Pagina 1 van 7
Werken in Weerde
Geplaatst: 14 mei 2009, 11:42
door jan_olieslagers
Wat is de bedoeling van de werken op lijn 25 juist ten zuiden van het station Weerde?
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 14 mei 2009, 13:43
door dcr
Is dit niet voor de nieuwe lijn Mechelen- Zaventem Luchthaven?
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 14 mei 2009, 13:47
door Nekvin
ze zijn nieuwe perronboorden in aan het steken in weerde
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 15 mei 2009, 09:04
door jan_olieslagers
dcr schreef:Is dit niet voor de nieuwe lijn Mechelen- Zaventem Luchthaven?
Dat denk ik niet, de uitleg van Nekvin zal wel de juiste zijn. Waarvoor dank!
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 15 mei 2009, 10:23
door Steven
die perronboorden waren al een tijdje aanwezig. Je kon die zien liggen op het oude goederen gedeelte van weerde. Waarschijnlijk past dit in het project van het GEN (wat tot Mechelen gaat) en zal weerde nu ook aan de beurt zijn voor modernisering.
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 22 mei 2009, 22:08
door Bartjedj
Inderdaad Steven. De gehele lijnsectie L25 Mechelen - Vilvoorde wordt vernieuwd. Zo hebben ze de sporen al grotendeels vervangen, en zijn nu de perrons aan de beurt. Momenteel zijn er hierdoor snelheidsbeperkingen van kracht, en wordt tijdens het weekend alle verkeer over L27 geleid.
BDJ
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 25 mei 2009, 06:55
door Nekvin
Bartjedj schreef:Inderdaad Steven. De gehele lijnsectie L25 Mechelen - Vilvoorde wordt vernieuwd. Zo hebben ze de sporen al grotendeels vervangen, en zijn nu de perrons aan de beurt. Momenteel zijn er hierdoor snelheidsbeperkingen van kracht, en wordt tijdens het weekend alle verkeer over L27 geleid.
BDJ
niet elk weekend, dit weekend waren er bvb geen werken.
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 25 mei 2009, 09:34
door jan_olieslagers
Maar vanochtend werd er weer vertraagd, dus de werken zijn zeker nog niet klaar.
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 31 mei 2009, 22:58
door Glodenox
Momenteel is men aan het werken aan de helft van perron 2:

Aangezien het perron lang genoeg is om de trein op slechts de helft te laten stoppen, ondervindt ik er geen hinder van

(op enkele meters extra stappen na)
Greetings,
Glodenox
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 01 jun 2009, 10:22
door Steven
Op het grondgebied van Weerde/Zemst zijn er dus verschillende werken bezig. Perron dat aan vernieuwing toe is in weerde, bepaalde stukken waar men dwarsliggers en/of rails vervangt en onlangs de brug die men gestoken heeft over de E19 voor de nieuwe L25N. Zo heeft iedereen een overzicht.
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 01 jun 2009, 10:44
door dentheo
Steven schreef:Op het grondgebied van Weerde/Zemst zijn er dus verschillende werken bezig. Perron dat aan vernieuwing toe is in weerde, bepaalde stukken waar men dwarsliggers en/of rails vervangt en onlangs de brug die men gestoken heeft over de E19 voor de nieuwe L25N. Zo heeft iedereen een overzicht.
Volgens foto wordt het perron precies iet hoger....
Eigenaardig want nieuwe norm is toch iets lager dan de hogere perrons op lijn 12-25-Charleroi ?
Of is de oude lijn stapje voor stapje hoger onderstopt doorheen de jaren ???
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 01 jun 2009, 11:00
door Dietrich
Ik denk dat zowat alle lijnen doorheen de jaren hoger ondergestopt zijn.

Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 01 jun 2009, 12:23
door Steven
inderdaad op zowat alle lijnen zorgen de onderstoppers er voor dat het perron een beetje zakt tov het spoor. De lijn 25 zal hier zeker geen uitzondering op zijn. Daarbovenop kan je stellen dat de fundering van de oude perrons ook minder stevig was en de perrons al eens wat weggezakt zijn in de loop der tijden.
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 01 jun 2009, 18:31
door Nekvin
jan_olieslagers schreef:Maar vanochtend werd er weer vertraagd, dus de werken zijn zeker nog niet klaar.
er is inderdaad nog een bts van toepassing van 40km/h van net voor het station FWE tot net ervoorbij.
Re: Werken in Weerde
Geplaatst: 03 jun 2009, 11:42
door Joeri
Zal Eppegem ook worden aangepqkt?