treinbestuurder weet dat hij mag vertrekken.

Dat was toch afgekort AVG, waarvoor staat dat voluit

Geplaatst: 13 mei 2006, 16:22
door Tim
Aanduiding Verrichting Gedaan of zoiets

Geplaatst: 13 mei 2006, 17:49
door Bastiaan
Jonathan schreef:Jamaar, ik bedoel de naam van dat ding waaraan de TBG draait als hij de sterretjes aan de perrons wil oplichten, waardoor de treinbestuurder weet dat hij mag vertrekken.

Dat was toch afgekort AVG, waarvoor staat dat voluit

Dan had je dat toch meteen moeten zeggen!

Geplaatst: 13 mei 2006, 17:59
door Ruben
Is dat niet Alle Verrichtingen Gedaan?
Geplaatst: 13 mei 2006, 20:02
door Patrick
Alé Vooruit Gij
Aanwijzer Verrichtingen Gedaan
Geplaatst: 13 mei 2006, 20:26
door SIMPY.be
Geplaatst: 13 mei 2006, 20:56
door Wover
ik dacht dat de gele bolletjes ook door de TBG gedaan moesten worden, door middel van die zwarte of witte knop aan de deuren.
Maar nu ge't zegt, het zou logisch zijn dat het seinhuis dat doet, want de trein heeft normaalgezien geen contact met dat systeem e

Geplaatst: 13 mei 2006, 21:00
door Tim
Het seinhuis heeft daar in principe niks mee te maken,
de treinbegeleider draait de AVG en na 8 (of 10?) seconden zullen de gele lampjes automatisch beginnen branden.
Een AVG heeft dus geen verbinding met de deuren ofzo, wel zal die rood blijven als ook het sein nog dicht staat.
Geplaatst: 13 mei 2006, 21:29
door Bert
De AVG draai je dmv een sleutel in die bakjes te steken en daarna te draaien.
Geplaatst: 13 mei 2006, 21:36
door SIMPY.be
Idd, en in die 10 sec mag er niemand meer instappen in de trein (buiten de TBG natuurlijk). Nochtans zie ik vaak nog iemand snel in de trein glippen (in 1ste klas dan meestal)
Geplaatst: 14 mei 2006, 01:15
door Steven
in de stations die voorzien zijn van AVG (aanduider verrichtingen gedaan) word deze door de TBG bediend op het moment dat alle verrichtingen aan de trein gedaan zijn (meestal is dat dus het eenvoudig in en uitstappen van de passagiers) op dat moment gaat het rode lampje branden waardoor de bestuurder weet dat hij zich mag klaarmaken voor het vertrek.
Na 10 seconden (brussel centraal 7) zal dit signaal overgaan van 1 rood lampje naar 6 witte (of gele) lampjes, waarop de treinbestuurder zijn trein in beweging zet. de tijd tussen het branden van het rode en de 6 witte lampjes moet de treinbegeleider de kans geven om in de trein te stappen, in normale omstandigheden kan de avg geen 6 witte (of gele) lampjes vertonen als het vertreksein gesloten is, ook hier bestaan er uitzondering (brussel centraal)
waarom vermeld ik de gele lamjes? vrij eenvoudig de nieuwe versies van de avg gebruiken LED's ipv lampjes en die zien dus altijd wat geel
Geplaatst: 14 mei 2006, 01:17
door 1607
misschien een lichte vorm van kleurenblindheid bij sommigen.

Geplaatst: 14 mei 2006, 10:55
door Patrick
Wat gebeurt er als de TBG in die 10 (7) seconden struikelt en valt en dus de trein niet meer bereikt? Wellicht ziet de TB dan dat de nog ene openstaande deur niet gesloten is?